|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Gave til egen konfirmant?Vi skal ha stor konfirmasjon til våren med 40 gjester i leid lokale. Vi gjør alt så rimelig vi kan få till,men det blir uansett en stor utgift for oss som har trang økonomi fra før. Vi har ikke dårlig råd, men har store utgifter til blant annet barnas idrett og mye lån. Det er rett og slett ikke mye til overs selv om vi er svært forsiktige.
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Er det noe spesielt han ønsker seg da? Kan dere bidra med en sum til førerkort f.eks?
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Gave til egen konfirmant?
Mye han ønsker seg. Mye treningsrelatert og dyrt tøy og selvsagt mopplappen. Penger kan vi ikke bidra med utover max 500,- med mindre vi skal låne.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Jeg synes fest og klær er gave nok i seg selv.
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Klær...hjelpes det har jeg virkelig ikke tatt med i regnskapet.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er enig. Jeg har ikke mye erfaring, men jeg trodde ikke det var vanlig å gi gave til egne barn verken i barnedåp eller konfirmasjon. Nå har jeg verken døpte eller konfirmerte unger, men jeg trodde altså det var sånn de fleste gjorde det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Han kommer til å skille seg ganske mye ut hvis han ikke får noen form for gave i tillegg. Når det er sagt synes jeg konfirmasjonsgaver tar helt av enkelte steder. Jeg ville sett på om dere kan bidra med noe enten nå eller i fremtiden. Et par av mine nevøer og nieser har fått "gavekort på den obligatoriske delen av førerkortet" eller noe sånt, en gave som løses inn gradvis etterhvert som kurset tas.
|
|
|
#8 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gave til egen konfirmant?Enig med Katta. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gave til egen konfirmant?Hvordan er muligheten til å ikke leie lokale? Ha det hjemme, og tilpasse antall gjester plass i huset? Jeg klarer ikke å se at det er nødvendig med 40 gjester. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Jentene har fått/får festen, tilbud om utenlandstur og bunad/tilbud om bunad. Dekan ikke velge bort bunad og få penger isteden. En har valgt å få bunad til konfirmasjonen, den andre har valgt å vente til hun er eldre.
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Jeg ville gått for den varianten. Og så satt av et månedlig beløp fremover til gutten. Jeg synes også at gavene har tatt av i det siste, for å si det mildt. Men noe bør man jo gi.
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Sv: Gave til egen konfirmant?Min forrige konfirmant fikk egen pc, min neste, som er samme kull som din, får sannsynligvis Macbook air.
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Jeg tenker at dette må dere bestemme selv ut fra deres økonomi. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Pengegave er da på ingen måte nødvendig, men en gave syns jeg jo at man bør gi. Og hvis økonomien tilsier det, er det ok med en gave frem i tid, alternativt en mindre gave på gavebordet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til egen konfirmant?Min datter fikk selskapet, 5000 kr og en reise sammen med meg fra meg. Bunaden fikk hun i gave fra farmoren, og fra faren fikk hun en pose for å ha bunaden i. Hun ble konfirmert i år, og det var store variasjoner blandt dem hun ble konfirmert sammen med, de fikk alt fra 100000 til 10000.
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Jeg er fristet til å friste mine med en kul ferie i stedet for konfirmasjon. Jeg synes det er en rar skikk, var mer naturlig å feire at de var russ eller 18 år eller noe sånt. Midt i ungdomsskolen er ikke noen naturlig milepæl å feire.
|
|
|
#18 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Gave til egen konfirmant?Jeg synes ikke dere skal gi hvis dere ikke kan. Det setter ikke et godt økonomisk eksempel for konfirmanten
|
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gave til egen konfirmant?Noen jeg kjenner fikk låne skolens lærerværelse/møterom til å avholde sin konfirmasjon. Jeg tror de leide lokalet helt gratis. Kan en slik løsning være mulig for dere? Jeg har også hørt om konfirmasjoner i barnehager, på jobbmøterom og flere andre gratis eller nesten gratis alternativer. |
|
|
|
![]() |
|
|