|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?
Hvilken standard skal dere ha? Eget 25m svømmebasseng og roomservice?
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sydenfarting er på linje med svenskehandel. Trist i begge ender.
|
|
|
#64 |
|
Drømmer
|
Det er jo ikke så mye billigere i Danmark, men vi har bare ingen interesse av å dra til Syden, jeg kan ikke tenke meg en kjedeligere ferie enn charterferie en eller annen plass i Syden. Det finnes så mange andre fine plasser å dra. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
I farta!!
|
Vi har campingvogn ja. 6000 kr for 14 dager på 5 stjerners camping med innendørs badeland, spa, ridesentet+++.
|
|
|
#66 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Vi reiser ikke på charter nå lenger, vi reiser til steder som har noe rundt seg, leier bil og drar på plasser der turismen ikke har nådd frem. I tillegg har vi muligheten til Vannland og karuseller og alt det der, men å finne en spansk restaurant der det nesten aldri vanker turister og knote seg gjennom menyen for så å få servert fantastisk mat er bare helt utrolig. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Leser
|
Wow! Det var billig. Vi betalte ekstra for å ha lugar over vannlinjen på ferjen til Dannmark (jeg er litt paranoid.) Og vi reiste i tillegg til Oslo og hadde en overnatting på turen til og en overnatting på turen fra. I tillegg var det mat. De gangene vi har reist på charter har vi hatt halvpensjon.
|
|
|
#68 |
|
maler
|
Man kan få sydenturer til den prisen også, men ikke sydenturer jeg har lyst til å dra på. Det gjelder vel både ferie her og der at man kan få det ganske lavt i pris hvis man følger med og bestiller til riktig tidspunkt. Men skal man ha noe ekstra av standard, mat eller aktiviteter inkludert blir det dyrere enten det er her eller der. Vi har erfaring med at ingenting er så dyrt som "spareferie" i Norge med besøk her og der og med fornøyelsesparker for å ha noe å gjøre.
|
|
|
#69 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har planer om legoland da, gjerne i påsken, så hvis noen har gode tips til hvordan å gjennomføre det til en billig penge (uten campingvogn, jeg får klaus i slike ting) så hadde det vær veldig fint. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Leser
|
Heller mindre basseng. De gangene jeg har vært i syden var jeg ute etter små bassenger (les: Jeg vil gjerne gjøre noe annet enn å skjekke at ungene ikke drukner
|
|
|
#71 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har reist til utlandet på ferie hvert år siden vi ble kjent, men ikke alltid langt syd. I år blir det Sør-England.
|
|
|
|
#72 |
|
Leser
|
Det å reise i Norge er jo kjempetrendy nå, og jeg er helt enig med dere - dyrt.
|
|
|
#73 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi er en familie på 5 som reiser til syden hvert år. Har gjort det de siste 17 årene. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi har ennå ikke feriert i syden, og ingen av oss har noe ønske om det heller.
|
|
|
#75 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Jeg håper at vi får til å reise til litt varmere strøk i år, småttisene og jeg. Eksen var aldri særlig interessert i ferie, så jeg var pådriver for at vi i det hele tatt skulle komme oss avgårde til svigers og evt deres hytte et par uker hver sommer. Og ellers i påska, vinterferien osv.
|
|
|
#77 |
|
Shake it out!
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Det spørs hva man definerer som syden. Vi reiser ikke på charterferie, men vi reiser til sydligere strøk hvert eneste år. Som mange andre har skrevet her så er ferier høyt prioritert hos oss (og det året vi dro til Danmark var faktisk et av de dyreste.
|
|
|
#78 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jo, selvfølgelig. Men jeg gleder meg ekstra når jeg vet jeg garanert får min dose sol og varme. Regn gjør meg deppa, skikkelig deppa. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
intro
|
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Hø-hø, nei, gitt. Vi var sist i Syden i 2005 og 2008, begge ganger i ikke veldig sydenaktige deler av Frankrike. Jeg har vel egentlig sverget på at jeg aldri skal på ordentlig sydenferie igjen i mitt liv, da det er ren tortur, men det spørs om ikke barn og mann overkjører meg etter hvert.
|
|
|
|
#80 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Reiser dere til syden hvert år?Vi prioriterer skikkelig sommerferie hvert år, men ikke alltid til syden. Vil tro vi reiser til syden ca hvert tredje år. Ellers blir det turer med campingvogn i Norge, Sverige eller Danmark. Disse turene blir minst like dyre som syden.
|
![]() |
|
|