Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barns treninger i helgene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 10:03   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barns treninger i helgene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har så utrolig lyst til å fiskedaske trenere som driver med 2-3 treninger i uka for små barn.

Jeg er helt enig, men det er altså ikke trenerne som bestemmer dette ofte, det er klubben.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 10:55   #62
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

5? På to relativt små barn?

Nå er det ikke 5 på hver av de, det er 5 til sammen. 3 på han på 10, og 2 på hun på 6. Hun gjør ellers ikke noe i ukedagene.

Storebror har 8 treninger i løpet av uken (5 med svømming og 3 med fotball). Det går rett og slett ikke. De blir vel ca 4 i løpet av en vanlig uke.

Sist redigert av Isa : 28-01-13 kl 11:16.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:00   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har så utrolig lyst til å fiskedaske trenere som driver med 2-3 treninger i uka for små barn. Jeg synes iallfall ikke der er nødvendig med mer enn en trening til de kommer opp i 4. klasse, og skal man trene tre ganger, bør det være snakk om ungdomsskolen der de som ikke er så veldig interesserte har begynt å falle av. De (trenerne) skjønner ikke at et så intensivt program virker mot sin hensikt- og jeg går ut fra at hensikten er å få så mange som mulig til å være med på idretten, både av foreldre og barn?- siden de som mangler kapasitet til å kjøre hente tre ganger i uka + en kamp annenhver helg fort faller av. Jeg har tatt dette opp i idrettslaget her, uten å få særlig gehør hos NorthugZlatan-wannabeene som er trenere hos oss.

Nå er det mannen min som er trener for laget, og det er IKKE han som mener at de skal trene to ganger i uka i den alderen. Det er klubben som fikser alt sånn. Mannen min og den andre treneren har holdt igjen litt på disse søndagstreningene, men fikk nå beskjed om at de måtte komme i gang.

Kanskje skulle man velge en annen klubb, men nå er dette nærklubben vår. Jeg vet om andre som har byttet over til mindre ambisiøse lag, men jeg er veldig imponert over organiseringen og det setter jeg pris på.

Gammel 28-01-13, 11:13   #64
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange ting som diskuteres her.

Jeg synes treninger i helgene er ok så lenge barna begynner å bli større. To treninger i uken for 5-åringer synes jeg er noe stort tull, så derfor ville jeg vært skeptisk til den spesifikke søndagstreningen det snakkes om i HI.

Vintertreninger i fotball er ok så lenge det ikke er obligatorisk å være med, men barn bør få drive med flere idretter/aktiviteter som små. Variasjon innen barneidrett har alt å si. NorthugZlatan-wannabees er nevnt. Nå vet jeg ikke med Zlatan, men Northug var i hvertfall aktiv innen mange typer idrett før han valgte langrenn.

Med variasjonsprinsippet i fokus vil jeg si at ved å legge opp til mange treninger/kamper/renn i uken og lage helårstilbud ut av sesongidretter så tvinger vi barna til å spesialisere seg for tidlig. Grunntrening, balanse og god motorikk er nøkkelen til å bli god innenfor alle idretter, og de utfyller hverandre lenge.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:15   #65
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva var det mest krevende med korps, synes du? Vår guttunge er bare aspirant, men vi har kun bakt en kake...

Det var egenøving og fellesøving hver uke. I tillegg så gikk minst en helg i måneden vekk til enten seminar, konkurranse eller dugnad. +++ Korpset har et ekstremt høyt amibsjonsnivå (hovedkorpset har vært Norgesmestere eller noe sånt, flere ganger) og det startet med de aller yngste også. Det var hele korpsfamilier der mor, far og tre barn levde og åndet korps og de hadde ingen forståelse for at bare ett av tre barn var med og at vi måtte følge opp de to andre og deres aktiviteter også.

De er det verste korpset her i fjorden har jeg skjønt etterpå altså. Virkelig ekstremt mye mer mas med dem enn andre foreldre opplever.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:27   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min snart 5 åring er ikke med på organisert aktivitet enda. Jeg tror vi venter til høsten, jeg synes det er tidlig nok. Snuppa er med på en i uka. Jeg synes det er deilig å ha ettermiddager fri, og så kan heller barna dra på / få besøk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:33   #67
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Tanken har slått meg ofte. Åssen i huleste har folk tid til ting? Synes alle har mulighet til å gjøre så mye - både på hverdager og i helger. What did I miss?

Frøkna har to aktiviteter, poden har først fått en nå. Tiden som går til dette er tiden mellom middag og leggetid. Frøkna er selvgående og effektiv mht lekser, de er gjort før vi kommer hjem fra jobb.

Men vi kommer nok aldri til å få noen pris for ryddigste og mest støvfrie hus.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 11:38   #68
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det var egenøving og fellesøving hver uke. I tillegg så gikk minst en helg i måneden vekk til enten seminar, konkurranse eller dugnad. +++ Korpset har et ekstremt høyt amibsjonsnivå (hovedkorpset har vært Norgesmestere eller noe sånt, flere ganger) og det startet med de aller yngste også. Det var hele korpsfamilier der mor, far og tre barn levde og åndet korps og de hadde ingen forståelse for at bare ett av tre barn var med og at vi måtte følge opp de to andre og deres aktiviteter også.

De er det verste korpset her i fjorden har jeg skjønt etterpå altså. Virkelig ekstremt mye mer mas med dem enn andre foreldre opplever.

Vi har to loppehelger i året og ett seminar. Og to øvelser i uken - en hos instrumentlærer og en med samspill. Ikke så ambisiøse som deres korps, da, selv om de er ganske gode. Elitenivå krever nok sitt uansett om det er korps eller idrett vi snakker om, tror jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:02   #69
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, Nenne, det hørtes litt voldsomt ut. Jeg håper ikke vi kommer dit.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:03   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hehe, prøv med 4, med en på elitenivå

Fasit:
Mandag :4 treninger, første 5.30 ! Tirsdag: 2 treninger, onsdag: 2 treninger, torsdag:3 treninger, første 5.30, siste ferdig 20.45,fredag: 1 trening, lørdag :1 trening. Helg ellers: stevne/cup/kamp.
Sove får vi gjøre når vi blir gamle !

Trening kl. 5.30 kommer ALDRI til å bli aktuelt her i huset med mindre man kommer seg dit på egenhånd. Jeg står kun opp så tidlig hvis jeg skal på ferie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:12   #71
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Trening kl. 5.30 kommer ALDRI til å bli aktuelt her i huset med mindre man kommer seg dit på egenhånd. Jeg står kun opp så tidlig hvis jeg skal på ferie.

Vi har en svært målbevisst tenåring som står opp selv, ordner det meste selv klart om kvelden før,og organiserer seg med andre morgentrenere med kjøring og henting. Vi tar vår økt, men det blir bare en kjøring hver 2.-3.uke.
Helt uproblematisk, og gir han mulighet til å ta en ettermiddag fri i uka til å prioritere skolearbeid.
Han har satt seg temmelig heftige mål for egen innsats, og resultatene kommer, så vi backer han alt vi kan !

Gammel 28-01-13, 12:15   #72
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Frøkna har to aktiviteter, poden har først fått en nå. Tiden som går til dette er tiden mellom middag og leggetid. Frøkna er selvgående og effektiv mht lekser, de er gjort før vi kommer hjem fra jobb.

Men vi kommer nok aldri til å få noen pris for ryddigste og mest støvfrie hus.

Ser at vår smarte plan med å få dem tett og på rekke og rad, slo litt feil får vår del.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 12:22   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tanken har slått meg ofte. Åssen i huleste har folk tid til ting? Synes alle har mulighet til å gjøre så mye - både på hverdager og i helger. What did I miss?

Det er dette jeg føler på også. Derfor så har vi kjørt på med aktiviteter på hverdagene. Det går helt greit. Så har vi hatt familietid i helgene og det har vært sterkt prioritert å være kjernefamilie.

Det er sikkert derfor jeg irriteres ekstra mye av denne søndagstreningen som ødelegger "skjemaet" mitt.

Gammel 28-01-13, 12:36   #74
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ser at vår smarte plan med å få dem tett og på rekke og rad, slo litt feil får vår del.

Hadde vi hatt en til mellom de to vi har hadde nok neppe kabalen gått like enkelt nei. Nå kan vi alltid være en voksen hjemme med poden mens den andre kjører frøkna f.eks. Jeg ser forskjell fra oss og til de med bare ett barn og. Den ene treneren til frøkna har en datter på laget, og hun har stort sett lagt opp fritiden sin rundt dette barnet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:01   #75
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min eldste trener hver søndag kveld. I tillegg er det gjerne kamper i helgene. Han trener stort sett 2 ganger i uka i tillegg (2 ulike idretter). Mulig det blir 3 dager til våren.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:08   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betyr dette at dere aldri kan reise bort i helgene? En ting er å få "hverdagshelgene" ødelagt, men å ikke kunne reise bort ville vært veldig dumt for oss.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:14   #77
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette kan muligens sammenliknes med Storesøsters stall-aktivitet. Hun er der stort sett begge dager i helgene, i tillegg til i ukedagene. Rir 2 dager i uken, og hjelper til med smått og stort (og bare "henger") ellers. Skal vi noe spesielt må hun selvsagt bli med oss, men ellers så er det stadig oftere bare vi andre 3 finner på noe. Lillebror trener foreløpig bare fotball 1 dag, men hvis det blir trening i helgen, så får vi til det også. Vi har barn som fint takler å ha program, men det er klart det hadde vært annerledes hvis de ble slitne eller vi følte helge-og hverdagsprogrammet ødela familietid.

Gammel 28-01-13, 13:22   #78
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiser på turer vi. Bursdager går stort sett foran. Det eneste vi har forsøkt å få til hver gang er når de har gått på svømmekurs det kun er et fåtall av ganger i hver sesong.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 13:29   #79
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ungene våre hadde ikke helgetreninger da de var yngre, men nå (11 og snart 14 år) har begge trening fredag kveld samt at yngste trener søndag ettermiddag. I tillegg kommer håndball- og fotballkamper i helgene. Mitt inntrykk er at det blir mindre familieaktiviteter i helgene etterhvert som ungene vokser til. Ungene vil gjøre ting med venner istedet for å gå på tur i skogen med oss foreldre.

Jeg synes at det ofte blir mye "uffing" rundt ungenes aktiviteter. Vi bruker mye tid på å tilrettelegge for at jentene kan være aktive og har et supert samarbeid med andre foreldre for å få kjøre-kabalen til å gå opp. Pr i dag har jentene tilsammen 9 treninger/kamper i uka, men dette fikser seg helt fint når jentene ordner seg selv og vi samkjører med andre foreldre. Det følger jo så mye positivt med aktivitetene også!

Gammel 28-01-13, 13:30   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vi har barn som fint takler å ha program,

Det har vi også. Det er verre med meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.