Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza med bearnaisesaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-08, 11:51   #61
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Yes, Stens pizza var best i verden, men nå er det bare navnet som videreføres, og den er ikke like fantastisk mer, ihvertfall hva ryktene sier.

Er det sant? Den pizzasjappa er skylden i at jeg og mannen ble kjærester Så det er mer enn bare pizzaen der som får meg til å tenke gode tanker når jeg tenker på den Vi klinte i baksetet på en bil utenfor der for snaaart 13 år siden, jeg 15 år og han 19, og etter det har vi hengt i hop

:nostalgisk: og veeeelig pizzasulten, lavkarbopizzaen kan ikke helt sammenlignes, men den er ok, neste gang skal jeg prøve å lage den med biff og bernaise, takk for påminnelsen om hvor godt det er!

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:51   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Vi kjøpte på Pizzabussen, eller hva det heter. Veldig god pizza.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:52   #63
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi kjøpte på Pizzabussen, eller hva det heter. Veldig god pizza.

Men spiser du slik pizza nå? Må liksom spørre, du er jo min lavkarboguru!

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:16   #64
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hva vet vel jeg. Jeg bruker brunostsaus på raspeballene mine...


Jeg glemmer aldri da jeg fikk servert raspeballer i Trondheim for første gang. Så at alle tok på saus, og jeg tenkte- "jojo, brunsaus på raspeball...-jeg får jo gi det en sjanse" -tok på, og den første gaffelen inn i munnen
Det ble ikke spist mer for å si det slik....

unnskyld for trådkupping

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:25   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men spiser du slik pizza nå? Må liksom spørre, du er jo min lavkarboguru!

Det var i 2006. Men jeg kan godt spise et pizzastykke innimellom ja, jeg spiser jo bare ETT stykke uansett, orker ikke mer. Men det går i 90 % lavkarbo hele året. Jeg er ferdigslanket og får ikke lov av legen å gå ned mer i vekt nå, så jeg må passe på å ikke være i ketose og sånt. Men alt med måte, og nå må jeg jo passe meg ekstra godt pga. svangerskapet, vil ikke ha pre-e igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:25   #66
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Jeg er nok ikke gravid nok.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 12:52   #67
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Er det sant? Den pizzasjappa er skylden i at jeg og mannen ble kjærester Så det er mer enn bare pizzaen der som får meg til å tenke gode tanker når jeg tenker på den Vi klinte i baksetet på en bil utenfor der for snaaart 13 år siden, jeg 15 år og han 19, og etter det har vi hengt i hop

:nostalgisk: og veeeelig pizzasulten, lavkarbopizzaen kan ikke helt sammenlignes, men den er ok, neste gang skal jeg prøve å lage den med biff og bernaise, takk for påminnelsen om hvor godt det er!

Næmen, så søtt og koselig minne.
Det er lenge siden selveste Sten him self styrte stedet, han lagde de beste pizzaene og det var hans oppskrift. Ifølge min søster og mitt forrige kjøp der (det er lenge siden) så har de ikke klart å videreføre det like bra.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 13:24   #68
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Næmen, så søtt og koselig minne.
Det er lenge siden selveste Sten him self styrte stedet, han lagde de beste pizzaene og det var hans oppskrift. Ifølge min søster og mitt forrige kjøp der (det er lenge siden) så har de ikke klart å videreføre det like bra.

:snufs: Det er jo trist da, men jeg kan ikke spise sånn pizza anyway, men vi kunne ha feiret en gang i året el der da

Jaja, sånn er det nå engang...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:07   #69
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Etter å ha prøvd ut diverse bernaisepizza-varianter fra diverse serveringssteder i hovedstaden har jeg konkludert med at søringer definitivt ikke skjønner hva det innebærer å lage en slik delikatesse. Stikkord: MYE saus, ikke bare spredte klatter innimellom mye ost.

I kveld har jeg laget min egen bernaisepizza hjemme, og resultatet ble fantastisk

Slik skal det gjøres;
Lag bernaisesaus, ca 5 dl. Lag en bunn du liker. Forstek. Smør et tynt lag med vanlig tomatpure. Ha 3 dl saus over tomatpureen. Fordel halvstekte biffstrimler oppå sausen, helst tett i tett. Legg på forstekt champinjong og løkringer. Ha på litt ost, og resten av sausen. Stek i ovnen til den er gylden/biffen er stekt slik du vil ha den. Vær raus med nykvernet pepper over før servering.

NAM!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 00:17   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Oj denne må prøves ut! Jeg pleier alltid å legge biffen på rå da, blir helt stekt i ovnen. Men da må den ligge OPPÅ osten, selvsagt. Jeg har som regel osten rett oppå sausen, under fyllet. Men jeg skal lage din pizza etter DIN oppskrift, vil ikke tukle med sånt noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 01:36   #71
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Å herregud, det var skikkelig teit av meg å gå innom denne tråden nå kjenner jeg!
*gravid og fysen på noe godt*

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 01:42   #72
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Det høres så utrolig ekkelt ut med biff og bernaise på en pizza!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 01:49   #73
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det høres så utrolig ekkelt ut med biff og bernaise på en pizza!

Men det er utrolig godt!
Enda bedre blir det med krydderbernaise.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:02   #74
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Enda bedre blir det med krydderbernaise.

Kanskje det? Eller kanskje det er å tukle med det perfekte? Denne pizzaen blir nok laget en del her i huset de neste ukene, og da skal krydderbernaise prøves!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:26   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Jeg synes krydderbearnaise smaker hoppetau, så jeg kommer IKKE til å bruke det. Men jeg bruker nok pepperbiff-strimler i stedet for vanlig biff.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:55   #76
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det høres så utrolig ekkelt ut med biff og bernaise på en pizza!

Enig.
Mine barn elsker det og jeg har smakt, men fysj det er ikke godt.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:57   #77
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Denne skal jeg prøve en kveld!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:13   #78
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det høres så utrolig ekkelt ut med biff og bernaise på en pizza!

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Enig.
Mine barn elsker det og jeg har smakt, men fysj det er ikke godt.

Har dere ikke lært at man ikke skal si fysj og æsj og ekkelt om mat?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:15   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Enig, dårlig oppdragelse er det.

Faktisk så ER det helt nydelig selv om det høres ekkelt ut. Jeg holdt på å brekke meg da jeg hørte om det først, trodde fader ikke det gikk an å legge noe sånt på en pizza?! Men ei venninne overtalte meg til å smake og jeg ble skikkelig overrasket!
Nå får vi ikke tak i sånt her i Stavanger/Sandnes (ingen som har HØRT om det engang), så jeg må lage selv. Gleder meg til å prøve ut Zol sin variant.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:52   #80
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det ser ikke sånn ut. Pizza-kina ekspressen har bernaisesaus man kan velge å ha på pizzaen man komponerer selv, men jeg kjenner at det ikke blir helt riktig

Er det noen som har prøvd å lage slik pizza hjemme? Mener å huske at det er tomatsaus under også bernaisesaus oppå?

Kok tykk berne, ha bunn, tomatsus ost, biffstrimler og løk og så berne`en oppå der å steik

Nam


Å jeg er ikke gravid men lager vi pizza så må jeg har saus på av og til.


I sverige har de grandiosa med berne.

Og så går det ant å steike pizza og ha sausen på etterpå. Godt det og.

Men kok tykk saus


Eneste på pizza jeg spiser bernaisesaus
:rar:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bearnaisesauspizza, gravideskrulling


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no