|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Gave til egen konfirmant?
Her er det dessverre to kjøreskoler som konkurrerer og begge har satt prisene skyhøyt.
|
|
|
#62 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til egen konfirmant?Vi hadde første konfirmant i vår.
|
|
|
#63 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Vi skal også ha konfirmant til våren. Vi låner lokale gratis på jobben min og lager maten selv. Vi skal sy om min bunad til konfirmanten. Jeg tror hun skal få gitar i gave av oss. Mannens kompis jobber på musikkforretning, så jeg regner med at vi kan få en god pris. Jeg tror ikke hun forventer noe annet enn selskap og omsying av bunad fra oss.
|
|
|
#64 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Det var en flott gave, Susse.
|
|
|
|
#66 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Det er en kjempefin gave, Susse!
|
|
|
#67 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til egen konfirmant?Uff. Vet ikke helt hvor det kommer fra men her er det også liksom satt en sum på 10.000,- som barna får fra foreldrene...
|
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Gave til egen konfirmant?Jeg kommer ikke til å gi store pengegaver til barna mine når de er 14-15 år. Da tenker jeg heller at de kan få tilskudd når de skal ta lappen, hjelp når de skal flytte hjemmefra for å studere eller noe når de skal kjøpe sin første bolig. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Epikur
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Vi har ikke dårlig råd, men våre kommer ikke til å få noen gave av oss utenom bunad og selskap. Ærlig talt, det er en gave i seg selv å få vokse opp hos oss.
|
|
|
#71 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Gave til egen konfirmant?Jeg har ikke tenkt så mye på det, men mine kommer nok til å få gave fra oss hvis de velger å konfirmere seg. De kan få bunad om de ønsker det, og de vil nok få en gave i tillegg, men ikke 10000 i cash. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
© All rights reserved
|
Det var et rart spørsmål.
Mine barn forventer heldigvis ingenting. Det er klart man har lagt lista etter eldste, men vi har vært klar på at de også kan ønske seg en gave (PC, fotoapparat, en reise) som de kanskje kan få. Men klart: Jeg vil ikke gjøre forskjell på barna, så yngste kan sånn sett regne seg frem til sånn ca pris på gaven ut fra hva de to eldste har fått. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gave til egen konfirmant?Mine barn forventer å bli behandlet tilnærmet likt, tror jeg. Ikke på krona, men det ville vært rart å gi noe til en og ikke til de andre, med mindre det var en god grunn. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Glamorøs
|
Nå spurte jeg strengt tatt ikke om ditt barn, men jeg vet at du og jeg tenker svært forskjellig når det kommer til pengebruk på gaver. Jeg tror vi rett og slett kommer fra ulike kulturer på det området.
|
|
|
#76 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det er det jeg har hevdet i denne tråden, men jeg føler at det bare blir mer og mer slått fast at jeg tilhører en sjelden rase. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg fikk bunad med sølv, pengegave og smykkesett av mine foreldre til konfirmasjonen. Det var helt vanlig der jeg kommer fra, hvertfall.
|
|
|
|
#78 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Gave til egen konfirmant?Jeg vet faktisk ikke hva som var vanlig da jeg ble konfirmert. Jeg tror ike vi snakket om gaver fra foreldre i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Epikur
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Det er ganske vanlig å kombinere bunad/dress, pengegave og selskap, har jeg skjønt. Og noen må spare i årevis eller låne for å få det til og har vondt i magen av tanken på at ungene deres kanskje ikke får det alle andre har.
|
|
|
#80 |
|
© All rights reserved
|
Her er det veldig vanlig at foreldre gir pengegave i tillegg til klær (bunad) og fest. Guttene konfirmeres oftes i dress, så de får gave i tillegg til dressen. Gavesum og størrelse varierer veldig. |
|
|
|
![]() |
|
|