Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Tid for middagsgjester

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 18:36   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: Tid for middagsgjester

Vi har bare vennemiddager med barn foreløpig, og de starter gjerne i 16-tiden eller før, vi spiser og ungene leker og de drar hjem i 19-tiden.

Etterhvert ser jeg helt klart for meg at det er aktuelt med voksenmiddager på kveldstid, men det er ikke noe vi har satset på i vennegjengen særlig utstrakt foreløpig, blant annet fordi barna er såpass små at den der "du må legge deg pent til å sove på rommet ditt" fort kan skjære seg helt. Jeg synes det er lettere å stikke til litt eldre barn et blad og litt godteri slik at de bare synes det er stas med besøk, og klarer seg selv til de sovner. I tillegg synes ungene i vennegjengen det er stas å se hverandre, og vi sparer alle barnevakten til andre anledninger. Å ha med unger og la dem legge seg der vi er, gav vi nærmest opp med mange barn samtidig den nyttårsaftenen vi la barn i 5 timer.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:38   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes det er lettere å stikke til litt eldre barn et blad og litt godteri slik at de bare synes det er stas med besøk, og klarer seg selv til de sovner..

Men hvis barnet likevel skal legge seg/er lagt på den tiden gjestene kommer, så er det jo ikke nødvendig med blad og godteri og at det skal være stas med besøk?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:44   #3
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Når vi har middagsgjester er barna som regel med under middagen. En av oss voksne legger dem etter maten, og så tar vi kaffen og desserten med gjestene senere i stua.

Det er egentlig sjelden et problem her i huset ettersom vi har veldig liten plass og derfor oftest spiser hos venner som har større plass enn oss. Hvis vi inviterer til "fest" som ikke egner seg for barn er barna hos besteforeldrene og blir der over natten.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:42   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

...blant annet fordi barna er såpass små at den der "du må legge deg pent til å sove på rommet ditt" fort kan skjære seg helt.

Jeg syntes det var lettere før, jeg. Da de var små. Da sovnet de tidligere og lettere og det var mulig å ha besøk i halv åttetiden uten at ungene var våkne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:28   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men hvis barnet likevel skal legge seg/er lagt på den tiden gjestene kommer, så er det jo ikke nødvendig med blad og godteri og at det skal være stas med besøk?

Nei, men vi har vel de senere år erfart at de gangene vi har et eller annet etter leggetid snuser storebror det fort opp og er usannsynlig vanskelig å legge akkurat den dagen.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg syntes det var lettere før, jeg. Da de var små. Da sovnet de tidligere og lettere og det var mulig å ha besøk i halv åttetiden uten at ungene var våkne.

Jeg tror ikke ikke storebror har lagt seg før halv åtte siden han var baby. Den har vel vært kvart på åtte i mange år nå. Det betyr gjerne at han er våken når evt gjester kommer, og det hele blir rimelig fort bare tull - så lenge det er litt større greier både mannen og jeg skal være med på. Venninnebesøk og tebesøk og stikkeinnombesøk og sånt har vi jo stadig vekk.

Det må sies at storebror har alltid våknet så tidlig at tanken på utstrakt middagsbesøk på kveldstid når han er hjemme, ikke har vært det mest nærliggende, også fordi det ikke har vært en greie i venneflokken. Vi har hatt mest sånn enten middag og opplegg med barn tidligere på ettermiddagen, eller mer festpreg.

Jeg ser imidlertid at det absolutt er noe jeg har tenkt å ha sånn etterhvert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.