Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 21:04   #61
Alias
Med nebb og klør

Alias sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

Pakkekalender hvor ett- og toåring må bytte på å åpne annenhver dag, men med hvert sitt innhold (de er ikke i stand til å dele f.eks en Schleich-kalv..). De får bl.a tannbørster, luer, votter, dyrefigurer, malebøker og nissesjokolade på lørdager. Skjønner at små barn er enkle å glede, men jeg tenker at også store barn er gudegitt det foreldrene putter oppi. Jeg håper jeg alltid kommer til å pakke inn tannbørster, jeg, men påståelig skal jeg ikke være. Det har vist seg å være en god strategi for å slippe så mange kameler i horisonten..

Gammel 29-11-12, 21:47   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

De har fått henholdsvis lego friend og lego city adventskalender.

I tillegg har oldemor som blir 90 i januar brodert en kalender til eldste hennes første jul. Hun kjøper små gaver (ja, vi snakker ting som lommespeil, blyant, sjokolade, hårspenner osv), pakker inn, merker med tall og sender til meg. Jeg har hengt dem på kalenderen i dag. De må åpne annenhver dag, ikke noe problem. Egentlig er jeg i mot pakkekalender, men jeg vet at oldemor elsker dette, så det skal hun få glede av å gjøre. Jeg tviler på at jeg tar over tradisjonen når hun ikke lenger kan/vil.

Gammel 29-11-12, 22:10   #63
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mine får pakkekalender. Men siden jeg uansett hadde tenkt å kjøpe en del lego, og det ble billigere sånn, har jeg kjøpt to legokalendere som de får innholdet av, sammen med noen andre pakker. Snuppa er litt misunnelig på en venninne som får Lego Friends-kalender, så jeg gleder meg til å se ansiktet hennes når hun åpner første pakke på lørdag!

Gammel 29-11-12, 23:07   #64
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I år deler de på en pakkekalendervog en Legofriends. De åpner annen hver dag.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 23:09   #65
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Mine får pakkekalender. Men siden jeg uansett hadde tenkt å kjøpe en del lego, og det ble billigere sånn, har jeg kjøpt to legokalendere som de får innholdet av, sammen med noen andre pakker. Snuppa er litt misunnelig på en venninne som får Lego Friends-kalender, så jeg gleder meg til å se ansiktet hennes når hun åpner første pakke på lørdag!

Det blir stas da, ja! Min gleder seg enormt til lego friends kalenderen. Den står allerede klar.

Gammel 29-11-12, 23:10   #66
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og de fikk velge selv. Pakkekalender har vi ikke, vil spare pakkeåpningen til julaften , så eldste ville ha Kinder sin, nest eldste Smarties sin og nest yngste har en sånn 20-kroners med sjokolade. Han elsker den med nisser på. Jeij nisser. 11'ern får naturligvis ikke i år.

Gammel 29-11-12, 23:25   #67
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ok, stryk den. Jeg glemte at i pakken merket "4" ligger det flybilletter til hippieland.

Tipper de blir veldig glad for det!!

Her er det pakkekalender og sjokoladekalender på alle , og mellomstore har fått en Lego friends av ene fadderen sin.

Gammel 29-11-12, 23:33   #68
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min ville ha legokalender, og det får han. Min far har brodert en julekalender til ham, som jeg sliter med å ikke bruke. Han har brukt den kalenderen hvert år, og det kostet min far mange timer å sy den. Så han får den i tillegg til legokalenderen. Jeg henger på slike papirposer med plass til en liten gave. Og i stedet for gave får han et kort med en tekst jeg har skrevet på. Om alt fra julehistorier, bibelhistorie, vitenskap osv. Det begynte som en søt, ikke-materialistisk ide. Det viste seg å være fullstendig galskap, det er jo pokkernmeg et halvt årsverk å lage og pynte de hersens kortene. Jeg kunne jo bare slengt oppi en sjokoladebit i hver pose.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 23:35   #69
-Nj-
-Holy macaroni-

-Nj- sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Snupp: sjokoladekalender (de for 10kr) og hver lørdag og søndag får hun pakkekalender.
Lille: Han får ikke godteri, men pakkekalender. (slik som Merch. 24biler pakket inn.
Mannen: Sjokoladekalender.
Meg: Haribo!

Edit: Lille fikk barnetvkalenderen i bokklubbens barn og snupp fikk Donaldkalenderen

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 00:39   #70
Philomena
Fullverdig medlem

Philomena sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Philomena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mine har kalender med små pakker som inneholder alt fra snoop ( i små dagsporsjoner som for eksempel en drops eller sjokoladebit) til små leker eller andre små gaver som for eksempel hårspenner eller blyant.

Gammel 30-11-12, 00:47   #71
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har aktivitetskalender felles for hele familien. Der står det baking, sending av julekort, rydde og pynte rommene, kakao til kveldsmat, osv.

Gammel 30-11-12, 00:52   #72
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Kjøpte tidlig en 25pk småbiler på BR jeg tenkte bruke til pakkekalender. Så den blir det bilkalender av.
i går fant jeg sjokalade Cars kalender hos søstrene grene i 3D til 17,- så der ble det litt søtt også.
og jaggu fikk vi ikke nrk julekalenderen fra farmor i posten i dag også!

Gammel 30-11-12, 00:56   #73
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi har aktivitetskalender felles for hele familien. Der står det baking, sending av julekort, rydde og pynte rommene, kakao til kveldsmat, osv.

Der fikk jeg en ide ja. Her kan jo vasking, støvsuging, klesbretting og søppeltømming få sin egen kalender. Juhu, tolvte desember og du fikk skifte på sengene!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 00:58   #74
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Lego til begge, de elsker dem så hvorfor gjøre det komplisert? Lego Star Wars til ham, og Lego Friends til henne.

Samme her. Og de gleder seg vilt til å åpne.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 08:20   #75
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hjemmelaget denne, og kjøpt 48 gaver som jeg har pakket inn og hengt opp. Hver sin gave hver dag frem til jul. Og for ordens skyld; jeg hygget meg hvert minutt jeg brukte på arbeidet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:13   #76
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jentene har hver sin pakkekalender med smågaver og litt godteri. Jeg koser meg med å forberede kalendere til de og kommer nok til å gjøre det til de flytter hjemmefra og vel så det

Gammel 30-11-12, 09:17   #77
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mine har Lego Friends-kalender i år, men har pleid å ha pakkekalender (med pakke annenhver dag). De får kjedelige matpakker i år og alle andre år. :bidrar:

Samma her. Vi er late, og ungene gleder seg til legokalender. Works for me.

Gammel 30-11-12, 09:49   #78
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Der fikk jeg en ide ja. Her kan jo vasking, støvsuging, klesbretting og søppeltømming få sin egen kalender. Juhu, tolvte desember og du fikk skifte på sengene!

Det var virkelig en strålende aktivitetskalenderidé! Er det OK om jeg stjeler den?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 09:59   #79
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde alltid pakkekalender da jeg var liten, og det gikk bra med meg. :datapunkt: (Søsknene mine også for øvrig. :flere datapunkter: )

Knotten ville ikke ha legokalender i år, han får pakkekalender. Legokalender har jeg kjøpt til mannen og meg selv.

Gammel 30-11-12, 10:01   #80
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine får kjøpekalendere - en Littlest Pet Shop og en Kinderegg. De har valgt selv, de har en mamma som ikke er glad i dem stakkars.

Julekalender er den nye matpakka.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.