|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?For mine barn tror jeg det hadde sitttet langt inne å reise utenlands til jul. Selv om vi ikke hadde hatt noen å feire med, så er de veldig glad i juletradisjonene.
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?
Akkurat som mine. Får de hvit jul er det enda bedre. De gleder seg allerede til vinter, til snø, til å bake pepperkaker og til kalender.
![]() |
#63 |
Personlig pessimist
|
Eldstemann sa plutselig i dag at han gleder seg til ribbe på julaften.
![]() |
![]() |
#65 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg hadde tenkt akkurat likedan som om vi var større familie. To sammen er også noen å feire jul sammen med. Det betyr at default hos meg hadde vært tradisjonell jul med kirke og kos hjemme slik vi nå pleier når vi er flere. Hadde det passet sånn kunne vi invitert noen. Og hadde vi hatt lyst og mulighet kunne vi valgt å reise bort. Men ikke fordi vi "bare" var to.
![]() |
#66 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Vi er "bare" 4 i jula, ungene og jeg skal til søsteren min. Uproblematisk og greit, synes jeg. Er verre neste år, da aner jeg ikke hva jeg skal finne på.
![]() |
#67 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2013
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg ville dratt på høyfjellshotell med opplegg for julen. F.eks. noe som dette: http://www.venabu.no/norsk/vinter_ski/jul_nyttaar.htm
![]() |
#68 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Jeg hadde nok jublet litt inni meg (syntes det ofte er masete julaftener med hele familien) og laget en skikkelig kosekveld med god mat, film, gaveåpning og masse godis og kake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Har dere noen venner dere kan feiere med? Vi har, noen år, når det bare ble oss, feiret med våre nærmeste venner. Det var egentlig veldig greit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Da jeg var lita og til jeg fikk samboer ,så var det nesten hver jul bare meg,mamma og pappa . Bestemor bodde 140 min lengre nord og for dårlig til å reise til oss, alle tanter og onkler bor enten rundt Oslo eller i Finnmrk. Så jeg er ikke vant med noen storfanilie feiring , aldri savnet det men savnet min bror med familie og bestemor .
![]() |
#72 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Da ble vi bare oss tre i jula. Søsteren min fikk en egotripp som bare medfører stress for meg, så da holder vi oss hjemme.
![]() |
#73 |
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Har dere kommet frem til hva og hvordan dere vil gjøre det, Balanse?
![]() |
#74 |
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Ironisk nok er det dette vi har endt opp med i år, jul uten de vanlige deltakerne. Jeg har sagt til ungene at vi kan gjøre akkurat som vi vil i år, vi kan åpne alle gavene klokka to, spise taco til middag og se film resten av kvelden om vi ønsker. Endelig skal vi få en rolig, avslappet julaften.
![]() |
#75 |
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Det høres deilig ut, Albertine!
![]() |
#76 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?En ting er å være alene på julaften, men jeg synes juledagene uten familie kan være tyngre. Når alle venner er på julebesøk kan man lett føle på savnet. Og være lei av å være "kun oss". Sist redigert av 007 : 05-11-16 kl 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Så koselig, Albertine og Millact. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
![]() Sv: Hvordan feire jul uten familie?Få dager i år, ja. Jeg tror ingen på jobb hos oss får noe fri i år, så mest sannsynlig jobber jeg i romjulen.
![]() |
#80 |
Oi. Da har du slitt lenge. Har du fortsatt gips?
![]() |
|
|