|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?
Det er nok ein plass det skurrar. Han seier at han blei sjuk for tre år sidan og han sidan då har levt på trygd. Kva meiner han med trygd? En blir jo ikkje automatisk uføretrygda med ein gang ein blir sjuk. Slikt tar tid! Først får ein sjukepengar. Og i dette tilfellet virkar det jo som om han feilar noko som kan fiksast med operasjon. Han seier at han har stått i operasjonskø i 2 år (Kan det vere fedmeoperasjon, kanskje?). Det må vere noko anna enn uføretrygd han meiner når han seier trygd. Eller han har rett og slett ikkje peiling på korleis velferdssystemet fungerer i Norge og har dikta opp heile greia. Eg tenker at personar som virkelig går på AAP ville kalt det AAP og ikkje trygd.
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Ah, jeg var så sikker på jeg hadde lest "uføretrygd", men det var kanskje bare "trygd", ja. Jeg er enig i at det er litt ullent.
|
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Og det er der jeg lander også. Jeg tviler ikke et sekund på at det finnes reelt fattige mennesker i dette landet, selv om vi etter sigende er verdens rikeste land (som også bloggskriver brukte som argument litt vel mange ganger i bloggen). Og jeg tror også det er ufattelig trist å være fattig i et så rikt land, for kontrastene blir så ufattelig store.
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
AAP er vel også bare 66% av tidligere inntekt.
|
|
|
|
#5 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Merkelig blogg. Det jeg stusser litt på, er hvordan man kommer i en sånn situasjon som denne familien har gjort. Og man får vel ikke 14 dagers oppsigelse? Jeg hadde lurt hvis det dukket opp "gavekort" i min postkasse, fra ukjente mennesker. Dessuten hadde jeg ikke klart å la en fattig student kjøpe støvletter til meg. Nei, dette var rar lesning. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg mener man kan få utkastelse med 14 dagers varsel, ved manglende husleieinnbetaling. Om man betaler det man skylder i løpet av de 14 dagene, så er utkastelsen ugyldig. Hvis ikke må man rette seg etter den.
|
|
|
|
#7 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Ok, men om huseier sender ut varsel om utkastelse, får man vel flere varsler før man kommer så langt? Jeg tenker at det kan vel ikke komme som julaften på kjerringa at man ikke har betalt all husleie og at da bør man jo gjøre noe innen man står uten bolig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Forsikringer kan ta lang tid, lommer an på hvilken sort det er. Men man får jo ofte utbetalt tilleggspensjon så lønna kommer, om ikke opp på nivået man hadde før man ble utført, så i hvert fall på et nivå som gjør at man ikke trenger sosialen.
|
|
|
|
#9 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?I dag har han skrevet et innlegg i bloggen som svar på spørsmål/anklager han har fått. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
lettere utlada
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Etter det siste innlegget hans er jeg ENDA mer skeptisk!
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
Om man kke har forsikringer så får man ikke utbeltalt noe og det å gå på AAP kan gjøre kraftig innhogg i økonomien hvertfall. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er så lett å være fordømmende og skeptisk. Kan man ikke bare akseptere og respektere at folk er forskjellige, når det gjelder bakgrunn, oppvekst, viljestyrke, evne til å tenke fornuftig, evne til å planlegge, evne til å tenke positivt eller se løsninger, forskjellige personligheter og psyke? Tenke at de har vært uheldige, de lærer etterhvert, de har det vanskelig akkurat nå etter alt de har vært gjennom.
|
|
|
|
#13 |
|
koko
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Helge Torvund twitret i dag:
Har han mest bloggen mon tro?
|
|
|
#14 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg har stor sympati for fattigfolk og deres familier. Jeg vokste opp i en slik selv. Vi hadde alltid mat, men det gikk mer på mammas vilje og kreativitet en på hvor mye penger vi hadde.
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Bloggerens klage
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Jeg blir dessverre litt sånn "klipp deg og skaff deg en jobb" eller "klipp deg og kom deg til behandling" eller noe sånn når jeg leser. Det er utrolig lite PK og tenke sånn - og betviler ikke at mannen har dårlig råd, men han trenger hjelp til å ta tak, tenker jeg. blogge om elendigheten fører jo ingensteds.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Nå har jeg lest noen av innleggene om igjen. Og skepsisen øker. Særlig innlegget der en venn kommed med chips og smågodt til barna virker veldig overdrevet? Jeg tviler ikke på at man kan ha det veldig vanskelig økonomisk, men hele denne bloggen er fra nåværende måned, og det er ene innlegget etter det andre med "fattigdomsklisjeer", i grunn.
|
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Sønnen er 14 år, står det på FB.
|
|
|
#19 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Det er mye man kan fortrenge. F.eks. de som til slutt putter alle vinduskonvolutter i en plastpose fordi de ikke engang orker å se på dem. Det kommer purring på purring, men de klarer ikke å forholde seg til det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?Er det bare meg som stusser på at det ene barnet han skriver om er en gutt på 14 år? Jmfr. innlegget om DVD'er og smågodt igjen. En gutt på 14 som blir overlykkelig over å få se tegnefilm med lillesøsteren på 5 år..? Tipper han heller ville sett Rock of Ages.
Fra Facebooksiden:
Sist redigert av Niobe : 23-11-12 kl 12:31. |
|
|
|
![]() |
|
|