Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skal dere bake boller i helga?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-14, 13:33   #61
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Skal snart bake boller. Har aldri vært glad i gjærbakst og styrt unna, men i det siste har jeg faktisk bakt flere brød, så nå er jeg mer komfortabel. Så får vi se hvor gode de blir, skal ihvertfall heve en stund. Det blir ferdig vaniljekrem i kartong, evnt blandet med pisket krem.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:38   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nå er det nystekte boller til lunsj, i kveld blir det krem og alt.

Signerer.

Nystekte smakte godt.

Krem i kveld blir nok også bra.

Gammel 02-03-14, 14:01   #63
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ble nystekte boller til lunsj her også idag. Vi lagde ett brett med vaniljekrem inni og ett brett med smør, sukker, kanel og rosiner i. Hadde litt melis og kokos som pynt på de med vaniljekrem og litt melis på de med kanel. Veldig gode men akk så søtt - ungene storkoste seg iallfall veldig(og nei, ingen som blir hypre av sukker her, heller nesten tvert imot, full action så lenge de ikke spiser :P).

Gammel 02-03-14, 15:15   #64
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Nå står 28 kanelboller og 25 vaniljeboller og venter på plass i ovnen.
I dag var det et sant H..... og lage kanelboller! Men vaniljebollene var en lek.

Gammel 02-03-14, 15:49   #65
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips om å sprøyte vaniljekrem inn i nystekt bolle.
Det var jo så enkelt! Fine blir de også, med den lille vaniljetuppen på toppen.
Jeg gjorde sånn som Taien før, men fra nå av skal jeg bare bruke sprøytepose.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 16:23   #66
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje jeg også skal prøve det neste gang? Men blir det ikke vulkanutbrudd med vaniljekremen på toppen (om man sprøyter det inn der da...) og får en plass til noe særlig vaniljekrem?

Jeg har fått noen flotte og noen vulkanboller i dag. Jeg gjorde som vanlig: lager en pølse av deigen, deler opp i bolleemner, kjevler flate, tar på en god klatt krem og bretter sammen. Enkelt syns jeg da.

Gammel 02-03-14, 16:27   #67
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Taien: trodde det jeg også, men nei.
Det var sååå enkelt, jeg lagde et hull først med sugerør og puttet hele tippen
til sprøyteposen ned i bollen og klemte lett.
Hadde jeg visst det var så enkelt, hadde jeg ikke gjort det på den tungvinne måten.
Gjett om det blir vaniljeboller i neste bursdag!
Og med et melisdryss over, ser de ut som de kommer fra et konditori!

Gammel 02-03-14, 16:32   #68
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Taien: trodde det jeg også, men nei.
Det var sååå enkelt, jeg lagde et hull først med sugerør og puttet hele tippen
til sprøyteposen ned i bollen og klemte lett.
Hadde jeg visst det var så enkelt, hadde jeg ikke gjort det på den tungvinne måten.
Gjett om det blir vaniljeboller i neste bursdag!
Og med et melisdryss over, ser de ut som de kommer fra et konditori!

Bilde?!

Gammel 02-03-14, 16:34   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok ikke tenkt på det hvis det ikke hadde vært for denne tråden. Men nå har i benken full av ferske kanelboller. Siden jeg er den eneste i familien som liker vaniljekrem, så gikk jeg for kanel isteden. De ble knallbra.

Gammel 02-03-14, 16:35   #70
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Her er noen av de som skal på bordet her.
De små er kanelsnurrer og de store er vaniljekremboller.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bollefest.jpg (35,2 KB, 29 visninger)
Gammel 02-03-14, 16:48   #71
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mannen har bakt boller, akkurat fått de servert. Vi liker best boller uten noe som helst inni.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 16:49   #72
Guttemammis

Standard

IMG_20140302_164702.jpg

Vanilje/fastelavnbolle.

Gammel 02-03-14, 16:58   #73
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her er noen av de som skal på bordet her.
De små er kanelsnurrer og de store er vaniljekremboller.

Ser deilig ut, Taien!

Gammel 02-03-14, 17:17   #74
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Mine boller står og hever seg, skal snart stekes!

Gammel 02-03-14, 17:31   #75
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter mange år med misunnelse når jeg har sett alle fastelavnsbollene på Internett, så klarte jeg å få ut finger'n i år og faktisk bake selv. Helt vanlige hveteboller med usukret krem og melisdryss, men jummi, det ble nå godt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 17:37   #76
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

40 boller i ovnen og klippekrans til heving.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 17:58   #77
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Vedlegg 53114

Vanilje/fastelavnbolle.

Mmm, de så gode ut. Skal kremen i etter at de er stekt?

Gammel 02-03-14, 17:58   #78
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Prøvde bolleoppskriften til Trine i Trines matblogg i dag for første gang, smakte veldig godt, og var lett å jobbe med!

Takk for tips!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 18:15   #79
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Mmm, de så gode ut. Skal kremen i etter at de er stekt?

Ja, sprøytet i kremen rett etter de kom ut av ovnen.

Gammel 02-03-14, 19:27   #80
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Jeg synes bollene på Trines matblogg er kjempegode:
http://trinesmatblogg.no/2011/10/25/rosinboller/

Kan fint bakes uten rosiner.

Kjempegode!

Vi har hatt variant med både rosiner og krem/vaniljekrem her i dag.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (476,4 KB, 6 visninger)
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.