|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Leser
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landJeg tror jeg ville ha kjøpt en leilighet og leid ut. Og så ville jeg ha holdt utkikk etter "drømmehuset" (høres ut som dere må smøre dere med tålmodighet etter beskrivelsen din å dømme.) Personlig hadde jeg ikke kjøpt hytte, og slik du beskriver deg selv og de andre tingene dere har (vinterhytte, båt) så høres det heller ikke ut som om du har lyst på en sommerhytte.
Med leieinntekter kan man jo låne noe også. Det er generelt sett de minste leilighetene man har best inntekt på. (Dyrest per kvadratmeter)
![]() |
#63 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land4 mill, ikke enorme penger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landFerieleilighet i Bulgaria kanskje?
![]() |
#65 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land
4 millioner er jo spinnvilt mye penger og 155 kvadrat er veldig mye mer enn vi (5 stk) lever på.
![]() |
#66 |
I mål
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste land4 millioner er jo ikke enormt dersom det skal brukes til hytte ved sjøen. Man får ikke kjempemye for den summen. Det er faktisk ikke enormt ift leilighet på Frogner heller. Det holder vel knapt til en treroms. Jeg tenker likevel at det kan virke som en grei investering med noe slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Peppy!
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landSånn for å være litt prektig så tenker jeg at overskuddsmidler bør holdes likvide. De er et privilegium og en sikkerhet, som skal redde en dersom alt går til helvete. Så om man havner i en situasjon hvor begge mister jobben og Norge går inn i tøffe tider så er det kjipt å måtte selge boligen fordi hytta på Kragerø er umulig å selge i en slik situasjon. Hyttemarkedet er det første som går i dass. Da er det bedre å ha pengene i bolig (som også kan bli tøft, men som i det minste stort sett kan realiseres, selv om man kanskje må ta et tap.) Bolig er fint fordi det kan man også få inntekter på underveis. Men da er man igjen null diversifisert, hvor alt er satt i eiendom. Slik jeg forstår Candy her så handler det om å investere i noe som også er gøy, og ikke bare for å få pengene til å vokse. Ergo ikke interessert i aksjemarkedet. Da virker jo større bolig fornuftig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landLeilighet på Frogner, leie ut og bruke pengene til noe gøyalt. Du kan kanskje sitte igjen med 10 000 per måned etter skatt, og det kan det jo bli noen morsomme ferier for.
![]() |
#69 |
Trøtt
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landSiden dere har hytte og båt fra før er jeg med Pepper, Storm og Poly- utleieleilighet på Frogner nå, evt større bolig når drømmeboligen åpenbarer seg. Det er ganske digg å ha en ekstra stue.
![]() |
#72 |
Tatt på
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landHva med denne?
![]() |
#73 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Wow!
![]() |
#74 |
Bedreviter
|
Centrum?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#77 |
Glamorøs
|
Nei, ekstra lån på leilighet uten moro er jo ikke vits, ei heller vite om boligpriser på steder man ikke kan tenke seg å bo.
![]() |
#78 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landOm du bor sentralt nå så tror jeg det blir en veldig nedtur å flytte langt utenfor bygrensa til tross for mye rimeligere boligpriser altså..
![]() |
#79 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landIkke den hytta du skriver om, og ikke hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Off the map.
|
![]() Sv: Større hus eller sommerhytte? First world problems i verdens rikeste landJeg har tenkt - hvis det var oss som satt i en sånn situasjon - (ikke helt sammenlignbart, for vi har allerede stort nok hus) så hadde vi nok investert i en leilighet. Vi kunne nok ha lånt litt, men ikke 'over pipa' Tror vi hadde valgt å investere i en leilighet i Oslo. Grünerløkka/Sagene/Bjølsen eller noe sånt. Det er nesten garantert at de vil være ettertraktet til en hver tid, og man vil kunne få en bra utleiepris, og det vil kunne være en leilighet som barna kunne bruke under studier.
![]() |
|
|