|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Weeeee
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenSer at HI er ferdig med hovedsaken.
![]() |
#2 |
Weeeee
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen
![]() |
#3 |
er her
|
Om man har et barn som bader i sølepytten og aker på rompa i stein/grus bakker, eller noe sånt, så gjør de faktisk ikke det etter litt bruk. (Reima har vi ikke prøvd da, men jeg orker ikke kjøpe kle for 1000 kr som blir utslitt etter 1 mnd...)
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
Signerer. Her er det også stivt gummetøy som holder koken. Nå tester vi ut skallbukse fra HH på lillebror, den ser ut som den gjør jobben.
![]() |
#5 |
Weeeee
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenMin tøtte sitter stort sett i den største dammen de har i barnehagen, og det går stort sett bra altså. Eneste gangene hun er våt er når det siver opp gjennom beinet og over støvlekanten ... men der kan man jo egentlig ikke forlange vanntetthet av en oljebukse.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har hatt både reflex regntøy og reimatec + (sistnevnte ikke kjøpt av meg - dt var dyrt!) ungen var like våt. Noen barn er bare sånn. Det jeg har vært mest fornøyd med er faktisk kappahl dressen vi hadde i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ut fra det jeg ser i barnehagen der jenta mi går og det jeg hører fra mor og søster som jobber i barnehage - og også små sukk fra barnehagepersonalet i "vår" barnehage: Et rungende NEI!
![]() |
#8 |
Weeeee
|
![]() |
#9 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Ja, ikke sant. Litt merkelig med lapper som: Nå er det snø og minus, ungene kan ikke gå i støvler eller som siste: Nå er det tørt og varmt, det blir litt mye med vintersko fremover. (vi har 12-15 grader på dagen)
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenJeg er opptatt av at tøyet holder det de lover, både med tanke på vanntetthet og varme. Derfor velger jeg ofte merker som er kjente, og som andre har anbefalt. Sett bort i fra det så syns jeg ikke skalltøy er så magisk som alle vil ha det til, min erfaring er at det mister vanntettheten fortere enn vanlig gummitøy ved slitasje og vask. Jeg tror den slitasjen teknisk tøy får på knær og rumpe gjør mer med plaggets prestasjoner enn evt. småhull etter knappenåler.
![]() |
#12 |
Weeeee
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenNja, vil ikke helt si det. Kjøper man plagg med for lav vannsøle blir barnet vått og kaldt, kjøper man vinter sko som ikke er vanntette blir barnet vått og kaldt (i alle fall i det været vi har på disse trakter, vinter som sommer).
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenJeg kjøper klær og utstyr av grei kvalitet men nekter å bruke en formue på det. Dermed har vi ikke det dyreste osv. men barna har alltid vært greit kledd. Minstemann har forøvrig blitt mer våt innenfra enn utenfra i vinter...
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
Og det hjelper tydeligvis ikke å være oppdatert når man tror at et nålehull gjør en dress mindre vanntett enn f.eks aking på knærne på asfalt. Herlighet, klær er til for å brukes.
![]() |
#15 |
Weeeee
|
Dette har jeg kommentert i innleggene over her.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
koko
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenMen har ikke skolen hentet inn ekstern hullstikkekspertise som da har gjennomhullet en alldeles ubetydelig flik av dressen? Alt det styret i ren ødeleggelsesglede. Litt av en gjeng.
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hvorfor? Blir man våtere av skolen sitt hull? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenDet er like lite greit at en voksen tar frem en saks og klipper i dressen fordi ungen kommer sikkert til å ake og lage hull i den læll, som det er å gjennomhulle den eller ellers behandle ytterklærene på en sånn måte at de (kan) bli ødelagte. Nå diskuterer vi generelt, håper jeg, for saken var litt annerledes for hi, som jeg forstår ble det ikke hull der.
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungenSiden jeg er så ung, ( |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|