Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Denne bloggen... Hva tenker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 00:25   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne bloggen... Hva tenker du?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Bor han ved lille lungårdsvann? Flytt til flaktveit, mann. Der er det billigere. Og blir man trygdet får man vel trygd!? Trenger man gå på sosialkontoret da?

En del med uførepensjon eller AAP mottar økonomisk sosialhjelp, ja. Dersom ytelsen er lav og de kommer under kommunens sosialhjelpsnorm, så kan de få støtte.
Å flytte er dyrt, å finne bolig er vanskelig.

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Jeg tror man kan få ganske mange middager for en internettregning, men så er vel tilgang til nettet snart en menneskerett.

P.K., og også skeptisk.

Om ikke en menneskerett, så i alle fall en viktig premiss for deltakelse, spesielt for barna. Allerede i fjerde har min datter behov for nettilgang for å gjøre skoleaerbeid. Hun hadde det i fjor også, forresten.

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Hvor er kona hans oppi dette, forresten? Han sier ingenting om at hun er syk/trygdet. Det skal da være mulig for en familie i det minste å leie en bolig på én lønning idag?

Utfordringen ligger gjerne i å finne en bolig man får leie. Det er få utleieboliger, det kreves ofte høye depositum (hvilket ikke alle har) og trygdede/langtidssyke med barn topper gjerne ikke listen over ønskede leietakere, dessverre.

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om bloggen, for øvrig. Intensjonen er kanskje lett gjennomskuelig, men er det nødvendigvis så forkastelig?
Det han beskriver er ikke spesielt nytt for min del. Jeg har møtt en god del personer som er sånn cirka der, både gjennom jobb og på privaten.
Fattigdom er beintøft for dem som rammes. Problemene er sammensatte og mange er i en livssituasjon der de ikke har det ekstra som kreves for å brette opp ermene, lage linsesuppe, stoppe påleggstrekk eller hva det måtte være utenforstående mener de burde gjøre annerledes.

Når det er sagt, så er det ting jeg stusset litt over i det lille jeg leste i bloggen. Jeg skal ikke si om det som står skrevet er reelt eller ikke. Men dette kunne vært tilfelle for en familie, så absolutt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.