|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barns treninger i helgene
Vi bor i et område av byen hvor slett ikke alle eier ski, så jeg synes det er helt fint med fotballtrening også om vinteren.
|
|
|
|
#2 |
|
Kjernesnill
|
Skjønner godt at du tenker slik, og jeg ville som deg unngått denne treningstiden om det var mulig.
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Barns treninger i helgeneIngen trening i helgene, og svært få kamper i helgene på fotballen. Håndballen har kamper i helgene, men har samlet det slik at de spiller flere kamper på en dag og dermed ikke låser hver helg.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Barns treninger i helgeneHvis det er så mye press på treningsfasilitetene i Oslo, synes jeg i hvert fall man burde unngå mer enn en trening i uka for bittesmå knøttebarn.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men å få treningstid på kunstgress på ettermiddagene for småttisene er helt utopisk. Derfor har de trener de i en gymsal hver onsdag. Og så har de dette tilbudet om å få trene på "ordentlig" underlag på søndagene.
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barns treninger i helgeneJeg har så utrolig lyst til å fiskedaske trenere som driver med 2-3 treninger i uka for små barn. Jeg synes iallfall ikke der er nødvendig med mer enn en trening til de kommer opp i 4. klasse, og skal man trene tre ganger, bør det være snakk om ungdomsskolen der de som ikke er så veldig interesserte har begynt å falle av. De (trenerne) skjønner ikke at et så intensivt program virker mot sin hensikt- og jeg går ut fra at hensikten er å få så mange som mulig til å være med på idretten, både av foreldre og barn?- siden de som mangler kapasitet til å kjøre hente tre ganger i uka + en kamp annenhver helg fort faller av. Jeg har tatt dette opp i idrettslaget her, uten å få særlig gehør hos NorthugZlatan-wannabeene som er trenere hos oss. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Enig. Og det vil også frigjøre banetid. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Fordi jeg rett og slett aldri har tenkt over at det finnes noe særlig av museum som er barnevennlige. Jeg trodde det kanskje var ett, liksom.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Mange gode museer her i alle fall. Eldste på nesten 8 spurte ved middagsbordet om vi ikke kunne gå på arkeologisk musem snart. De har om arkeologi i samfunnsfag nå. Vi har vært der før. Ellers har vi barnemuseeum, vitensenter, sjøfartsmuseum, oljemuseeum, hermetikkmuseum mm. Alt passer godt for barn synes jeg.
|
|
|
#10 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Nei, det var ikke det at det var i helgen, men at det virket som noe man til stadighet gjorde med familien, som var så fremmed tanke for meg. Jeg har aldri hatt med ungene på museum, og det ene museet vi har her i byen er så tregt at jeg ikke gidder å dra dit selv heller, mer enn nødvendig.
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg vil faktisk si at muséene her er mer barnevennlige enn voksenvennlige. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er plenty av gode museer i Oslo, også for barn. Dette er noe vi gjør relativt ofte.
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Selv her har vi jo flere barnevennlige museum å velge mellom.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Virkelig?
|
|
|
#15 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Barns treninger i helgeneÅh det er jo så mange fint å se i Oslo! Vi tar toget inn med ungene og går på naturhistorisk eller kjører opp til Teknisk. Eller går på festningen! Jeg tenkte vi skulle ta en tur å se Vikingskipene og Kon Tiki i påsken, tror 5-åringen vil like det.
|
|
|
#16 |
|
etterpåklokest
|
Jeg går gjerne på museum, og tar gjerne med (de eldste) ungene. Men det finnes museer som ikke er barnevennlige, de er gjerne ikke folkevennlige engang. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nå er det mannen min som er trener for laget, og det er IKKE han som mener at de skal trene to ganger i uka i den alderen. Det er klubben som fikser alt sånn. Mannen min og den andre treneren har holdt igjen litt på disse søndagstreningene, men fikk nå beskjed om at de måtte komme i gang.
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Det var egenøving og fellesøving hver uke. I tillegg så gikk minst en helg i måneden vekk til enten seminar, konkurranse eller dugnad. +++ Korpset har et ekstremt høyt amibsjonsnivå (hovedkorpset har vært Norgesmestere eller noe sånt, flere ganger) og det startet med de aller yngste også. Det var hele korpsfamilier der mor, far og tre barn levde og åndet korps og de hadde ingen forståelse for at bare ett av tre barn var med og at vi måtte følge opp de to andre og deres aktiviteter også.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Vi har to loppehelger i året og ett seminar. Og to øvelser i uken - en hos instrumentlærer og en med samspill. Ikke så ambisiøse som deres korps, da, selv om de er ganske gode. Elitenivå krever nok sitt uansett om det er korps eller idrett vi snakker om, tror jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|