Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legalisering av narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bør narkotika legaliseres?
Ja, narkotika bør legaliseres og selges fritt 1 0,97%
Nei, men det bør kunne gis narkomane på resept 16 15,53%
Nei, narkotika bør overhodet ikke legaliseres 61 59,22%
Har ikke gjort meg opp en mening/ser argumenter både for og mot 10 9,71%
Bruk av all narkotika bør legaliseres 0 0%
Noen former for narkotika bør legaliseres, både salg og bruk 6 5,83%
Bruk av noen former for narkotika bør legaliseres 9 8,74%
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 21:20   #61
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legalisering av narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner sammenligningen, altså hva er mest skadelig og sånn, det jeg kan ikke forstår er hva det hjelper å legalisere enda et rusmiddel ...

Men jeg snakket ikke om legalisering i gitte eksempel. Jeg mener bare at hennes påstand om hasj medfører at hun også må være mot alkohol.

Gammel 06-03-07, 21:20   #62
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Synes forøvrig det er skremmende med bagatellisering av hasj.

Signerer virkelig denne.

Gammel 06-03-07, 21:20   #63
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mener ikke at narkotika skal legaliseres og florere lovlig rundt i samfunnet. Men jeg mener at noen typer som vi omtaler som narkotiske stoffer skulle vært lovlig i medisin.
F.eks. marihuana, cannabis.
Enkelte piller som gis på resept inneholder langt farligere stoffer enn de jeg nettopp nevnte.

Gammel 06-03-07, 21:21   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hasj: uloveligt
Alkohol: Vært loveligt LENGE!!

Tipper det er forskjell!!!!

Nei.

Hasj: ulovlig
Alkohol: lovlig

Husk dessuten på at du ikke trenger mer enn ett utropstegn.

Dessuten er det irrelevant at alkohol har vært lovlig lenge, da det ikke fantes noen form for myndighet eller regelverk som kunne forby dette da alkoholen ble oppfunnet.

Gammel 06-03-07, 21:22   #65
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å du da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nøgd nå?????????????????

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:25   #66
Pippilotta
Passiv

Standard

[quote=Sitron;277323

Dessuten er det irrelevant at alkohol har vært lovlig lenge, da det ikke fantes noen form for myndighet eller regelverk som kunne forby dette da alkoholen ble oppfunnet.[/QUOTE]

Men det finnes jo det nå....
Poenget er jo at alkohol er lovlig, narkotika er ikke lovlig.

Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:26   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Poenget mitt var ikke at det finnes eller ikke, men at argumentet om at det har vært lovlig lenge ikke er holdbart.

Gammel 06-03-07, 21:27   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hasj: uloveligt
Alkohol: Vært loveligt LENGE!!

Tipper det er forskjell!!!!

Hm, som Sitron sier, det er ikke så langt ifra hverandre, og synes egentlig det ikke er så irrelevant å ha det med i en sånn debatt. Jeg tolket dine innlegg som at du ikke ønsket at noen rusmidler burde vært tillatt.
For min del er litt av problemstillingen at det fungerer ikke så veldig godt sånn det er nå. Det blir stadig flere og yngre misbrukere, og det er ikke penger, ressurser og plass til behandling for alle som ønsker det. Politiet har heller ikke de bevilgninger til ressurser slik at de kunne drevet mer effektiv etterforskning av de store bakmennene og de internasjonale nettverkene. Derfor mener jeg at debatten er viktig og at det muligens kan være nyttig at man tenker i helt nye baner, og det inkluderer å vurdere legalisering av narkotika. Jeg er personlig veldig usikker på det siste, men ønsker ikke å forkaste det helt. Jeg tror også at metadonbehandling kan hjelpe mange, dog passer det ikke til alle narkomane. Ettersom jeg har forstått kan det være vanskelig å få den type behandling, så mulig at det burde kunne innvilges til flere. Jeg vet ikke nok om emnet, men mulig at større grad av tvangsbehandling kunne vært en del av nytenkningen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:29   #69
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei.

Hasj: ulovlig
Alkohol: lovlig

Husk dessuten på at du ikke trenger mer enn ett utropstegn.

Dessuten er det irrelevant at alkohol har vært lovlig lenge, da det ikke fantes noen form for myndighet eller regelverk som kunne forby dette da alkoholen ble oppfunnet.

Vi får ikke gjort noe med fortiden, bare nåtiden og fremtiden, Og den skal være mest mulig grei for mine barn. Skal være greit å si nei til dop som er uloveligt!!

Kan ikke skjønne att alle med barn ikke mener det samme som meg?

Syns noen att det hadde vært greit at sine barn røyka seg, selv om det kanskje "bare" var i helgene??

Politiet her i byen sa på ett informasjonsmøte med foreldre på ungdomskolen, at det er lettere for ungdom som røyker seg og OGSÅ gjøre det i ukedagene, pga det er vanskeligere å oppdage for foreldrene og en blir ikke fyllesyk.

Og har en først vært i møte med en langer, blir en gjerne tilbydd sterkere saker v en senere anledning.

Jeg fatter ikke at noen kan syntes at det er greit med dop, jeg gruer meg alt for datter/helger og alkohol når den tid kommer. Og når jeg tenker på dop får jeg nesten panikk.

Og Sitron, skal du kommentere alle skrivefeil nå eller?????????

Gammel 06-03-07, 21:30   #70
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde en diskusjon om legalisering av narkotika rundt nyttår. Jeg var imot og fikk mange imot meg. Jeg synes det er flott at mange har samme synspunkt som meg nå.

Gammel 06-03-07, 21:35   #71
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hm, som Sitron sier, det er ikke så langt ifra hverandre, og synes egentlig det ikke er så irrelevant å ha det med i en sånn debatt. Jeg tolket dine innlegg som at du ikke ønsket at noen rusmidler burde vært tillatt.

Hvis ikke alkohol og hasj er så langt unna hverandre så er ikke du i min verden!!! Og at du kan tolke mitt innlegg sånn skjønner jeg ikke, men...

For min del er litt av problemstillingen at det fungerer ikke så veldig godt sånn det er nå. Det blir stadig flere og yngre misbrukere, og det er ikke penger, ressurser og plass til behandling for alle som ønsker det.

Så derfor skal en legalisere det??? Det blir flere og flere UNGE misbrukere, så værsågod, vi får bare gi opp????

hmmm... Fikk ikke til den quotinga, Hvis ikke alkohol og hasj er så langt unna hverandre, så er ikke du i min verden!! Og at du kan tolke mitt innlegg sånn skjønner jeg ikke... Her skulle vist det stå....

Sterke holdninger blandt voksne, mer ressurser inn i barneskole/ungdomskole, mer penger til skolehelsesøstre, mer av alt, det er veien!!

Gammel 06-03-07, 21:38   #72
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt på sidelinjen: Jeg hadde foretrukket å stå i taxikø med folk som var skeve fremfor en gjeng som var fulle. Skeve folk sloss ikke og de tror ikke de er deiligst.

Om jeg hadde likt at ungen min røykte seg skev? Om det var lovlig hadde jeg ikke hatt store problemer med det (når han var gammel nok vel og merke), men så lenge det er ulovlig vil jeg ikke like det. Jeg ønsker ikke at noen sine "unger" skal ha kontakt med de som selger hasj så lenge samme person ofte selger verre ting også og pusher dette på "kundene" sine om de er tomme for hasj. (Hadde en stygg periode i Stavanger for noen år siden, da de fleste som pleide å røyke hasj av og til gikk over på amfetamin fordi det var tomt for hasj, og dette skremte meg ganske kraftig da noen av mine gamle venner ble hekta på amfetamin ... )

Gammel 06-03-07, 21:38   #73
turi
representert

Standard

HE HE HE, takker for den røde Sitron.... pynter nå opp litt syns jeg!!!

Og at jeg er DUM i denne tråden, pytt pytt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og Fluke, det er nå litt a trikset til langere det a"tomt for hasj gitt, men vi har noe som er MYE dyrere, men jeg selger det for din skyld selvsagt, ikke for at jeg får mer penger"

Og ungdommen går dessverre på, og eldre og!!!

Gammel 06-03-07, 21:44   #74
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Du er da ikke dum i denne tråden, jeg tenker nå mer på at hele inntrykket av DEG viser at du ikke er særlig smart.

Gammel 06-03-07, 21:45   #75
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Så derfor skal en legalisere det??? Det blir flere og flere UNGE misbrukere, så værsågod, vi får bare gi opp????

hmmm... Fikk ikke til den quotinga, Hvis ikke alkohol og hasj er så langt unna hverandre, så er ikke du i min verden!! Og at du kan tolke mitt innlegg sånn skjønner jeg ikke... Her skulle vist det stå....

Sterke holdninger blandt voksne, mer ressurser inn i barneskole/ungdomskole, mer penger til skolehelsesøstre, mer av alt, det er veien!!

Ja, du quoter jo ikke helt innlegget mitt, det er en mening med alle setningene…
Hvis du leser videre, så skriver jeg at jeg personlig ikke er sikker på dette med legalisering, men at jeg synes debatt og nytenkning er viktig fordi det ikke fungerer så godt slik det er idag. Man er jo også i stor grad avhengig av motivasjonen til de narkomane når det gjelder avrusning og etterbehandling/rehabilitering.
Jeg mener at hasj og alkohol er rimelig nært hverandre når det gjelder skadevirkninger. Vet du litt om hasj/cannabis? F.eks at alkohol dreper hjerneceller, det gjør ikke hasj? At hasjbruk gjerne har ledet til videre bruk av hardere stoffer har mye med hvilke miljøer det har vært utbredt i og at mange som er nysgjerrige starter med hasj OG alkohol før blant annet nysgjerrigheten tar de videre til hardere stoffer.
Jeg tror det er litt naivt å tro at sterke holdninger og ressurser inn til skolene og helsesøstre (hva mener du egentlig med det, hva skal ressursene gå til, holdningskampanjer?) vil løse hele narkotikaproblematikken. Det er idag stor tilgang på narkotika, så man må nødvendigvis gå andre veier også. Det finnes jo også allerede harbarkede brukere som igjen rekrutterer de unge fordi de må selge for å finansiere sitt eget forbruk. Det vil alltid finnes nysgjerrige og eventyrlystne ungdommer som vil prøve stoff, det vil alltid finnes ulykkelige mennesker som søker tilflukt i alkohol og stoff. Det må da være gode støtteapparat og behandlinger som hjelper disse på rett kjøl.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 06-03-07, 21:45   #76
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er da ikke dum i denne tråden, jeg tenker nå mer på at hele inntrykket av DEG viser at du ikke er særlig smart.

Men du sender meg en rød en i DENNE tråden, og så er jeg jamt over dum altså?? Modent.

Ja, igjen... PYTT PYTT!!!!!!!!!!!!!!

Gammel 06-03-07, 21:47   #77
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Fluke, det er nå litt a trikset til langere det a"tomt for hasj gitt, men vi har noe som er MYE dyrere, men jeg selger det for din skyld selvsagt, ikke for at jeg får mer penger"

Og ungdommen går dessverre på, og eldre og!!!

Vel. Den episoden jeg snakket om vet jeg at er reell. Politiet skrøt nemlig av det i avisen (at de hadde tatt all hasj på vei til Stavanger over lang tid) ...

Gammel 06-03-07, 21:48   #78
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Himmel, her ble det mye rør og sammenblandinger.
Tror ikke jeg gidder kaste meg inn i dette allikevel.
Sitron og Lykkeliten får noen anerkjennende nikk fra meg så lenge.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 21:49   #79
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Men du sender meg en rød en i DENNE tråden, og så er jeg jamt over dum altså?? Modent.

Ja, igjen... PYTT PYTT!!!!!!!!!!!!!!

Jaja, alle disse store bokstavene og utropstegnene dine lyser modenhet.
Istedenfor å være opptatt av røde prikker, så kan du kanskje begynne å debattere en smule konstruktivt. Ja, jeg mener fortsatt det…

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 06-03-07, 21:52   #80
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å du da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nøgd nå?????????????????

Så mange utropstegn og spørsmålstegn Det burde ikke vært lovlig å skrive så mange tegn etter hverandre

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.