Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben
Greit å ta med hunden inn 11 4,91%
Ikke greit å ta med hunden inn 213 95,09%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 22:30   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Opprinnelig lagt inn av Tik, her.

MEN man kan aldri vite hvordan en hund reagerer.
I en bhg er det masse lyd,bråe bevegelser osv.
Tror hunder lett kan bli "nervøse" av slikt,og uhellet kan fort skje.
Hunder biter eller glefser hvis de blir redde,og det kan jo
bli katastrofalt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:36   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kan du utdype?

Gammel 26-02-07, 22:37   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan du utdype?

Hvis hunder er så ustabile som hun beskriver, blir jeg overrasket hvis hun tør å sende barnet sitt på besøk til noen med hund.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:42   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis hunder er så ustabile som hun beskriver, blir jeg overrasket hvis hun tør å sende barnet sitt på besøk til noen med hund.

Jeg syns både foreldre og hundeeiere har et ansvar for å la hunder og barn møte hverandre under rolige, "kontrollerbare" forhold. Hunder er hunder og barn er barn. En barnehagegarderobe kan være et bråkete, urolig sted, og ikke egnet for slike "første møter" synes jeg, for hverken hund eller barn.

Gammel 27-02-07, 21:28   #5
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Har vokst opp med hunder,så jeg vet hvor stresset hunder kan bli av små
barn.
Hvis barna itillegg er redde,så merker hundene det også,og de blir
som regel veldig ivrige på redde mennesker.
De blir en dårlig match at en ivrig, stresset hund vil bort og hilse på en
redd unge.
Mine barn er vant til hunder,men jeg stoler aldri på en hund,
uansett hvor "snill" eieren sier den er.
Så det så!

Gammel 26-02-07, 22:39   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

En hund har ingenting i en barnehagegarderobe å gjøre. Det er ikke greit.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:41   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kverulerer verre enn meg, Skremmeren. Du trenger ny tittel.

Gammel 26-02-07, 22:47   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde brukt førerhund, ville jeg uansett sjekket med barnehagen om det var noen allergiske der, og bedt dem klargjøre det hele med foreldrene, evt at man avtalte hvordan man skulle løse det hele.
En vanlig kjæledyrhund bør man ikke ta med inn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:56   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er utrolig at det bare ikke synker inni hodet på hundedamen at hun bør sette den hunden fra seg utenfor.
Hunder har ingenting i barnehagen å gjøre. (Førerhunder unntak selvsagt.)
Flere av barnehagene her i området har til og med skilt på porten om at hunder ikke har adgang, det er for dumt at man skal være nødt å gå så langt. Synes jeg.

Gammel 26-02-07, 23:05   #10
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hunder har absolutt ingenting i barnehagen å gjøre. Både på grunn av allergi og redde barn/foreldre.

Jeg liker ikke hunder, er redd for dem og hater å måtte passere nært dem. Jeg hadde protestert høylytt om noen hadde krevd å få bikkja si med inn i barnehagen. (Dog kan jeg forstå at en førerhund burde ha mulighet til å bli med inn - men jeg hadde ikke likt det heller)

Gammel 26-02-07, 23:07   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvis jeg hadde brukt førerhund, ville jeg uansett sjekket med barnehagen om det var noen allergiske der, og bedt dem klargjøre det hele med foreldrene, evt at man avtalte hvordan man skulle løse det hele.

I vår barnehage er det enkelte barn og foreldre med handicap. Barnehagen har særskilte ordninger for dem. Det er bla en far som sitter i rullestol og der blir barnet kledd på av personalet og levert til faren som sitter i bilen. Klart man må gjøre særskile ordninger hvis noen har et handicap og det regner jeg med blir gjort også. Er det barn som er særskilt allergiske og andre som har behov for førerhund antar jeg at barnehagen er behjelpelig med å flytte enten den ene eller den andre til en annen avdeling, leverer barna ut etc

Gammel 26-02-07, 23:09   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I vår barnehage er det enkelte barn og foreldre med handicap. Barnehagen har særskilte ordninger for dem. Det er bla en far som sitter i rullestol og der blir barnet kledd på av personalet og levert til faren som sitter i bilen. Klart man må gjøre særskile ordninger hvis noen har et handicap og det regner jeg med blir gjort også. Er det barn som er særskilt allergiske og andre som har behov for førerhund antar jeg at barnehagen er behjelpelig med å flytte enten den ene eller den andre til en annen avdeling, leverer barna ut etc

Ja, det var slike ting jeg tenkte på!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:09   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er hundemenneske selv, og synes dette er fullstendig uakseptabelt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:30   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hunder har ikke noe i en barnehage å gjøre i det hele tatt. Om man skal hente barn og har med hund (eller andre dyr) bør disse bindes eller på annet vis settes igjen utenfor porten. Å ta de med inn i en garderobe er direkte uhørt!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:35   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hunder har ikke noe i en barnehage å gjøre i det hele tatt. Om man skal hente barn og har med hund (eller andre dyr) bør disse bindes eller på annet vis settes igjen utenfor porten. Å ta de med inn i en garderobe er direkte uhørt!

Sier meg helt enig i dette.

Gammel 27-02-07, 00:43   #16
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Absolutt ikke greit å ta med hunden inn!

Mine barn er allergiske, så jeg hadde flydd i taket!

Dessuten er det mange barn som er redde for hunder, og de må få slippe å bli skremt på et sted hvor trygghet er en selvfølge.

Det er heller ikke en helt trygg situasjon for hunden, med mye roping, løping, barn som vil hilse på og redde hunder kan være skumle hunder.

Hunder skal bindes utenfor porten og i god avstand fra porten.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 08:56   #17
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden, men mener at en hund ikke har noe å gjøre der. Med mindre det er en "Ta med kjæledyra-dag!"

Vi har også hund, men jeg kunne ikke tenkt tanken på å ta ham med inn i en barnehage. For hundens skyld også.

Skjønner ikke vitsen, jeg.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:11   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes IKKE det er greit å ta med dyr inn i garderoben, men det er fordi jeg tenker på allergi.
Selvsagt burde en hundeeier også tenke på at barn kan bli redde, og da også på allergi.

Jeg opplevde i høst at jeg måtte komme på skolen og hente jenta mi som fikk astmaanfall fordi en klassekamerat hadde med seg hunden sin i klasserommet.

Jeg synes det er helt hårreisende at man ikke tenker lenger.

(og jeg er altså en dyreelsker, men har dessverre både barn som er redde og barn som har allergi mot alle pelsdyr..)

Gammel 27-02-07, 10:19   #19
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror problemstillingen med førerhunder i barnehage er rimelig hypotetisk.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 10:29   #20
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nei, hunden skal ikke være med inn.

Max er en skikkelig hjerteknuser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.