Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-12, 10:12   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Her er et blogginnlegg om akkurat det (det er et gjesteinnlegg og har ingenting med det politiske partiet å gjøre altså), og der linker hun til en side med oversikt over hva som er i sesong når i Skandinavia.

Du glemte linken, tror jeg.

Jeg tror vår primære veggisdag blir på onsdager. Mandag er restedag etter helgen, og fisk på tirsdag og torsdag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:16   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Jammen gjorde jeg det, har rettet opp i det nå.
Nøttestek er forresten utrolig godt, vi hadde det på julaften. Denne versjonen. Det er samme versjonen som de har på julemenyen på Resept, den helveganske restauranten her i Stavanger. Utrolig god mat, fikk terningkast 6 i Aftenbladet i fjor. Jeg har flere kjøtteter-venner som spiser der fordi maten er himmelsk. Anbefales.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:20   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

takk for link, Dixie. Bare et lite OBS! på den. Danmark og Sør-Sverige ligger så mye lenger sør enn oss, at man nesten ikke kan sammenlikne sesongene. I Sør-Danmark høster de gjerne de første potetene i mai, og dyrker to runder til. Listen må derfor kun sees på som sesong av grønnsaker fra Danmark og, Nord-Tyskland.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:23   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Åja søren. Tar gjerne imot en link som er aktuell for oss her i Norge om noen har.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:26   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åja søren. Tar gjerne imot en link som er aktuell for oss her i Norge om noen har.

Jeg dyrker jo endel grønnsaker selv, og mange av frøfirmaene holder til i Skåne. Klimaet er såpass anderledes der at mye av det som går lett å dyrke der, er kjempevanskelig her. Jeg kjøpte også noen grønnsakshageblader i London nettopp, og oversikten deres over hva man kan gjøre i januar kan jeg utsette til mars-april.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 02-01-12 kl 10:42.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:32   #66
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg dyrker jo endel grønnsaker selv, og mange av frøfirmaene holder til i Skåne. Klimaet er såpass anderledes der at mye av det som går lett å dyrke der, er kjempevanskelig her. Jeg kjøpte også noen grønnsakshageblader i ondon nettopp, og oversikten deres over hva man kan gjøre i januar kan jeg utsette til mars-april.

åhnå kom jeg plutselig på at vi kanskje blir parsellbuddys i år, om vi har flaks.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:41   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

åhnå kom jeg plutselig på at vi kanskje blir parsellbuddys i år, om vi har flaks.

Hvor mange år har dere stått på liste nå?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:43   #68
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor mange år har dere stått på liste nå?

3 år.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:44   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Ja, da vil jeg tro dere får i år. Følger du dem på Facebook?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 10:48   #70
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, da vil jeg tro dere får i år. Følger du dem på Facebook?

Ja, nå så

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:07   #71
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Tomatsuppe:

1 løk
4 hvitløksfedd (eller mer om du ønsker, jeg hadde bare 4 igjen)
1 boks hakkede tomater
1 glass tomatpure
1 boks mais
1 boks kikerter
1 boks kokosmelk
salt, pepper, chili explotion
cocosa til steking
vann
Grønnsaksbuljong

Surr løk og hvitløk i cocosa til løken er myk, sleng oppi tomatene og halvparten av tomatpureen. Lag puré av kikerter og mais, sleng i suppen.
Ha i 2 buljongterninger, og 2 tomatbokser med vann. La koke godt opp.
Sleng så oppi kokosmelken, og 1-2 ts chilli explotion eller chillipulver eller kayennepepper eller hva du nå måtte ha eller like av chillikrydder, salt og litt pepper. La koke litt mens du smaker til med mer tomatpure, krydder, vann eller eventuelt en liten fløteskvett. Stavmiks suppen til den blir jevn og fin og tilsett eventuelt kokt pasta.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:33   #72
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

I dag hadde vi ovnsbakte rotgrønnsaker med salat og sprøstekt rugbrød, som noen la ut link til i starten av tråden et sted. Det var virkelig utrolig godt. Jeg brukte poteter, søtpoteter, gulrøtter, kålrabi og rosenkål. Rugbrødet stekte jeg sprøtt med litt olivenolje, salt og bittelitt flytende honning.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:23   #73
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

I dag har vi spist ein enkel vegetarrett: Eit brokkoli (ein brokkoli? Nå blei eg litt usikker?), to paprikaer, ein løk, ein boks vannkastansjer og ein boks bambusskudd, ein pakke sukkererter. Grønnsakene blir wokka og så har vi oppi ein pose santa maria kryddermiks for grønn karri og ein boks kokosmelk. Her serverest det med eggnudler til. Og så lenge ein er litt forsiktig med sausen og nudlene, kan ein nesten spise ubegrensa med grønnsaker med deilig kurrysaus.

Eg er også veldig glad i denne "Red lentils, chickpeas and chili soup", som er veldig mettande og god.

Denne gulrotsuppa er også veldig god. Her bytter eg ut fløten med creme fraishe, då blir ho litt friskare. Denne står det kylling i oppskrifta men ho kan lagast både med og utan kylling. Ho held seg godt i frysen, og kan godt frysast ned i porsjoner til lunsj.

Dei fleste tomatsausar til pasta og ris og liknande, går det fint å erstatte kjøtt med bønner. Eg lager gjerne pastasaus med brune bønner løk og tomater som eg moser med stavmiksar, kryddrar med oregano, basilikum, pepper etc. og har oppi rivne gulrøtter og stangselleri-biter eller liknande.

Ovnsbakte grønnsaker lager eg også ofte. Ei blanding med litt potet og mykje andre grønnsaker i ildfast form.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:32   #74
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.212
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

I går hadde vi pannekaker og blåbærsyltetøy (vel, det var både hvitt mel og sukker involvert, men kjøtt er det jaffal ikke) og i dag hjemmebakte pita med hva man vil ha av grønnsaker, revet ost og ulike diper og sauser.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:39   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Håper ikke det er teit at jeg linker til bloggen av og til, det er liksom der oppskriftene jeg bruker ligger, så slipper jeg å skrive dem ned her på nytt. Lesere har jeg mer enn nok av, så det er ikke det jeg er ute etter, hehe.

I dag hadde vi kikert-karbonader. De er steike gode, har fått masse skryt for dem. Laget opp mange så jeg har pålegg og lunsj til jobb i noen dager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:39   #76
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Har strevd litt med dette i tankene. Lurt litt på hvordan en lager fullverdige middager uten proteiner fra kjøtt eller fisk. Vi spiser gjerne noe enkelt i løpet av uken, men jeg har aldri helt god samvittighet med å bare servere grøt, pannekaker eller speilegg. Føler liksom at både en voksen mann og barn i vekst "trenger" litt mer enn det.

Abbonerer på denne tråden, og følger spent med

Dersom du bytter ut kjøttet med linser eller bønner, får du ganske proteinrike måltid likevel. Grøt og pannekaker er jo ikkje spesielt proteinrikt, så eg kan vere einig i at det kanskje ikkje er heilt "fullverdige" middager. Men vegetarrettar med mykje linser og bønner, kikerter eller andre proteinkildar er veldig mykje meir mettande enn grøt.

Vi begynte med Meat Free Monday for eit år sidan. Det har balla på seg til 2-3 vegetarmiddager i veka, og fleire fiskmiddagar også. Det er litt arbeid til å begynne med, for ein må utvide oppskriftsrepetoaret og tenke litt annleis, men når ein kjem inni det, er det heilt greit å spise seg mett utan kjøtt.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:40   #77
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Håper ikke det er teit at jeg linker til bloggen av og til, det er liksom der oppskriftene jeg bruker ligger, så slipper jeg å skrive dem ned her på nytt. Lesere har jeg mer enn nok av, så det er ikke det jeg er ute etter, hehe.

I dag hadde vi kikert-karbonader. De er steike gode, har fått masse skryt for dem. Laget opp mange så jeg har pålegg og lunsj til jobb i noen dager.

Eg har allereide lagra bloggen din og er glad for tipset.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:47   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det er litt arbeid til å begynne med, for ein må utvide oppskriftsrepetoaret og tenke litt annleis, men når ein kjem inni det, er det heilt greit å spise seg mett utan kjøtt.

Jepp, jeg gikk jo fra hardbarka lavkarbo-tilhenger (av den svært fettrike typen, LCHF), og rett over på veganisme på dagen, for snart 1 år siden. Det tok jo selvsagt litt tid å forandre tankegangen, men plutselig er man godt inni det og det går som en lek.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:51   #79
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jepp, jeg gikk jo fra hardbarka lavkarbo-tilhenger (av den svært fettrike typen, LCHF), og rett over på veganisme på dagen, for snart 1 år siden. Det tok jo selvsagt litt tid å forandre tankegangen, men plutselig er man godt inni det og det går som en lek.

I eit etikk- og miljøperspektiv, liker eg slike overganger! Eg synest LCHF er superegoistisk, og skjønner ikkje korleis folk kan forsvare eit så ressurskrevjande kosthold.

Eg kjem nok aldri til å bli hundre prosent vegetarianer, eg er liksom ikkje villig til å gi slipp på kjøtt i festmiddagar. Men til kvardags har vi nesten slutta å bruke raudt kjøtt her heime. Vi har kanskje ein middag med raudt kjøtt kvar tredje veke. Elles er det mykje vegetar og fisk og litt kylling og kyllingkjøttdeig innimellom.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:53   #80
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meat free monday 2012 - vegetaroppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

I dag hadde vi kikert-karbonader. De er steike gode, har fått masse skryt for dem. Laget opp mange så jeg har pålegg og lunsj til jobb i noen dager.

Holy moly, det så godt ut.
:føre opp på middagslista:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no