Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-13, 23:12   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10111450

Forklar meg hvorfor han skal kunne levere en anke etter at fristen på 14 dager er gått ut? Spesielle regler for eks ordførere?

Sitat:

Tidligere har Øygard sendt inn en anke der han krever dommen mot ham opphevet, grunnet en rekke saksbehandlingsfeil.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 20-06-13, 23:27   #2
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle som er part i en sak får lov å komme med motanke etter fristen. Forutsetningen er altså at den andre parten har anket.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-06-13, 00:58   #3
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Alle som er part i en sak får lov å komme med motanke etter fristen. Forutsetningen er altså at den andre parten har anket.

Takk. Var det ikke RØ som uttalte at 13 måneder var en mild dom, hvis han hadde vært skyldig? Nå er det plutselig for strengt. Helgardering? Jeg skjønner ikke... men så er jeg kansje litt normal likevel. Hadde jeg forstått hvordan RØ er skrudd sammen så hadde det ikke vært håp.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 21-06-13, 09:18   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men nå påstår han jo at krenkelsen mot jenta var så liten fordi hun mente de var kjærester. En 13-åring (og jeg er klar over at han ble frikjent for det samleiet, men han spurte om de var kjærester før hun fylte 14). Jeg kjenner at jeg blir fysisk kvalm, det er så ekkelt. Om anken hans får medhold, da griner jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-13, 00:17   #5
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Hvis det er dette de mener er skasbehandlingsfeil syns jeg anken henger i en tynn tråd.

Hva er det som IKKE henger i en tynn tråd i saken hans? At han ikke kan gi seg!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, men nå påstår han jo at krenkelsen mot jenta var så liten fordi hun mente de var kjærester.

Jeg ble koko da jeg leste det der. Enda mer koko. Hele fyren gjør meg gal.

Gammel 23-06-13, 00:22   #6
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det at han har fått henne til å tro at de var kjærester på et "likeverdig nivå" er jo en gedigen krenkelse i seg selv, så det der henger ikke på greip.

Men jeg lar ikke den mannen gjøre meg gal, jeg scroller kjapt forbi hver gang jeg ser et bilde av det sleipe gliset, og leser ikke stort om hva han sier og mener, det holder egentlig å lese denne tråden her.7

Mannen er klin kokkos gal, men han skal ikke få gjøre meg gal. Jeg er drittlei fyren, og at han ikke klarer gi seg er utenfor fatteevne, men jeg ignorerer ham etter beste evne, han fortjener ikke oppmerksomhet rundt maset sitt, tenker jeg.

Gammel 25-06-13, 18:38   #7
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Jeg er ikke så flink i photoshop, men jeg hadde det gøy.

Originalverk John Bauer, kilde Wikimedia Commons. Tillatt å bruke i henhold til Åndsverkloven. http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...auer_1915.jpg#

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 06-08-13, 12:34   #8
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke fått fulgt med i ferien, men det er ingenting som tyder på at Høyesterett har avgjort om noen av ankene tas til følge. Eller tar jeg feil?

banana er ikke aktiv  
Gammel 06-08-13, 12:43   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I løpet av august, leste jeg et sted. Tar sin tid, nå er det vel gått to år siden han ble anmeldt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 28-08-13, 12:33   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aftenposten.no/nyheter/Ru...l#.Uh3Efxu-2So
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10134611

Sitat:

Øygard får ikke prøvd saken på nytt, anken er avvist fra Høyesterett.
Straffeutmålingen skal behandles på grunnlag av lagmannsrettens beskrivelse av det straffbare forhold, men anken over saksbehandlingen tilates ikke fremmet.

Det betyr at Øygard ikke får prøvet saken i sin helhet på nytt. Det er kun utmålingen av straffen Høyesterett nå skal vurdere.

Gammel 28-08-13, 13:02   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var veldig gode nyheter!

Gammel 28-08-13, 13:05   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode nyheter, men jeg synes erstatningen hun fikk er hårreisende liten sett i forhold til alt sammen. Den anken ble også avvist.

emm er ikke aktiv  
Gammel 28-08-13, 13:17   #13
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Kan han i teorien få lengre straff igjen nå? Og hvor lang straff da eventuelt?

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 28-08-13, 13:32   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Kan han i teorien få lengre straff igjen nå? Og hvor lang straff da eventuelt?

Straffen kan bli både lik, kortere og lengre.

Gammel 28-08-13, 13:44   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Da får man håpe de bestemmer seg for å låse han inn og kaste nøkkelen. Godt han ikke fikk anket skyldspørsmålet.

Gammel 28-08-13, 21:58   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har sett noe om når straffeutmålingen blir avgjort?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 28-08-13, 22:26   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

De sa omtrent et par måneder nå nettopp på nyhetene.

banana er ikke aktiv  
Gammel 28-08-13, 23:15   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

De sa omtrent et par måneder nå nettopp på nyhetene.

Og han starter ikke soning før det er avklart?

Gammel 29-08-13, 08:39   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og han starter ikke soning før det er avklart?

Dommen må vel være rettskraftig før soning er aktuelt.

Gammel 28-08-13, 14:14   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Hipp hurra for det! Nå må de snart få ham inn til soning. Det er parodisk at han har fått gå fritt omkring i to år etter at han ble anmeldt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.