|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik! 2
Jaja, nå er det jo du som nevnte ordet behagelig. Det sa jeg aldri noe om. Jeg skjønner godt at man savner jobben. Tror du misforstår meg. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lærerstreik! 2Behagelig, bedagelig. Same same. Jeg håper de kan bli enige snart. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Kontrollfrik
Ja det håper jeg virkelig. (Og hvis jeg skal pirke, er det stor forskjell på behagelig og bedagelig, ihvertfall for meg.) |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Joda, jeg er enig i det. Med streik er verken behagelig eller bedagelig akkurat nå. For meg. Som tillitsvalgt med ansvar for 34 lærere. Men det er helt klart en ny type utfordring. Og lærerikt på mange måter. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Kontrollfrik
Ja, det tror jeg på. Det høres stress ut. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Stod du alene? Vi har fått beskjed om at det skal være minimum to stk. Vi har tre. Videregående har 5-6 tror jeg. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Kremt. Du vet, i videregående har man det litt mer fleksibelt. Vi gjør streikinga litt på egenhånd, konsentrerer oss bedre da. Og så har vi selvsagt noen timer bundentid midt på dagen - bortsett fra de som har streikevakt den første økta da, de møter klokka 8. Jeg f.eks. går gjerne hjem rundt halv tre, og så streiker jeg igjen mellom åtte og ti på kvelden for å fylle opp dagsverket. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Lærerstreik! 2Da vi streiket for fire år siden var streikevaktene pyton. Vi sto rundt omkring ved barnehager og sykehjem sammen med vilt fremmede og jeg likte det ikke. I år er det bedre, heldigvis, selv om det fortsatt er tungt. Vi står bare ved egen skole, men er fordelt rundt på 5-6 forskellige lokaliteter. Vi har vakter mellom 7.30 og 16.30, delt opp i skift, og er alt fra 3-4 til 7-8 som står sammen. Jeg har enda ikke stått sammen med noen av de jeg jobber nært med, men det er koselig å bli kjent med kolleger man aldri har sett før også. (Vi har over 200 lærere på skolen og 125 ute i streik.)
|
|
|
#69 |
|
Sv: Lærerstreik! 2Vi står bare sammen med de vi jobber med. Vi er som nevnt 35 inkludert meg, og vi kjenner hverandre godt alle sammen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Lærerstreik! 2Her er streikevaktene ute mellom 8 og 16. Hver vakt er på to timer, og vi er to på vakt av gangen. Siden vi er så få fra skolen min, låner vi noen vakter utenfra også. Den største utfordringen med å være streikevakt, er at ingenting skjer. Jeg er vant til full fart, lese 34 unger, og å hele tiden være i forkant i timene mine, og nå sitter man bare der... Første vakta mi ble jeg aldeles tullete av å bare skulle henge til tørk. Skal se jeg også begynner å korsstingbrodere visdomsord og dikte streikesanger i ren kjedsomhet, hvis vi fortsetter lenge. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Lærerstreik! 2Vi jobber jo sammen sånn rent teknisk vi også, det er bare det at skolen er så stor (1400 elever) og dessuten spredt ut over 5-6 ulike lokaliteter i byen, så i praksis ser man bare de som er på de samme avdelingene som man selv er. Og jeg tror rett og slett ikke atv har kapasitet til å tenke på sånne ting når hun lager vaktlistene; det er mye arbeid når det er så mange.
|
|
|
#72 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Lærerstreik! 2Vi står (sitter) også totimersvakter. Jeg syns det har vært ganske hyggelig faktisk. Mye greiere denne gangen enn for to år siden da jeg satt utenfor barnehager som manglet folk. Vi har vakter fra 8-14, og så er det fellesaktiviteter i tillegg til streikevaktene hver dag. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Lærerstreik! 2Flere hos oss har begynt å ha med quiz-bøker. Det er artig tidsfordriv. Selv strikker jeg en del.
|
|
|
#74 |
|
Kontrollfrik
Har alltid vært to, bortsett fra det nevnte året da vi satt mye alene, og da utenfor andre arbeidsplasser enn min egen. Særlig type åpne barnehager. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Lærerstreik! 2Herlighet. No vart det ikkje noko løysing eller fortsetjing av samtalene i kveld heller.
|
|
|
|
#76 |
|
audio, video, disco
Sv: Lærerstreik! 2Trist. KS styrer dette mot nemd.
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik! 2Jeg lurer på en ting. I Dagsrevyen ble det sagt at KS ikke har mandat til å forhandle arbeidstid, blander da media igjen? Hvem har da mandatet? De har gått inn i forhandlingene med mandat til å øke bunden tid, men ikke til å gjøre det motsatte? Er arbeidstid noe annet? |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Sv: Lærerstreik! 2Nå MÅ ha Sundnes slutte å snakke om det de ble enige om i mai. 73 % av medlemmene i Utdanningsforbundet stemte jo nei til det. |
|
|
|
![]() |
|
|