Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reiser dere til syden hvert år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 20:02   #61
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reiser dere til syden hvert år?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Det var billig, men ikke ferie etter min standard. De Danmarksferiene vi har vært på har vært like dyre som en sydentur.

Hvilken standard skal dere ha? Eget 25m svømmebasseng og roomservice?

Gammel 06-02-11, 20:03   #62
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Bassenget er mer en 25m2, men roomservice? Ja det får mannen stå for.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:04   #63
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Høres ut som de fleste reiser hvert år?
Vi er fem stk og da blir det en veldig stor utgift. Vi reisersydover hvert år vi og. Danmark..

Sydenfarting er på linje med svenskehandel. Trist i begge ender.

Gammel 06-02-11, 20:05   #64
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg forstår ikke at Danmark er billigere, har dere campingvogn/bil da? For å leie hus er dyrt i Danmark også. Ryanair har billige flyvinger sydover og leiebil er ikke dyrt. Mat må man ha uansett og det er billigere i Spania enn det er i Norge.

.

Det er jo ikke så mye billigere i Danmark, men vi har bare ingen interesse av å dra til Syden, jeg kan ikke tenke meg en kjedeligere ferie enn charterferie en eller annen plass i Syden. Det finnes så mange andre fine plasser å dra.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:08   #65
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vi leier hus i Spania eller lignende hvert år.

Jeg forstår ikke at Danmark er billigere, har dere campingvogn/bil da? For å leie hus er dyrt i Danmark også. Ryanair har billige flyvinger sydover og leiebil er ikke dyrt. Mat må man ha uansett og det er billigere i Spania enn det er i Norge.

Minsten vår har vært med oss sydover 7 ganger, det blir 8. gangen i år og han blir 6 før vi reiser.

Vi har campingvogn ja. 6000 kr for 14 dager på 5 stjerners camping med innendørs badeland, spa, ridesentet+++.

Gammel 06-02-11, 20:11   #66
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det er jo ikke så mye billigere i Danmark, men vi har bare ingen interesse av å dra til Syden, jeg kan ikke tenke meg en kjedeligere ferie enn charterferie en eller annen plass i Syden. Det finnes så mange andre fine plasser å dra.

Vi reiser ikke på charter nå lenger, vi reiser til steder som har noe rundt seg, leier bil og drar på plasser der turismen ikke har nådd frem. I tillegg har vi muligheten til Vannland og karuseller og alt det der, men å finne en spansk restaurant der det nesten aldri vanker turister og knote seg gjennom menyen for så å få servert fantastisk mat er bare helt utrolig.

Men alle må jo reise der de har lyst, men jeg forstår ikke at man må synes at syden er pyton bare fordi man tenker charter for det er slitsomt med turistmaskiner. Man må ikke på chartertur med bamseklubb og slitsom ballspill i bassenget, skrikende barn og fulle folk.

Jeg er ute etter været og maten og avslapning i inngjerdet hage, mulighet til bil, shopping god mat etc. på mine ferier. Været får man sjelden her i nord, sånn er det bare.

Gammel 06-02-11, 20:12   #67
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til sammenligning:
Vi betaler 7600 kr for oss fem i hytte på skallerup klit i Danmark. Seks netter inkl ferje t/r.
Vis meg den sydentur som kan sammenlignes...? Vi bor ikke i Oslo så restplasser til fem er ikke å oppdrive.

Wow! Det var billig. Vi betalte ekstra for å ha lugar over vannlinjen på ferjen til Dannmark (jeg er litt paranoid.) Og vi reiste i tillegg til Oslo og hadde en overnatting på turen til og en overnatting på turen fra. I tillegg var det mat. De gangene vi har reist på charter har vi hatt halvpensjon.

Gammel 06-02-11, 20:13   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til sammenligning:
Vi betaler 7600 kr for oss fem i hytte på skallerup klit i Danmark. Seks netter inkl ferje t/r.
Vis meg den sydentur som kan sammenlignes...? Vi bor ikke i Oslo så restplasser til fem er ikke å oppdrive.

Man kan få sydenturer til den prisen også, men ikke sydenturer jeg har lyst til å dra på. Det gjelder vel både ferie her og der at man kan få det ganske lavt i pris hvis man følger med og bestiller til riktig tidspunkt. Men skal man ha noe ekstra av standard, mat eller aktiviteter inkludert blir det dyrere enten det er her eller der. Vi har erfaring med at ingenting er så dyrt som "spareferie" i Norge med besøk her og der og med fornøyelsesparker for å ha noe å gjøre.

Gammel 06-02-11, 20:13   #69
Señora

Señora sin avatar

Standard

Vi har planer om legoland da, gjerne i påsken, så hvis noen har gode tips til hvordan å gjennomføre det til en billig penge (uten campingvogn, jeg får klaus i slike ting) så hadde det vær veldig fint.

Gammel 06-02-11, 20:14   #70
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller mindre basseng. De gangene jeg har vært i syden var jeg ute etter små bassenger (les: Jeg vil gjerne gjøre noe annet enn å skjekke at ungene ikke drukner )

Gammel 06-02-11, 20:15   #71
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har reist til utlandet på ferie hvert år siden vi ble kjent, men ikke alltid langt syd. I år blir det Sør-England.

Gammel 06-02-11, 20:15   #72
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har erfaring med at ingenting er så dyrt som "spareferie" i Norge med besøk her og der og med fornøyelsesparker for å ha noe å gjøre.

Det å reise i Norge er jo kjempetrendy nå, og jeg er helt enig med dere - dyrt.

Gammel 06-02-11, 20:18   #73
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi er en familie på 5 som reiser til syden hvert år. Har gjort det de siste 17 årene.
Det vil si, vi reiser stort sett til Kypros, men har prøvd Spania, Kreta, Gran Canaria, Egypt, Addis Abeba (uten barn) og Nigeria.
I tillegg liker vi å reise til England og Frankrike, men starter sommeren med 14 dager med sol.

I fjor reiste vi for første gang uten eldstemann (hun er 21), i år skal hun heller ikke være med.
Hvis hun alikevell får ferie de 2 ukene vi skal til Kypros prøver hun og en venninne å komme de også. Da blir det uspes tur på dem, så betaler de seg evnt opp.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:20   #74
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ennå ikke feriert i syden, og ingen av oss har noe ønske om det heller.

Gammel 06-02-11, 20:29   #75
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi reiser ikke på charter nå lenger, vi reiser til steder som har noe rundt seg, leier bil og drar på plasser der turismen ikke har nådd frem. I tillegg har vi muligheten til Vannland og karuseller og alt det der, men å finne en spansk restaurant der det nesten aldri vanker turister og knote seg gjennom menyen for så å få servert fantastisk mat er bare helt utrolig.

Men alle må jo reise der de har lyst, men jeg forstår ikke at man må synes at syden er pyton bare fordi man tenker charter for det er slitsomt med turistmaskiner. Man må ikke på chartertur med bamseklubb og slitsom ballspill i bassenget, skrikende barn og fulle folk.

Jeg er ute etter været og maten og avslapning i inngjerdet hage, mulighet til bil, shopping god mat etc. på mine ferier. Været får man sjelden her i nord, sånn er det bare.

Jeg et godt man ikke treger å reise charter altså, det frister likevel ikke.
Noen liker seg i Syden, andre ikke.
Vi har alltid vært heldig med været i feriene, selv om vi ikke har vært i Syden heldigvis.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:33   #76
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper at vi får til å reise til litt varmere strøk i år, småttisene og jeg. Eksen var aldri særlig interessert i ferie, så jeg var pådriver for at vi i det hele tatt skulle komme oss avgårde til svigers og evt deres hytte et par uker hver sommer. Og ellers i påska, vinterferien osv.

Om jeg ikke får råd til en tur i år (tar sikte på ei uke i august - eller juni om eksamenene mine er tidlig - til ca 10 000 kroner eller under), blir det i alle fall en tur for meg og frøkna til neste år. Da begynner hun på skolen, og jeg har som mål at skolestarersommeren skal inneholde en mor og barn-tur. Men ikke sikkert det blir varmere strøk - kanskje storbyferie?

Gammel 06-02-11, 20:39   #77
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs hva man definerer som syden. Vi reiser ikke på charterferie, men vi reiser til sydligere strøk hvert eneste år. Som mange andre har skrevet her så er ferier høyt prioritert hos oss (og det året vi dro til Danmark var faktisk et av de dyreste. ). De tre siste årene har vi vært i Italia, California og Seattle/Vancouver/diverse Oregon. I år skal vi tilbake til Italia en tur.

Gammel 06-02-11, 20:47   #78
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Gleder man seg ikke til sommeren hvis man ikke reiser til syden.
Dette med å være fleksibelt i forhold til tidspunkt er jo forresten ofte forbeholdt de som ikke har skolebarn.

Jo, selvfølgelig. Men jeg gleder meg ekstra når jeg vet jeg garanert får min dose sol og varme. Regn gjør meg deppa, skikkelig deppa.

Den siste kommentaren vet jeg ikke om var til meg. Men vi har tre skolebarn og er ikke fleksible, og må reise i juli.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:47   #79
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hø-hø, nei, gitt. Vi var sist i Syden i 2005 og 2008, begge ganger i ikke veldig sydenaktige deler av Frankrike. Jeg har vel egentlig sverget på at jeg aldri skal på ordentlig sydenferie igjen i mitt liv, da det er ren tortur, men det spørs om ikke barn og mann overkjører meg etter hvert.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:56   #80
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi prioriterer skikkelig sommerferie hvert år, men ikke alltid til syden. Vil tro vi reiser til syden ca hvert tredje år. Ellers blir det turer med campingvogn i Norge, Sverige eller Danmark. Disse turene blir minst like dyre som syden.
Mannen liker ikke å reise, så hadde det ikke vært for min reiselyst hadde vi nok kun vært hjemme.

Syden for meg er et sted med sol og varme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.