Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 12:49   #61
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

det visstnok skal ligge i menns natur å ønske seg dette og det skal ligge i kvinners natur å ønske å gi dem det.

Selvsagt. Det er jo opplest og vedtatt, jf. denne schlägeren fra 70-åra:

Kjell Vidars: Itsi bitsi tini vini

Hun var ivrig og fløy opp i sinne
da hun talte for kvinnenes sak
men den drøm som hun bar innerst inne
falt ikke helt i foreningens smak

Er vi sånn?
Si oss hva hun drømmer om!

Å gå med itsi bitsi tini vini liten, sexy hvit bikini
og virke fristende og seksuell
og glemme alt om kvinnesaken
le og flørte nesten naken
for slik er kvinnen på bunn likevel

Stakkars kvinne, hun spilte sin rolle
sa hun a, var hun nødt til å si b
så hun trakk mannen ned fra sin stilling
selv om hun så opp til mannen for det

Er vi sånn?

Uten sminke og svært lite kvinnelig
satt hun stille og ønsket seg hjem
til et rikt sminkebord og garderobe
hvor hun kunne bli kvinne igjen

Er vi sånn?

Kanskje hadde alle sammen denne lille drøm
om å bare tjene mannen
og å bare være øm

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 12:51   #62
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke egentlig vi er så uenige bina. Men jeg synes det er ille at det finnes et så stort marked for glam-modeller, og at media faktisk bryr seg med dette, og skriver så masse om det, og trykker bilder osv. Samme hvor gamle eller unge man er. Jeg synes nakenhet er unødvendig i unødvendige settinger uansett hvilken aldersgruppe en tilhører. Og jeg synes der er riktig så ille at så mange opererer kroppene sine. Både med tanke på psyken deres, og til alle dem som kommer etter, og med tanke på de helsemessige aspektene.

Sist redigert av DM : 31-05-07 kl 22:24.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 22:17   #63
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Dette syns jeg er en viktig og interessant debatt. Jeg har ikke fått lest hele tråden, men jeg kan i allefall si at Madam Mim og Desembermamma har en flott tankegang som jeg blir glad for å lese.

Jeg måtte dessverre "ofre" et bryst for å få leve. Det er snart 4 år siden. Dette lager en del problemer for meg når det gjelder klær. I alle butikker bugner det av overdeler og kjoler med dype utringninger. Helt håpløst for meg. Jeg kan nesten ikke ha noen utrigning for da stikker brystprotesen min opp. Jeg føler at det på en måte antyder at bryst er status når det legges så stor vekt på det i motebildet. Må innrømme at det blir litt sårt for meg.

Men det er så. Det jeg syns er trist er all denne plastikk-kirurgien. Flotte damer som legger seg under kniven for å få rettet på brystene sine, rompa, nesen, rynker osv. Jeg syns det er trist, samtidig som jeg har forståelsen av at noen må redusere bryst osv. for helsas skyld. Jeg har litt vanskelig for å tro at man får det sååå mye bedre med seg selv om man øker bryststørrelsen med to cuper.

Jeg er redd for at jeg skal bli sett på som litt "sjabby" siden jeg ikke har lagt meg under kniven for å få rekonstruert til et nytt bryst. Jeg har fått antydninger på at jeg burde gjøre det... Jeg føler at det er et valg jeg må ta selv. Når jeg tar det valget må det være noe jeg virkelig ønsker. Det er et stort inngrep og man bør være motivert.

Men dette blir jo litt spesielt da, for meg. Jeg har vært i svømmehallen her og dusjet med mitt ene bryst. Jeg gjorde det i trass for å vise for meg selv at det ikke betydde noe, men jeg sto mest mulig mot veggen når jeg dusjet og skjulte mitt manglende bryst så godt jeg kunne. Vet knapt om noen la merke til mitt manglende bryst. Jeg tenkte også at kanskje unge jenter kunne se at man kan faktisk leve med den kroppen man har Nå har jeg jobbet såpass mye som vikarlærer at jeg tør ikke å gjøre dette lenger. Er redd for at elevene skal bli mer opptatt av at jeg har ett bryst enn det jeg prøver å lære dem

Vi må alle være gode rollemodeller. Jeg ser mammaer som klager på at de er fete her og der. Snakker masse om den og den som har lagt på seg osv. Den form for prat er med på å indirekte gi antydninger om hvilke idealer vi har. Barna tar det til seg. Jeg kjenner ei mor som var fæl til å kommentere at nå var hun fet og nå var jammen venninna blitt tjukk osv. Datteren hennes begynte å slanke seg da hun var 16 år, og det uten at hun var tjukk. Det gikk ikke så bra. Datteren utviklet anoreksi. Hun er nå snart 40 år og sliter enda, men nå har hun det under kontroll. Så vi må passe oss vel for hvordan vi snakker om egen og andres kropp.

Kanskje vi heller skal framheve andres personlighet. Det er det som er viktig.

Sist redigert av Jessica : 31-05-07 kl 22:30.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 00:28   #64
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Dette syns jeg er en viktig og interessant debatt. Jeg har ikke fått lest hele tråden, men jeg kan i allefall si at Madam Mim og Desembermamma har en flott tankegang som jeg blir glad for å lese.

Jeg måtte dessverre "ofre" et bryst for å få leve. Det er snart 4 år siden. Dette lager en del problemer for meg når det gjelder klær. I alle butikker bugner det av overdeler og kjoler med dype utringninger. Helt håpløst for meg. Jeg kan nesten ikke ha noen utrigning for da stikker brystprotesen min opp. Jeg føler at det på en måte antyder at bryst er status når det legges så stor vekt på det i motebildet. Må innrømme at det blir litt sårt for meg.

Men det er så. Det jeg syns er trist er all denne plastikk-kirurgien. Flotte damer som legger seg under kniven for å få rettet på brystene sine, rompa, nesen, rynker osv. Jeg syns det er trist, samtidig som jeg har forståelsen av at noen må redusere bryst osv. for helsas skyld. Jeg har litt vanskelig for å tro at man får det sååå mye bedre med seg selv om man øker bryststørrelsen med to cuper.

Jeg er redd for at jeg skal bli sett på som litt "sjabby" siden jeg ikke har lagt meg under kniven for å få rekonstruert til et nytt bryst. Jeg har fått antydninger på at jeg burde gjøre det... Jeg føler at det er et valg jeg må ta selv. Når jeg tar det valget må det være noe jeg virkelig ønsker. Det er et stort inngrep og man bør være motivert.

Men dette blir jo litt spesielt da, for meg. Jeg har vært i svømmehallen her og dusjet med mitt ene bryst. Jeg gjorde det i trass for å vise for meg selv at det ikke betydde noe, men jeg sto mest mulig mot veggen når jeg dusjet og skjulte mitt manglende bryst så godt jeg kunne. Vet knapt om noen la merke til mitt manglende bryst. Jeg tenkte også at kanskje unge jenter kunne se at man kan faktisk leve med den kroppen man har Nå har jeg jobbet såpass mye som vikarlærer at jeg tør ikke å gjøre dette lenger. Er redd for at elevene skal bli mer opptatt av at jeg har ett bryst enn det jeg prøver å lære dem

Vi må alle være gode rollemodeller. Jeg ser mammaer som klager på at de er fete her og der. Snakker masse om den og den som har lagt på seg osv. Den form for prat er med på å indirekte gi antydninger om hvilke idealer vi har. Barna tar det til seg. Jeg kjenner ei mor som var fæl til å kommentere at nå var hun fet og nå var jammen venninna blitt tjukk osv. Datteren hennes begynte å slanke seg da hun var 16 år, og det uten at hun var tjukk. Det gikk ikke så bra. Datteren utviklet anoreksi. Hun er nå snart 40 år og sliter enda, men nå har hun det under kontroll. Så vi må passe oss vel for hvordan vi snakker om egen og andres kropp.

Kanskje vi heller skal framheve andres personlighet. Det er det som er viktig.

Fantastisk innlegg, Jessica!! Jeg applauderer kvinner som deg!

Gammel 01-06-07, 21:41   #65
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fantastisk innlegg, Jessica!! Jeg applauderer kvinner som deg!

I storm lærer man seg å bøye seg mot

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 14:53   #66
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Her snakkes det også litt om grunnene til at mange jenter velger å bli s.k. "glamourmodeller". Synes forøvrig at glamour-modell-ordet er såååå utrolig feil. Akkurat som om slike typer jobber er forbundet med glamour... NOT!

http://www.side2.no/kjendis/article1084939.ece

Gammel 02-06-07, 16:47   #67
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Synes forøvrig at glamour-modell-ordet er såååå utrolig feil. Akkurat som om slike typer jobber er forbundet med glamour... NOT!

Ja, kan de ikke bare kalle en spade for en spade liksom. Idiotisk forsøk på å gjøre businessen mer stueren.

Svar

Emneord
feminisme

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.