|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester
Egentlig bare fordi vi drikker så veldig sjeldent så når vi først drikker til maten og utover kvelden så drikker vi gjerne et par flasker med venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har sjelden barnevakt, og har ofte vennemiddager med barn. Det foregår som regel slik at vi møtes tidlig, og barna spiser først. Deretter ser de små barne-TV og leker, og de voksne drikker vin, lager mat og hører musikk på kjøkkenet. Barna får gjerne være oppe litt, og storkoser seg. Hvis vi er borte legger vi ullungen der, og tar henne enten med hjem i drosje senere på natten, eller vi sover over.
![]() |
#64 |
ej ikke møjkets heije
|
Eh ... for meg er det utenkelig å invitere til en middag ungene ikke skal delta i mens de er hjemme. Jeg sier ikke at det er feil å gjøre det. Jeg bare ble så overrasket i den andre tråden, for det var ikke noe jeg hadde tenkt på at man kunne gjøre. Derfor ville jeg høre om dette var vanlig, og det var det tydeligvis.
![]() |
![]() |
#65 |
Fortynnet
|
Selv om det er etter deres leggetid? For meg er det veldig rart å ikke kunne ha en voksenmiddag på kveldstid uten å sende ungene bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterTror dette kommer veldig an på hva ungene er vant til. Ungene våre har alle tre blitt dratt med til venner på kveldstid. De har blitt lagt der mens vi voksne har hatt en koselig kveld sammen. Så har vi stappet dem i bilen og kjørt hjem igjen på natta.
![]() |
#67 |
anglofil
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVeldig enig i det oslo78 sier.
![]() |
#68 |
ej ikke møjkets heije
|
Nei. To årsaker: 1) Snuppa legger seg rundt 21 i helgene og har gjort det lenge. 2) jeg har aldri tenkt tanken.
![]() |
![]() |
#69 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterJa, jeg ser jo at det er to vidt forskjellige ytterpunkter her. Sist redigert av Hyacinth : 27-02-11 kl 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Fortynnet
|
Vi har den typen middagsgjester vi også. Men noen ganger har vi voksenmiddager også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Tatt på
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterEtter ungenes leggetid er alt for sent for en middag her i huset, siden storesøster sjelden legger seg og sovner før 20.30 (på helg enda senere).
![]() |
#72 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterVi har selvsagt også plenty av middagsgjester til middager hvor barna er med. Men det blir liksom en litt annen middag når vi selv har tre barn og vennene våre stort sett har enten tre eller fire. Syv barn ved bordet gir liksom ikke anledning til samtaler om egentlig noe som helst...
![]() |
#73 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterFor meg er det utenkelig å ta med ungene på alt jeg foretar meg. Spesielt etter leggetid. De får mat før de legger seg, så de sulter ikke. Jeg synest det er herlig å ha besøk av voksne etter at barna har lagt seg, og gjestene kan gjerne få mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Kontrollfrik
Sånn er det her også, sånn bortsett fra at det er begrenset med synging.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
maler
|
![]() Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjesterTja... det er ytterst skjelden vi har besøk på mat etter leggetid for barna. Men når vi har det, dvs gjestene kommer jo da ofte omtrent mens barna spiser kvelds, så sendes barna i seng som vanlig. Så får de være på rommet sitt. Ofte kommer de da opp et par ganger av nysgjerrighet, kikker på hva som spises og ser an gjestene før de legger seg endelig litt senere enn vanlig. Og må ofte loves litt dessertrester neste dag hvis det er noe som ser godt ut fra barneperspektiv. Men jeg ser ikke dette som noe stort problem, når jeg har gjester (og det ikke er fest som over hodet ikke egner seg for barn), ser jeg ikke noe problem i at de ser hva som foregår og at de synes. De er en del av familien min, de bor her. De trenger på ingen måte delta i alt som foregår og ofte blir de bestukket til en tilværelse på rommet litt før de pleier, men jeg har ikke noe behov for at de hverken hører eller høres.
![]() |
#76 |
anglofil
Jeg dekker alltid på til vesla og hun er stort sett med å spiser om det er på helger når hun er oppe senere. Kunne ikke falle meg inn å ikke inkludere henne i måltidet om hun selv ønsker å delta og det gjør hun jo som regel (skravleunge som hun er).
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 27-02-11 kl 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Er frisk!
|
Når snudde det da? (iiiik) Eldste her er snart 7 år. Håper det fungerer en stund til... Dessuten er de to eldste (de deler rom) så store at de egentlig kan ha lukket dør, så jeg regner med at de kan ligge og lese på senga en halvtime om det blir noe problem.
![]() |
#78 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Akkurat sånn er det her også |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Kontrollfrik
Nja, det kom vel gradvis. Det er jo ikke sånn at det fungerer likt for alle heller. Men for vårt vedkommende vil jeg si at det funket ok fram til skolealder, kanskje litt lenger. Nå funker det ikke fullt så bra, som jo alle etterhvert kjenner til, men det skyldes mange ting: Jentas alder (hun blir 10 i år), mindre søvnbehov for henne, ekstremt sosial og nysgjerrig anlagt, flytting som innebar (eget) soverom rett ved spisestue. Det var i hvert fall det jeg kom på for øyeblikket. Vi kan jo ha besøk nå også, men hun ligger lenge våken om kveldene uansett og jeg er veldig glad for at hun har rom langt fra stua, sånn at mannen og jeg kan snakke relatvt normalt. Hun kan godt ligge og lese, men hun vil ha døra åpen. Helst så åpen som mulig, men vi driver forhandlinger. Hun får rett og slett med seg mer og mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg mener det på ingen måte som kritikk. Jeg bare leste om problemstillingen og tenkte: "Er det vanlig at man har middagsselskaper hjemme som ungene ikke får være med på selv om de er hjemme?" Det hele var bare så fremmed for meg.
![]() |
![]() |
|
|