Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er din favoritt-barne-TV?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 00:57   #61
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er din favoritt-barne-TV?

Jeg er forresten enig i at Jul i svingen var noe skikkelig skvip.

Gammel 15-09-07, 06:01   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var stor sorg her i huset da Skrimmel Skrammel var ferdig. Det er vel det barne-TV-programmet jeg har hatt minst aversjon mot. :barne-TV-hater:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 10:14   #63
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Personlig er jeg ikke så fryktelig glad i barnetv, men om jeg må velge så foretrekker jeg serier med ekte mennesker i, som pippi, marikken, mormor og slike ting..

Lille derimot liker ugler i mosen, nysgjerrige nils, lille prinsesse, mikkes klubbhus, postmann pat osv...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 10:43   #64
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sauen Shaun, uten tvil.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 14:31   #65
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn apropos barne-tv; er det noen som vet hvilken serie Nrk skal sende i desember?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 08:51   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Sånn apropos barne-tv; er det noen som vet hvilken serie Nrk skal sende i desember?

Etter litt googling ser det ut som det blir Barnas Superjul, selv om jeg hadde hørt et annet rykte. Ingen av de alternativene syns jeg var særlig gode, uansett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 16:24   #67
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

glitterchick: Så trasig. Det var jo snakk om at de skulle produsere nok en Blåfjellrunde? Jaja.

Gammel 17-09-07, 20:38   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo snakk om at de skulle produsere nok en Blåfjellrunde?

Det håper jeg egentlig vi slipper. :grøss:
Men det kan jo hende det er begge deler for den saks skyld. Hvis det er barnas supershow hele sendingen bryter de det vel opp med kortere episoder med andre ting.

Gammel 17-09-07, 21:49   #69
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det flere ting som fenger mer enn andre ting. Lazy Town er den største favoritten akkurat nå, dessuten liker han Ugler i Mosen og UHU godt.

Gammel 17-09-07, 21:50   #70
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sauen Shaun er en av favorittene her i huset også, mye pga av at gubben heter Sean.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:53   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det håper jeg egentlig vi slipper. :grøss:
Men det kan jo hende det er begge deler for den saks skyld. Hvis det er barnas supershow hele sendingen bryter de det vel opp med kortere episoder med andre ting.

Er ikke Blåfjell selve inkarnasjonen av familielykke da, med gløgg i glasset, glitrende juletre i bakgrunnen og rødkinnet pode med stjerner i blikket som sitter klistret foran tv-en? Dette er min første jul med tv-tittende barn, og jeg har store forventninger til julekalenderen. Jeg håper ikke Nrk trår feil nå.

Gammel 17-09-07, 21:57   #72
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg er ikke enig. Jeg syns Jul i Svingen er det nærmeste man kommer "naturlig" oppførsel på norskprodusert barne-tv. Det eneste jeg har å utsette var at serien ikke var spesielt "julete", så noen typisk julekalender var det ikke. Men tross alt bedre med "vanlige" folk enn en fantasiverden hvor folk synger i gatene.

Dette stemmer ikke med barna her, heldigvis!

Ikke at det går noen rundt i gata og synger, men barn og voksne oppfører seg ikke som disse i serien hvertfall.

Gammel 17-09-07, 22:36   #73
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Er ikke Blåfjell selve inkarnasjonen av familielykke da, med gløgg i glasset, glitrende juletre i bakgrunnen og rødkinnet pode med stjerner i blikket som sitter klistret foran tv-en? Dette er min første jul med tv-tittende barn, og jeg har store forventninger til julekalenderen. Jeg håper ikke Nrk trår feil nå.

Jeg grein meg gjennom Jul i Svingen i fjor, selv om B syntes det var kjedelig. Han vil nok ha mer glede av de derre nissene så jeg tenkte mest på meg selv. :egomamma:

Gammel 17-09-07, 22:44   #74
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Små Einsteins!

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:07   #75
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater Små Einsteins.

Gammel 18-09-07, 10:59   #76
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg hater Små Einsteins.

Har ikke fått med meg det jeg. Når går det?

Gammel 18-09-07, 11:35   #77
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Altså av det som går nå for tida, som barna ser på?

Min klare favoritt er Sauen Shaun. Samboer har lastet ned 19 episoder, og vi ler oss ihjel alle sammen. Genial TV!

Ingen over, ingen ved siden.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 13:39   #78
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Tusta er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Har ikke fått med meg det jeg. Når går det?

På mandager.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 14:56   #79
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrimmel Skrammel savner vi!!

Synes Ugler i Mosen er artig! Lærende samtidig som det er artig siden han finner på så mye sprøtt.

Det som går på lørdager med hun svææære dukka, det barnetv kunne nrk spart seg... Vannvittig uinteressant..

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 00:03   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Ugler i Mosen, Finn-Arve er veldig morsom, ellers er det sjelden jeg ser på barne-TV selv. Poden liker også dette, men hans favoritt er Små Einsteins. Det er egentlig bare disse to han bryr seg om, så det er sjelden han ser barne-TV utenom mandag og onsdag. (Andre dager hender det han heller vil se en av de Små Einsteins-episodene vi tok opp i sommer.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.