Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjole til konfirmanten

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 14:20   #61
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjole til konfirmanten

Det var jo ikke akkurat planlagt at det skulle bli slik som dette med jentene, men de har utviklet seg og vokst veldig forskjellig og da ble det sånn, uansett hvor dårlig gjort noen måtte mene det er. Da eldste sin ble sydd var vi helt sikre på at neste jenta ville vokse nok, men det har hun ikke gjort. Mulig hun ikke blir høyere, men da blir hun ikke det. Dumt å måtte legge ut/ned bunaden først en gang i ungdommen og så igjen når hun blir voksen og kanskje har vært gravid etc. En bunad er ikke akkurat billig og er at plagg man skal ha hele livet, ikke bare dagen man står konfirmant. Om akkurat hvor dårlig gjort det er ønskes diskutert videre får det gjøres uten meg. Vi får ikke gjort noe med det nå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:24   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

En liten avsporing: Jeg har sagt at poden skal få bunad av oss om han har lyst på da han blir voksen, siden frøkna nok får. Jeg vil tro hun er utvokst til konfirmasjonen, de fleste jentene i slekta har stoppet å vokse i 11-12 års alder. Men jeg ser at mange betaler bunad til jentene sine, men gutta får ikke?

Storesøster får til konfirmasjonen og guttene skal få til 18-årsdagen. Gutter er i hvert fall ikke ferdig utvokst i 14-15-årsalder, men storesøster er nok ganske nær det ja. Det vil i hvert fall ikke være snakk om mer enn et par cm som mangler.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 14:28   #63
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Her kommer forretsen også gutten til å få bunad om han vil, men ikke til konfirmasjonen.

Gammel 21-03-13, 15:00   #64
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen av mine gutter får bunad til konfirmasjonen. Vil de ha, så må de vente til de har passert 20, slik bunadsmontørene anbefaler. Men det er noe annet enn om eldstemann skulle fått til konfirmasjonen, men ikke minsten, bare fordi han vokser mindre enn storebroren.

Gammel 21-03-13, 15:55   #65
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Her er et bilde tatt i farta, ikke veldig bra akkurat, men da kan hun se litt. Den er som sagt mørkeblå, ikke sort som det ser ut her.

*poff*

Sist redigert av Christa : 22-03-13 kl 09:39.
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 15:57   #66
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Hm, det bilde er da veldig rart når man klikker på det. Kan ta et bedre med mobil og sende deg på sms hvis du vil og sender meg nr. Nå må jeg løpe på aktivitet med vesla.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 16:11   #67
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ingen av mine gutter får bunad til konfirmasjonen. Vil de ha, så må de vente til de har passert 20, slik bunadsmontørene anbefaler. Men det er noe annet enn om eldstemann skulle fått til konfirmasjonen, men ikke minsten, bare fordi han vokser mindre enn storebroren.

Nå har jo jeg en av hvert kjønn. Men jentene på min side av familien (og der ser ut til at vesla likner oss der) har vært lange først og har stoppet å vokse i 11-12 års alder. I mannens familie har mange vært små gjennom hele barneskolen, men de har vokst lenge. Lillesøsteren til mannen vokste til hun var i alle fall 15-16 år. Og da skjønner jeg godt at man ikke kjøper bunad som passer i et par år kanskje.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 16:20   #68
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

www.zalando.no har mye fint! Og gratis frakt + retur, så er jo bare å bestille en haug å prøve..

Gammel 21-03-13, 16:43   #69
Nå også i farger

Standard

Takk for tips!!

Gammel 21-03-13, 16:46   #70
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hun ingen ønsker selv da? Altså: sett seg ut en kjole?

Gammel 21-03-13, 16:54   #71
Nå også i farger

Standard

Nei, hun går sjelden i kjole. Så hun vet ikke hva hun vil ha. :rabla:
Hun vil ikke vise bena, akkurat som meg på samme alder. Nå elsker jeg bena mine.

Gammel 21-03-13, 17:12   #72
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den festdrakten som christa viser her oppe er bare nydelig.

Gammel 21-03-13, 17:30   #73
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er ikke bunad noe vi driver med i vår familie, men det hadde vært direkte idiotisk å sy bunad til konfirmasjonen til mine tre gutter (så langt) ihvertfall. De ble konfirmert i mai, og til juleballet samme år var konfirmasjonsdressen svært fravokst.
De har vel alle vokst ca 20 cm etter konfirmasjonen, og forandret seg fra tynn spiker til voksen bredskuldret mann.

Hvis jeg hadde interrssert meg for bunader, så kunne jeg selvfølgelig med fire sønner ha investert i en i størrelse konfirmant.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 17:35   #74
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

En liten avsporing: Jeg har sagt at poden skal få bunad av oss om han har lyst på da han blir voksen, siden frøkna nok får. Jeg vil tro hun er utvokst til konfirmasjonen, de fleste jentene i slekta har stoppet å vokse i 11-12 års alder. Men jeg ser at mange betaler bunad til jentene sine, men gutta får ikke?

Poden får hvis han ytrer ønske om det selv. Men det er ikke tradisjon med bunad for menn i familien, og derfor ikke så tja.. selvsagt, i mangel av et bedre ord, at han skal ha det, som at bærtene skal ha det. Han likte dårlig festdraktaktige greier fra 6 år, og selv om jentene har brukt det på 17. mai og fortsatt bruker, så skal han ha dress. Men så får vi bare se hva som skjer om 7 år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 17:44   #75
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med å se på konfirmantbilder fra ulike fotografer for å finne inspirasjon til type kjole?

Gammel 21-03-13, 17:59   #76
Nå også i farger

Standard

Det var veldig smart, Che! Vi har ikke tenkt på det vi, bare kikket på forskellige kjoler.

Gammel 21-03-13, 18:00   #77
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Måtte bare innom å kikke selv...kunne hatt handlekurven full her! Men noen forslag..selv om jeg ikke aner hva smaken er

http://www.zalando.no/vila-pasano-co...2.html?size=XS

http://www.zalando.no/mint-berry-som...2.html?size=XS

http://www.zalando.no/mint-berry-fot...6.html?size=XS

http://www.zalando.no/mint-berry-fot...1.html?size=XS

http://www.zalando.no/zalando-essent...2.html?size=XS

Gammel 21-03-13, 18:12   #78
Nå også i farger

Standard

Veldig mange fine, jeg kunne hatt alle selv!
Datteren min er veldig jålete/typete, men ingen kjolejente. Hun er mer jeans og pen topp-jente og det går jo ikke akkurat i konfirmasjonen.

Gammel 21-03-13, 18:15   #79
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest alle svarene, men jeg kjente at det stakk litt i meg for denne jenta. Skulle hun ikke få gå i bunad på konfirmasjonsdagen og være nødt til å vite at det er fordi hun er for sent utviklet?? Jeg var kjempelita og tynn da jeg ble konfirmert og har måttet sy ut bunaden etterpå, men om mamma hadde avvist mitt bunadønske på bakgrunn av at kroppsfasongen min ikke var bra nok, ja da hadde jeg nok nektet å møte opp i kjole "til spott og spe", for å sette det på spissen.

Håper noen kan låne eller leie dere en bunad så hun slipper forklare verden dette og kan føle seg fin som søsteren.

Gammel 21-03-13, 18:19   #80
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Har ikke lest alle svarene, men jeg kjente at det stakk litt i meg for denne jenta. Skulle hun ikke få gå i bunad på konfirmasjonsdagen og være nødt til å vite at det er fordi hun er for sent utviklet?? Jeg var kjempelita og tynn da jeg ble konfirmert og har måttet sy ut bunaden etterpå, men om mamma hadde avvist mitt bunadønske på bakgrunn av at kroppsfasongen min ikke var bra nok, ja da hadde jeg nok nektet å møte opp i kjole "til spott og spe", for å sette det på spissen.

Håper noen kan låne eller leie dere en bunad så hun slipper forklare verden dette og kan føle seg fin som søsteren.

Det stikker i meg også. Jeg kan bare ikke fatte at dette skal være greit å gjøre. Det hadde blitt ramaskrik om innlegget hadde dreid seg om en overvektig jente som ikke får bunad fordi hun kanskje forandrer kropp før hun er voksen. Same difference.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.