|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
--
|
![]() Sv: Barns treninger i helgene
Nå er det ikke 5 på hver av de, det er 5 til sammen. 3 på han på 10, og 2 på hun på 6. Hun gjør ellers ikke noe i ukedagene. Sist redigert av Isa : 28-01-13 kl 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ej ikke møjkets heije
|
Nå er det mannen min som er trener for laget, og det er IKKE han som mener at de skal trene to ganger i uka i den alderen. Det er klubben som fikser alt sånn. Mannen min og den andre treneren har holdt igjen litt på disse søndagstreningene, men fikk nå beskjed om at de måtte komme i gang.
![]() |
![]() |
#64 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneMange ting som diskuteres her.
![]() |
#65 |
Introvert optimist
|
Det var egenøving og fellesøving hver uke. I tillegg så gikk minst en helg i måneden vekk til enten seminar, konkurranse eller dugnad. +++ Korpset har et ekstremt høyt amibsjonsnivå (hovedkorpset har vært Norgesmestere eller noe sånt, flere ganger) og det startet med de aller yngste også. Det var hele korpsfamilier der mor, far og tre barn levde og åndet korps og de hadde ingen forståelse for at bare ett av tre barn var med og at vi måtte følge opp de to andre og deres aktiviteter også.
![]() |
#66 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneMin snart 5 åring er ikke med på organisert aktivitet enda. Jeg tror vi venter til høsten, jeg synes det er tidlig nok. Snuppa er med på en i uka. Jeg synes det er deilig å ha ettermiddager fri, og så kan heller barna dra på / få besøk.
![]() |
#67 |
Absolute Beginner
|
Frøkna har to aktiviteter, poden har først fått en nå. Tiden som går til dette er tiden mellom middag og leggetid. Frøkna er selvgående og effektiv mht lekser, de er gjort før vi kommer hjem fra jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Panzerekstremfeminist
|
Vi har to loppehelger i året og ett seminar. Og to øvelser i uken - en hos instrumentlærer og en med samspill. Ikke så ambisiøse som deres korps, da, selv om de er ganske gode. Elitenivå krever nok sitt uansett om det er korps eller idrett vi snakker om, tror jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJøss, Nenne, det hørtes litt voldsomt ut. Jeg håper ikke vi kommer dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Trening kl. 5.30 kommer ALDRI til å bli aktuelt her i huset med mindre man kommer seg dit på egenhånd. Jeg står kun opp så tidlig hvis jeg skal på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gal kattedame
|
Vi har en svært målbevisst tenåring som står opp selv, ordner det meste selv klart om kvelden før,og organiserer seg med andre morgentrenere med kjøring og henting. Vi tar vår økt, men det blir bare en kjøring hver 2.-3.uke.
![]() |
#72 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ser at vår smarte plan med å få dem tett og på rekke og rad, slo litt feil får vår del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er dette jeg føler på også. Derfor så har vi kjørt på med aktiviteter på hverdagene. Det går helt greit. Så har vi hatt familietid i helgene og det har vært sterkt prioritert å være kjernefamilie.
![]() |
![]() |
#74 |
Absolute Beginner
|
Hadde vi hatt en til mellom de to vi har hadde nok neppe kabalen gått like enkelt nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barns treninger i helgeneMin eldste trener hver søndag kveld. I tillegg er det gjerne kamper i helgene. Han trener stort sett 2 ganger i uka i tillegg (2 ulike idretter). Mulig det blir 3 dager til våren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneBetyr dette at dere aldri kan reise bort i helgene? En ting er å få "hverdagshelgene" ødelagt, men å ikke kunne reise bort ville vært veldig dumt for oss.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Barns treninger i helgeneDette kan muligens sammenliknes med Storesøsters stall-aktivitet. Hun er der stort sett begge dager i helgene, i tillegg til i ukedagene. Rir 2 dager i uken, og hjelper til med smått og stort (og bare "henger") ellers. Skal vi noe spesielt må hun selvsagt bli med oss, men ellers så er det stadig oftere bare vi andre 3 finner på noe. Lillebror trener foreløpig bare fotball 1 dag, men hvis det blir trening i helgen, så får vi til det også. Vi har barn som fint takler å ha program, men det er klart det hadde vært annerledes hvis de ble slitne eller vi følte helge-og hverdagsprogrammet ødela familietid.
![]() |
#79 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Barns treninger i helgeneUngene våre hadde ikke helgetreninger da de var yngre, men nå (11 og snart 14 år) har begge trening fredag kveld samt at yngste trener søndag ettermiddag. I tillegg kommer håndball- og fotballkamper i helgene. Mitt inntrykk er at det blir mindre familieaktiviteter i helgene etterhvert som ungene vokser til. Ungene vil gjøre ting med venner istedet for å gå på tur i skogen med oss foreldre.
![]() |
|
|