|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg har ei tante som er helt fantastisk på gavefronten. Da vi var småbarn, ble vi alltid skuffet av hennes gaver. Etterhvert var de kilde til stor humor og rå latter på julaften. Som den gangen jeg fikk dorullholder da jeg var 13. Hennes oppskrift var loppemarked og auksjon, raske med seg det som ikke var ødelagt nesten gratis og redistribuere til jul. De gavene sirkulerte nok, de havnet jo på neste loppemarked. Og hvem vet, kanskje i hendene på ei annen gal tante.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg synes gaver er hyggelige både å gi og å få. Jeg har fått veldig få gaver i mitt liv som jeg har oppfattet som "meningsløse"; stort sett synes jeg både jeg selv og de andre i familien får fine og hyggelige og veldig åpenbart godt mente gaver. Jeg er vel ekstra heldig, da, og har hatt en beskyttet oppvekst.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Julegavesosiologi
Puh, godt vi er to.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg er helt elendig på å ønske meg ting, for jeg kommer aldri på å skrive ned når jeg ser ting jeg der og da tenker jeg kunne ønske meg. Og når jeg i tillegg har teflonhjerne...
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg tror aldri jeg har opplevd voksne mennesker som har sutra over gaver - det gjør man vel ikke? Men vi lo litt av kusina mi som ofte skriver om fancy mat hun lager på Facebook med det resultatet at alle hadde kjøpt kokebøker til henne i år |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: JulegavesosiologiJeg synes ikke det er vanskelig å treffe blink med gaver i det hele tatt. Mottakerne er jo de menneskene jeg kjenner best i hele verden. Da vet jeg jo hvilken stil de liker, hvilke hobbyer de har, interessefelt, hvilken type litteratur de foretrekker, musikkpreferanser, hvilken retning smaksløkene orienteres mot osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
...we have cookies
|
![]() Sv: JulegavesosiologiStort sett synes jeg gavene vi får er både fine og godt gjennomtenkte. Stort sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: JulegavesosiologiTja, bommert-gavene kommer stort sett utelukkende fra svigerfamilien, hvilket sikkert har noe med forskjellen i kontakten min mann har med sin familie, og den jeg har med min, kommunikasjonsnivå etc... men det gjør det jo desto vanskeligere, det er et eller annet i meg som låser seg, jeg får ikke til å kaste/gi bort helt ubrukelige ting som fyller skuffene mine, siden det da indirekte er en kritikk av svigermor... som egentlig er verdens snilleste, men ikke helt har lik oppfatning som meg på hva som i det hele tatt er i nærheten av fornuftig...
![]() |
|
|