|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Ah, så du mener muslimer? Kunne du ikke bare skrevet det da? Og bare så du vet det; det finnes enorme mengder "fremmedkulturelle" som ikke er muslimer, og det finnes enorme mengder muslimer som ikke forfekter verdiene du tillegger dem.
![]() |
#62 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?
Den massive oss-og-dem-kommunikasjonen i elg sine innlegg gave her away allerede på første side.
![]() |
#63 |
Glamorøs
|
Joda, fordommene lå tykt, men da får man søren meg stå for dem også, syns jeg.
![]() |
#64 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2015
![]() |
Norge er ikke et demokratisk samfunn. Norge er et Parlamentarisk samfunn. Et Parlamentarisk samfunn er et samfunn hvor kongen deler makten sin med politikerne og domstolen. Har dere lest grunnloven så handler denne loven om å begrense kongens makt. Denne grunnloven handler ikke om folket. Grunnloven i Norge handler om en konge som får sin makt begrenset av adelsmenn [politikere/eidsvollsmenn]. (Kilde: youtube.com) ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Definisjonen på et demokrati er et flertallsstyre. Både Norge og USA er selvsagt demokratier
Forøvrig velkommen til forumet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Nybegynner
![]() |
Feil demokrati er ikke flertallstyre. Demokrati er folkestyre. (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Nå er det faktisk slik at det er Bokmålsordboka som har definisjonsmakten over ords betydning i Norge, ikke politikerne, så når det står i Bokmålsordboka at demokrati betyr flertallsstyre, så er det det ordet betyr på norsk, helt uavhengig av hva politikere eller tilfeldige ukjente på internett måtte mene om saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Nybegynner
![]() |
Demokrati |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Mother of Dragons
|
Jeg lurer på hva du egentlig diskuterer? Ønsker du å endre styreformen i Norge? Og til hva?
![]() |
#72 |
Nybegynner
![]() |
Jeg har ikke lyst til å endre noenting. Mitt poeng er at ordet demokrati har blitt misbrukt av politikerne. Norge er parlamentarisme og ikke demokrati. Sist redigert av Fakta : 18-04-15 kl 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Mother of Dragons
|
Det er en semantikkdiskusjon du vil ha altså, ok.
Jeg tenker det er et greit styringssystem dersom oppmøteprosenten er høy nok og lobbyvirksomheten blir kontrollert. Jeg mener at topartisystemet i USA er et større problem enn parlamentarismen.
![]() |
#74 |
This is normal!
|
![]() Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Det du påstår jo bare tull, Fakta. Det finnes mange former for demokrati, f.eks. indirekte demokrati som vi har i Norge. Jeg foreslår at du leser f.eks. "Demokrati. Ideer og organisering" av Bjørn Erik Rasch.
![]() |
![]() |
#75 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Har vi verdier som er viktigere enn religiøse verdier?Skriver inni sitatet fra elg:
![]() |
#77 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår ikke helt denne. Er det rasisme å kreve at alle forholder seg til verdier som er viktige for oss? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
awesom
|
Nei å kreve at alle forholder seg til samme verdier som "oss" ville være å gå helt på tvers av religionsfrihet og yttringsfrihet.
![]() |
#79 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Mener du det er helt ok at muslimer ser på oss som vantro og diskriminerer kvinner og homofile? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
awesom
|
Poenget at du med det du skriver ilegger alle muslimer holdninger og verdier de slett ikke har.
![]() |
|
|