Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?
Sukker 226 98,69%
Kanel 221 96,51%
Meierismør 141 61,57%
Margarin 65 28,38%
Rosiner 31 13,54%
Fårepølse eller annen pølse 23 10,04%
Spekeskinke 31 13,54%
Flatbrød 11 4,80%
Annet- spesifiser 15 6,55%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 229. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-20, 12:46   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbehør har du til risengrynsgrøten?

Jeg lette etter tilbehør til risengrynsgrøt, og hvor havnet jeg?!
Gutta har bestilt grøt til i kveld, men jeg syns liksom ikke det er "nok" middag. Så jeg vurderte å ha noe til, og jeg ser noen har spekemat til. Er det da slik at man spiser grøten først og har spekemat/flatbrød/eggerøre etterpå? Slik at grøten blir en "forrett" på en måte?

Gammel 07-11-20, 13:23   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Gutta har bestilt grøt til i kveld, men jeg syns liksom ikke det er "nok" middag. Så jeg vurderte å ha noe til, og jeg ser noen har spekemat til. Er det da slik at man spiser grøten først og har spekemat/flatbrød/eggerøre etterpå? Slik at grøten blir en "forrett" på en måte?

Vi har grøtpinnen sammen med grøten. Men ikke oppi. Noen har spekematen oppi grøten også.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-20, 15:17   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har overført saltpinn, fra rømmegrøt til risengrynsgrøt. Da spises spekematen ved siden av grøten. Det kan være flatbrød og spekeskinke/fenalår, eller kun noen skiver fårepølse eller salami som vi alltid har i kjøleskapet. Bruker ikke å ha eggerøre til, annet enn til rømmegrøten på 17. mai, og da fordi ikke alle rundt bordet spiser/tåler rømmegrøt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 12:49   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sukker, kanel og soft flora (liker ikke smaken av meierismør på den måten, merkelig nok, siden jeg bruker bare meierismør i all bakst). Vi drikker melk til grøt, saft til melkemat grøsser jeg av. Salt tilbehør til grøt har jeg heller aldri forstått. Synes ikke det passer sammen i det hele tatt. Da jeg var liten pleide Pappa å ha rosiner i grøten. Jeg husker jeg likte det da, men nå synes jeg bare det høres ekkelt ut. Å vokse opp med grøt hver lørdag ødela grøt fullstendig for meg, så vi spiser det bare én gang i året nå (lille julaften).

Gammel 07-11-20, 12:55   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Rosiner i grøten. Sukker og kanel oppå.
Rød saft og gjerne spekemat til.

Gammel 07-11-20, 12:55   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Haha, dette var gammeltråden sin, det!

Min bestefar (måtte han brenne i helvete) brukte hardkokt egg i skiver med smeltet smør over. Jeg er fornøyd med kanel, sukker og smør, og hadde rosiner i grøten da jeg var liten.

Gammel 07-11-20, 13:18   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Haha, dette var gammeltråden sin, det!

Jaggu.

Gammel 07-11-20, 13:20   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jaggu.

Sånn er det når man leter etter noe spesifikt og havner tilbake hit....gang etter gang!

Men ingen svarer på det jeg lurer på!

Gammel 07-11-20, 13:51   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Sånn er det når man leter etter noe spesifikt og havner tilbake hit....gang etter gang!

Spiser det samtidig. Dvs en skje grøt og så litt spekemat, par skjeer grøt, spekemat etc.

Gammel 07-11-20, 19:38   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser mørpølse, og evt spekeskinke og/eller fenalår ved siden av grøten. Sukker, kanel og smør oppå. Rød saft (helst solbærsirup eller husholdningssaft) til drikke.

Gammel 07-11-20, 13:00   #11
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte før jeg så det var en gammel tråd.
Sukker, kanel og meierismør. Og rød saft!

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 13:01   #12
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Først kanel. Så sukker. Smørøye med meierismør.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 13:02   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid grøtpinne. I dag blir det medisterkaker.

Gammel 12-11-20, 01:48   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har alltid grøtpinne. I dag blir det medisterkaker.

Hva er grøtpinne?

Gammel 13-11-20, 10:33   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hva er grøtpinne?

Saltmat til grøt. Vi bruker det vi har, men vanligst er vel spekemat.

Gammel 07-11-20, 13:58   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vant til spekemat og rømmegrøt, det er digg!

Risengrynsgrøt er best med kanel, sukker, smørøye (rapskokos) og rød saft.

Gammel 07-11-20, 14:47   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er vant til spekemat og rømmegrøt, det er digg!

Risengrynsgrøt er best med kanel, sukker, smørøye (rapskokos) og rød saft.

Er rapskokos bedre enn soft spesial? Burde vi prøve den?

Gammel 07-11-20, 14:13   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi pleide å ha spekemat til på julaften, men ikke den vanlige lørdagsgrøten. Sukker, kanel og margarin på den. Spiser spekematen sammen med grøten ja.

Gammel 07-11-20, 15:46   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg koker grøt en gang i året, det er til jul. Da er det sukker, kanel, smør og spekemat til. Personlig har jeg bare sukker på, liker ikke spekemat og kanel. Smør liker jeg, men ikke på grøt.

De andre spiser spekematen samtidig som grøten., først litt grøt, så spekemat osv. De sitter gjerne og småspiser spekematen etterpå.

Gammel 07-11-20, 15:53   #20
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Først kun smørøye i grøten, ikke sukker og kanel. Så, godt flatbrød, smør grøt på og legger skive speskinke eller annen spekemat på. For voksne er det skikkelig godt med et glass tørr boblevin til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.