Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Give me all your ribbetips!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-13, 22:34   #61
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Give me all your ribbetips!

Ja det må være tynnribbe. Den er helt jevn over det hele. Ingen tykkere deler.
Da skal jeg prøve meg på langtidssteking😁😁

Gammel 22-12-13, 22:37   #62
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg smakte på sviskeglasert ribbe her en kveld - helt fantastisk godt! Det blir servert her i huset av ribberestene vi får (+ kjøpt inn en ekstra bit hvis det ikke blir nok rester. ..)

Gammel 22-12-13, 22:37   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det på Hellstrømvis.

Jeg bruker min sylkvasse Globalkniv og ruter svoren litt smalere enn den gjerne er rutet fra butikk/slakter. Da er det lettere å få den sprø. Det blir bra hver gang med Hellstrøms ribbeoppskrift.

Gammel 23-12-13, 17:18   #64
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var et fint tips. Skal rute opp litt ekstra.

Men dere som har brukt både lantidssteking og vanlig, hva blir best? Litt redd for å prøve noe nytt, samtidig som jeg har veldig lyst..

Gammel 23-12-13, 20:56   #65
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Langtidssteker (24 timer faktisk) og det blir alltid helt nydelig, smelter i munnen, får aldri så god ribbe ute.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 22:24   #66
Levic

Levic sin avatar

Standard

Oioi, 24 timer? Virkelig?

Jeg satser på 6 timer.. Håper bare det blir vellykket.

Gammel 24-12-13, 01:22   #67
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker Hellstrøms variant, også sausen med masse hvitløk og diverse som jeg har i ovnen sammen med ribba og moser gjennom sila til slutt og ned i sausen.

Hvordan får dere vekk fettet fra stekeskyen? Har aldri tenkt på det, og sausen blir veldig,veldig fet.

Gammel 24-12-13, 01:36   #68
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Jeg bruker også Hellstrøms oppskrift, og den blir supergod. Problemet mitt er at sausen blir så innmari salt når jeg bruker stekesjyen.

Sist redigert av *TB* : 24-12-13 kl 01:42.
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 01:40   #69
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Jeg bruker også Hellstroms oppskrift, og den blir supergod. Problemet mitt er at sausen blir så innmari salt når jeg bruker stekesjyen.

Samme problem hos meg. Ser i originaloppskriften at han skyller av saltet på ribba før han salter og peprer på ny, kanskje det er greia?

Gammel 24-12-13, 01:43   #70
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Standard

Ja jeg har sett det jeg også, men jeg har aldri gjort det. Skylt av og krydret på nytt altså. Bør kanskje vurdere å prøve det ja.

Gammel 24-12-13, 01:47   #71
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Ja jeg har sett det jeg også, men jeg har aldri gjort det. Skylt av og krydret på nytt altså. Bør kanskje vurdere å prøve det ja.

Jeg lurer på om jeg skal ta litt mindre av væsken fra langpanna i år, heller smake til med den. I fjor ble det alt for salt, måtte jo ha ei bøtte med fløte oppi. Smaken blir jo nydelig,men saltet ødelegger.

Gammel 24-12-13, 01:54   #72
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Standard

Hehe, jeg må le litt altså. Jeg måtte også ha oppi mengder med fløte, og hadde flere liter saus til slutt. Godt å høre at flere har samme problemet, jeg trodde det var bare meg.

Gammel 24-12-13, 01:55   #73
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Hehe, jeg må le litt altså. Jeg måtte også ha oppi mengder med fløte, og hadde flere liter saus til slutt. Godt å høre at flere har samme problemet, jeg trodde det var bare meg.

Hehe, ja da var vi to i allefall. Får ha bedre lykke i år.

Gammel 24-12-13, 10:36   #74
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde ribbe i går, nydelig! En time på 170 C opp ned i vann med hvitløksfedd, så opp på rist til svoren begynte å boble seg i et hjørne (1,5 t) og deretter POFF! På med grillen og opppå 250 C og så poppet og smalt det som bare rakkeren. Ribba var supersaftig og så mør at vi så stjerner.

Gammel 24-12-13, 11:29   #75
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er jeg klar til min første langtidsstekte ribbe. Tenk å eksperimentere med middagen på julaften, hereli jeg er ellevill! Burde blitt basehopper.

Gammel 24-12-13, 13:32   #76
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Eksperimentere på selveste julaften er vågalt, altså. Jeg har langstekt mange ganger og det har aldri blitt feil.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 14:23   #77
Levic

Levic sin avatar

Standard

Jeg eksperimenterer også på julaften, og kjenner jeg får litt småangst.. Ser den skrumper mer og mer inn der inne.. Håper dette blir bra altså

Gammel 24-12-13, 14:27   #78
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har stekt ribbamed svoren ned og med folie på 180 grader i en time på morgenen, nå står den med svoren opp og med folie på 90 grader til ca kl16 og deretter på 225-250 grader i ca en time. Vann oppi med gulrot, løk og hvitløk. Pepret og stått i kjøleskap i 3 dager. Saltet og pepret mer før steking. Fikk tips om å vente ned saltet til steking.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 19:23   #79
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjapt innom for å rapportere om at dette var den beste ribba jeg noen gang har spist.

Gammel 24-12-13, 20:23   #80
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Så bra! Perfekt ribbe her også.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.