Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tid og rutiner om morgenen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-08, 21:12   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tid og rutiner om morgenen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Frokosten er tiddreperen.

Ja. Har ikke alle barn mulighet til å spise i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Alt som kan gjøres kvelden før må gjøres da!

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg står opp 06.30 og er på jobb til 0900... Omtrent som deg altså.

...

Råd til effektivisering? Niks...

Hvor lang tid bruker du på å dusje?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg tror forresten jeg hadde dævva om jeg måtte gå på jobb uten å dusje først, til tross for kveldsdusj.

Det trodde jeg også, helt til jeg ikke hadde noe valg.
Morgenene har blitt så mye bedre etter at jeg begynte dusje på kvelden. Det hender jeg dusjer på morgenen også, men tar da aldri håret. Det er nemlig veldig langt og krever litt stell...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Blar gjennom avisen og lufter meg en tur på terrassen.

"Frisk" luft?

Jeg tror jeg bruker ca. en time på morgenen. Det er de dagene jeg skal levere i barnehagen. Dette inkluderer stell av meg selv, stell av 2 små barn og vekking av 2 store. De minste spiser frokost i barnehagen, de eldste ordner seg selv og jeg spiser når jeg kommer på jobben.
Alt er ordnet kvelden før, og den som ikke leverer smører matpakker.

Står jeg opp 0630 og kommer oss ut døra litt før 0730, så rekker jeg akkurat jobben til kl.0800 (har 20 minutter reisevei).
Heldigvis har jeg fleksitid, så vi slipper stresse. Det er deilig!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 21:16   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Man skulle tro det. Det er jo brått en halv time ekstra om vi skal spise frokost her.

Gammel 08-02-08, 21:24   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo brått en halv time ekstra om vi skal spise frokost her.

Ja, herregud. Toer´n her kan finne på å sitte en time, han. Ener´n er noe kjappere, men en halvtime er liksom minimum.

Har jeg tidligvakt, så er jeg oppe 05:30, vekker gutta 06:05, og så steller jeg og mannen en unge hver. Så hives de i bilen ca 06:30 og vi kjører den 7 minutter lange veien til bhg. Da er begge ungene levert på hver sin avdeling, og jeg er klar på jobb (på en tredje avdeling) til klokka 7. Mellomvakt gir samme skjema, bare forskjøvet med en time. Gutta spiser frokost i bhg på tidlig- og mellomvakt.
Seinvakt er en helt annen dans. Da begynner jeg ikke før 10, og frokosten spises hjemme. Til tross for at vi da har god tid, blir det gjerne litt stress. Frokosten er tidstyven.
Jeg er veldig heldig som har gutta med meg på jobben (og mannen er altfor heldig som slipper alt som har med levering og henting i barnehage å gjøre. ).

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 00:14   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg vet faktisk ikke om det ville gått an for Poden. Han går i friluftsbarnehage, og den avdelingen har ikke egne innelokaler i barnehagen - vi leverer ham ute i skolegården (som er felles for skolen og hele barnehagen), de drar fra barnehagen klokken ni og er på hytta ved Sognsvann etter ti, og spiser første formiddagsmat ikke så lenge etter det. Det er mulig det går an å sitte inne i en av de andre avdelingene og spise frokost om man kommer tidlig, det har jeg aldri spurt om. (Jeg tror uansett det ville bli adskillig dårligere stemning både her hjemme og på vei til barnehagen om ikke jeg og han skulle spise før vi dro. )

Gammel 08-02-08, 00:49   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det hjelper vel ikke HI så veldig med frokost i barnehagen, så lenge hun har et skolebarn som må få frokost før de drar.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 01:18   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Fusilli jeg skulle gjerne sett et tidsskjema - lettere å se for seg hvordan morningene ser ut hos dere da, og hvor tiden blir av.

De travleste morningene ser slik ut her i huset. Det er når mannen jobber dagvakt og jeg ikke er sykemeldt som nå.

0600: Mannen står opp og gjør whatever han nå gjør om morningen.
0645: Mannen går ut av døra, jeg står opp, steller meg, spiser, leser nyheter (les: FP), legger ferdigsmurte matpakker på plass samt en frokostmatpakke til ztjerna.
0715: Jeg vekker ztjerna, steller han og kler på han.
0730: Vi er ute av døra og triller til barnehagen.
0745: Vi ankommer barnehagen, jeg sitter ned litt sammen med ztjerna mens han spiser.
0800: Jeg går til bussen.
0815: Jeg ankommer jobb.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 02:31   #7
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg har blitt en smule bortskjemt på dette området. Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30 tar hun med seg lillesøster ned og lager frokost. Kl 07:50 kommer hun opp og vekker pappaen (han som kjører hun på skolen), og før de kjører så vekker de meg ( ca kl 08:15). Jeg står opp og steller meg, gjør klar barnehagesekken og kjører lillesøster i bhg kl 09.

Gammel 08-02-08, 08:07   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har prioritert bort fellesfrokosten (og har deilige helgefrokoster sammen, heller) og derfor spiser vi voksne før ungene vekkes også spiser skoleungene mens vi voksne ordner ting rundt dem og barnehageungen i barnehagen. En unge ordner alt selv, en trenger hjelp til alt selv om han er skoleunge og barnehageungen hjelpes litt. Min mann står opp 06.30, jeg 06.45 og ungene 07.00. Da er mannen i barnehagen rundt 07.45 og vi andre ute av huset rundt 08.00.

Vi brukte samme tiden da vi bare hadde barnehageunger.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 08:37   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har prioritert bort fellesfrokosten

Vi også, men det var en kamel å svelge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 20:07   #10
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Tror jeg har blitt en smule bortskjemt på dette området. Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30 tar hun med seg lillesøster ned og lager frokost. Kl 07:50 kommer hun opp og vekker pappaen (han som kjører hun på skolen), og før de kjører så vekker de meg ( ca kl 08:15). Jeg står opp og steller meg, gjør klar barnehagesekken og kjører lillesøster i bhg kl 09.

Sånn vil jeg og ha det.

Gammel 08-02-08, 21:23   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Men så er da Storesøster aldeles unikt fantastisk med lillesøsteren sin ellers og!

Gammel 09-02-08, 00:06   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster har alltid vært en morgenfugl, så når hun våkner kl 07:30

Måtte bare litt av denne
Lillegutt er morgenfugl - han står gjerne opp 05:30 han. 07:30 ville vært laaaangt på dag for oss

0530:lillegutt våkner, kommer inn i min seng og leker litt, leser litt, prater litt, døser litt. Hvis han ikke vil det går vi og titter litt på tv eller han leker litt mens jeg våkner med en kaffekopp.
0700: jeg drar meg ut av senga/vi setter igang morgenstellet og lillegutt går i dusjen mens jeg steller og kler meg
0720: lillegutt spiser frokost mens jeg pakker alt som er lagt klart på kjøkkenet. Tannpuss+medisiner.
0735: ut av døra
0755: ferdiglevert i barnehagen
0815: sitter på toget - 45 min reise
0905: inn døra på jobb

Jeg bruker 2 timer og litt fra vi står opp til jeg er på jobb, inklusive 1 time og 15min reisevei. (litt mer hvis jeg kjører bil). Men jeg har ett barn og han er grei om morgenene.
Jeg spiser min frokostmatpakke+ svær kopp med kaffe i bilen på vei til toget- det sparer meg for mye tid om morgenen Jeg pleier også å duppe litt på toget.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-08, 11:13   #13
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke at unger som våkner 7.30 er morgenfugler, de har jo sovet lenge. Vi synes at vi har sovet lenge dersom ungene sover lengre enn kl 6. (og det er sjelden)

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.