Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 23:51   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mye arbeid å holde styr på klær og sko til barna

Jeg synes utelukkende det er gøy. .

Jeg har ett barn, ingen absurde mengder tøy, og jeg vet stort sett når ting er blitt for lite og kan ta det unna etterhvert. Også er det jo veldig morsomt å handle nytt da

Gammel 29-09-10, 10:41   #62
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det jeg trodde skulle ta noen dager tok bare et par kveldstimer og et par formiddagstimer.

Nå ligger yttertøy som er for stort i skapet nede.
Lillesøster har to skuffer med klær som blir passe etterhvert i kommoden sin, en med ull og en med andre klær.
En sekk står klar til å gis bort til venninne og en sekk står klar til nabo + en eske med klær som er for store til Lillesøster som nabojente kan slite på i et år eller to står klar til en annen nabo.
Mye er lagt ut til salg her, og en pose med ullklær står klar til å farges.

Ullbeholdingen til Lillesøster fordoblet seg, da jeg fant masse bukser etter Storebror som kan brukes.

Og i kjelleren står tre esker med klær som skal taes var på til barna, de må gåes grundigere gjennom, og sorteres i to esker.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 10:41   #63
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

(Nå mangler bare lekene. :stønn: )

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 11:09   #64
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Pes. Og vi er ikke noe flinke til å holde god orden. "Jeg finner bare eeen vott!" er ikke ukjent å høre hjemme hos oss en vintermorgen, for å si det sånn...

Eller: -Mamma, nå er jeg den enste som ikke har fått innesko til gymmen..

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 12:23   #65
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det er gøy å handle klær, resten er bare pes

Har sånn noenlunde kontroll, men det er kun fordi vi bare har ett barn.....Hender allikevel jeg finner nye klær som er glemt bort og blitt for små Har planer om storopprydding, men vet ikke når det skal skje.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:26   #66
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vet ikke hvor gamle barn du har, men nå har jeg en 15-åring og en 11-åring i tillegg til 6-åringen, og gud-hjelpe meg som klesvasken har økt de siste årene. Det må visst kastes i skittetøyet dersom man har tenkt tanken på å ha på seg plagget. Jeg tar opp igjen og legger i skapet, men det er jo av og til at det ikke er så kjekt å ta opp igjen fra skittentøyet når det ligger skitne truser, kluter og hva-har-du sammen med det rene plagget.

Jeg forestiller meg at jeg hvis barnet mitt kastet klær til vask før det var brukt hadde han måtte vaske det selv, iallfall som tenåring. Og hatt tørkestativet på rommet sitt! Uten overdrivelse av vaskingen kunne han likevel lært å gjøre jobben selv, men uten å ha tørkestativet på rommet sitt.

Gammel 03-10-10, 18:34   #67
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skulle hatt en au pair til noe, så var det til å ordne med tøy og jeg tipper mannen er helt enig.

Det er så kjeeedelig!

Jeg har laget et avansert system for arvetøy med bokser sortert etter størrelse, vi holder på å lage et system for regntøy og utetøy på vaskerommet, vi prøver å være flinke til å få unna klesvasken, både inn i maskinen og fra maskin til tørk og det rotgenererende og sårbare leddet i prosessen: fra tørk til skap.

I fjor laget jeg et bra system i entreen med bokser til alles votter, luer og sokker, samt turtøy. (innebygd expedit fra IKEA) samt en mengde knagger og lommehyller til hver av jentene. Jeg jobber med systemutvikling av skooppbevaring.

Gammel 03-10-10, 18:42   #68
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke noe særlig pes, har et bra system: I yttergangen har barna egne knagger til ytterklær, og egne skohyller. De har store og gode rom begge to, med god lagringsplass i skapene deres. De har også store kommoder der, og der legges klær som er arvet/kjøpt for store, så er det bare å plukke ut etterhvert som de trenger. Har aldri på de 5,5 årene jeg har vært mor, vært nødt til å gå ut å shoppe klær for de at de trenger, kun for kos

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:39   #69
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ganske gøy, men vi har jo stort sett hatt femåringens tøy å fikse med til nå, og det er jo litt forskjell på ett barn og fem for eksempel.
Jeg liker å ha orden på ting, og dette er en av stedene der jeg virkelig holder meg ajour, så for lite tøy er ute av skapene og jeg har kontroll over ullgarderoben. Vi har liten gang, så vintertøy og sommertøy må "bytte plass" to ganger i sesongen. Vi har ikke mange par votter og slikt.

Klesvasken har jeg også hovedansvaret for, det er ikke fullt så gøy .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 20:43   #70
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å ordne med tøyet så jeg syns ikke det er mye arbeid. Også ordner heldigvis åtteåringen mye med sitt eget tøy. Hun har i grunnen størst del av kontrollen selv.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 23:46   #71
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det ble bedring hos oss, mener jeg, etter at jeg stappet et par sokker jeg fant slengendes oppi jobbveska til Andamannen. I drittsinne, selvfølgelig. Han har ikke, til dags dato, kommentert det.

Hvilket minner meg om en venninne, som ble så lei at hun konsekvent kastet alle sokker som lå slengt rundtomkring ut på verandaen.

En venninne av meg var så drittlei av alle sko som lå i en haug i yttergangen, påtross av skohyller på metervis.
Hun åpnet ytterdøra og kastet alle ut, og så langt hun klarte. Konsekvent. Litt kjipt å skulle ha de nye Conversene, og de lå nesten ute på veien. I tillegg var de kanskje ikke helt hvite en gang lenger Det ble slutt på å slenge fra seg sko.

Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 00:03   #72
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Det slår meg ihvertfall at jeg er småmisunnelig på alle dere med plass. Hadde jeg hatt plass under trapp/vaskerom med litt størrelse/ skapplass så det monnet/flere rom en kun minisoverom + stue - så skulle jeg jaggu meg hatt bra system også.

Gammel 04-10-10, 08:01   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant, Pelle! Jeg merket stor forskjell på å bo på 61 m2 og ha minimalt med oppbevaringsplass og bo på over det dobbelte og ha entre, kott, mange klesskap, kommoder, loft, vaskerom og i det hele tatt.

Men plastbokssystemet med en stor boks (IKEA) pr. størrelse kan man ha uten mye plass, for det kan stå i en bod eller oppå klesskap. Ellers bør man definitivt tenke ut hvordan man kan få mest mulig ut av den lille garderobeplassen man har.

I tillegg tror jeg det er lurt å ha daglige runder, jeg bruker litt tid hver kveld mens ungene roer seg på å legge på plass, hive på vask, pare sokker og sånn. Ellers er kommodene til ungene veldig nøye oppdelt, så hvertfall eldste kan legge på plass selv. På IKEA har de skuffeinndelere, så man kan ha bokser oppi skuffene til truser, tights, sokker, osv.

Gammel 04-10-10, 08:23   #74
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke vaske, brette, legge i skapet delen. Så den gjøres ofte av mannen, eller sammen med mannen.

Men kjøpe inn delen elsker jeg. Han har alltid godt oppfylte skap med gode myke, varme klær.

Systemet på nedpakking er gamle bleieesker med størrelse på, kastet på loftet. Burde nok vert mye flinkere til å selge, da han har mye dyrt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 08:31   #75
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Å holde orden var enklere da de var yngre, men nå er det et stort prosjekt. I går tok mannen og jeg gangen og det var ikke så lenge siden sist. For en jobb. Mine unger er ryddedyslektikere. Det er sikkert.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.