|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Enig. Jeg kan heller ikke sy i knapper. Eller rettere sagt, jeg har lært det, men jeg knøler og er ikke flink med detaljarbeid, så jeg vil helst slippe. Det er virkelig ikke noe jeg koketterer med. Jeg skulle nemlig gjerne ha kunnet det.
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Skulle jeg brukt en kveld på å sy i knapper så har jeg nok av egen tøy og ungenes tøy som kunne trengt noen sting og noen knapper. Aldri i livet om noen hadde fått meg til å sy i knapper på en mammakveld. Ingen får meg til å sy i knapper på noe som helst tidspunkt egentlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg koketterer ikke, men jeg bruker ikke en sånn kveld på å knote med ting jeg ikke kan, ikke liker og pleier å sette bort. Selvfølgelig kan jeg lære meg å sy i knapper, men det ville jeg nok tatt utenom en foreldrekveld.
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)At dere skal sy knapper på mammakveld er jeg enig i at er noe tull. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Det går over etter ca. 2 sekunder altså.
|
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#7 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg skjønner godt du reagerte. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Samme har jeg gitt beskjed om til et idrettslag en gang. Navn på ungen og så er det foreldrene som får fordele seg i mellom. Hos oss er det oftest mannen som tar seg av vaffelsteking og det er han som foretar alt som krever nål og tråd. Vi er ikke helt likestilte der. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)I vår klasse er ikke treffene i regi av foreldrekontakt, det er ikke diskutert på foreldremøter, de foregår i private hjem, og alkohol er ikke nevnt. "Jeg serverer pai, ta med det du selv vil drikke til maten." Noen har med øl, noen vin, noen brus og noen drikker vann.
|
|
|
#10 |
|
*_*
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)For å svare på HI: Nei, jeg synes ikke du er urimelig og jeg får piggene ut med en gang det er snakk om mammakveld eller pappakveld.
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg synes ikke du er urimelig! Man vet jo ikke om man skal le eller gråte av et sånt forslag. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg kunne godt kommet for å sy knapper, men ikke for å snakke om "mammarollen" med andre mødre. Gi eg ei pils, fedre og ei synål så snakker vi.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Eg har nettopp fått invitasjon til ein sånn mammakveld med mødrene i klassen til mellomste. Kjenner eg er fryktelig skeptisk! Og i den klassen er det faktisk ein aleinepappa. Eller dvs. det er ei stemor inne i bildet, så det er mulig det er tenkt at det er ho som skal komme.
|
|
|
#14 |
|
Eklektisk
|
Er det nå vi skal oppfordre jentene våre til å besøke guttene like mye som jentene? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg synes det er greit med mammavin og pappaøl. Og foreldrearrangementer. Den greia med å dele opp i kjønn når det gjelder foreldrestyrte arrangementer, tenker jeg kommer mye av plasshensyn og også det at det kan være lettere når man(ge) ikke trenger å styre med barnevakt og sånt.
Synes det er så rart at foreldre ikke er interessert i å holde track på klassekompiser. Eller å bli sånn passelig kjent med andre foreldre.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Er det vanskeligere å invitere en forelder, men valgfritt hvem?
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Absloutt! Vi har hatt både gutter og jenter på besøk. Sist yngste hadde med en gutt hjem fra skolen, sa han at han aldri hadde vært på besøk hos en jente i klassen. Han spurte om vi bare hadde jenteleker og lurte veldig da jeg sa at vi ikke har gutte- eller jenteleker men bare leker.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Dette har jo litt med personligheten til barnet å gjere også. Eldste går i femte og har like ofte guttar på besøk som jenter. Ho har aldri likt å holde på med typisk jente-aktivitetar, med unntak av perling og fletting av armbånd og sånt. Det er mykje kjekkare å bygge hytte i skogen eller spele Playstation enn å flette hår og danse til Justin Bieber på jenterommet. Det er to-tre guttar som går igjen hos oss, så akkurat dei foreldra kjenner eg godt. Dei bur dessutan i samme borettslag som oss. Reknar med at det snart blir ei endring på det når det blir kjæresteri og pubertet og sånt. Då blir det plutselig veldig flaut å gå på besøk til ein gutt. Nokon kan jo tru at dei er kjærestar! Mellomste er ein heilt anna type. Ho har alltid vore glad i dukker og pynting og dolling og fnising. Ho trivst best saman med jenter, men dei går gjerne og ser på guttane si fotballtrening og fniser litt frå sidelinja. Og flørtar litt. Så ho er jo med guttar, men på eit heilt anna nivå enn storesøstra. For storesøster er guttane vennar medan for lillesøster er dei kjæreste-potensiale. Eg har ingen intensjonar om å presse fram at ho skal gå på besøk til guttane i klassen dersom ho ikkje vil det. Ho går forøvrig på kjønnsblanda handball i SFO-tida, så her har dei heldigvis ikkje delt sånne aktivitetar.
|
|
|
#19 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Om man inviterer en forelder/mamma/pappa/alle - jeg har ingen kjepphester der; annet enn at alle bør få en mulighet til å inkluderes i et eller annet foreldrearrangement.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg hadde gjerne sett at det ble tatt grep på skolen for å bryte opp den helt ekstreme kjønnsdelingen som barna lærer der. I barnehagen er det helt normalt at guttene og jentene leker sammen, men så snart de begynner på skolen, er det nesten som de slutter å ha et felles språk å kommunisere på, så adskilt er det mellom kjønnene. Det er i alle fall erfaringen med begge våre. |
|
|
|
![]() |
|
|