Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 09:45   #681
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Divine: jeg syntes ikke det var så mye mat, det er jo ikke større mengder enn hva jeg som vektoperert hadde klart å spise uten problemer.

Altså, det var jo ikke meeeengder med mat, og jeg har ikke dårlig samvittighet. Men jeg får jo alltid høre at lavkarbomat sitter bedre i magen og man blir mindre sulten og mindre fysen, men jeg vet nå ikke jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 09:49   #682
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det gjør ofte det men helst når man er i ketose, synes jeg. For det skal så lite til før jeg får sug, bare et eple så er jeg igang. Så om jeg skal få den "harmoniske" følelsen (mangel på sug, aaldri sulten) må jeg i ketose, men det orker jeg bare ikke. Men jeg craver jo generelt mindre (de fleste dagene) på generell lavkarbo enn på høykarbo.

Gammel 22-04-10, 10:04   #683
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg fyser masse jeg også for tida...(og legger på meg på tross av lavkarbo )

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 10:06   #684
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg ikke merker så mye til denne vidunderlige følelsen så mange snakker om når det gjelder lavkarbo, så merker jeg at søtsuget, som til vanlig er helt grufullt og umulig å motstå, dempes litt, slik at jeg ofte kan leve med det. Selv om det fortsatt gnager i meg nesten hele tiden.

Divine er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 11:25   #685
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

I går ble det:
Middag: Kalkunkjøttboller i tomatsaus, med stekte grønnsaker og litt fullkornpasta.
Kvelds: Smoothie av 1 egg, bringebær og banan samt litt fruktose.

I dag:
Frokost: 2 lavkarboskiver med ost, skinke og agurk

Jeg blir utrolig mye mindre fysen på lavkarbo enn ellers.

Gammel 22-04-10, 17:57   #686
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Divine: Når jeg blir sulten eller fysen på lavkarbo så kommer det av at jeg har spist for magert hvertfall. Ut fra det du skriver om gårsdagen så er det ganske lite fett du har fått i deg totalt. Selv om det er bra med nøtter med fett og proteiner sammen med frukt så blir det nok litt lite. Jeg kan forresten ikke spise frukt, da sitter suget der med en gang!

Gammel 22-04-10, 18:09   #687
Left
Passiv

Standard

Frokost: Nannahs knekkebrød x 3, med ost og majones

Lunsj: Kjøttdeig og kinakål brunet i pannen sammen med løk, litt fløte og krydder.

Middag: Samme, men med blomkålmos ved siden av.

Kvelds: Hjemmelaget is, med 6 ruter mørk lavkarbosjokolade med 35 karber pr. plate.

Sist redigert av Left : 22-04-10 kl 22:04.

Gammel 22-04-10, 19:49   #688
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Divine: Når jeg blir sulten eller fysen på lavkarbo så kommer det av at jeg har spist for magert hvertfall. Ut fra det du skriver om gårsdagen så er det ganske lite fett du har fått i deg totalt.

Jeg spiste en god del saus laget på matfløte + at de karbonadene jeg spiste til lunsj hadde mye fett i seg, så jeg tror jeg fikk i meg mer enn nok.

Jeg kan for øvrig ikke fungere uten frukt. Jeg bare MÅ ha litt frukt hver dag.

Divine er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 21:10   #689
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Riktig god tur Benzo!

Ble ikke noe tur. Flyet ble kansellert pga oljelekkasje i motoren. Ny avgang i morgen kveld kl. 19.00, men det blir for sent for oss, vi skulle jo hjem igjen søndag kveld. Møkkadag.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 21:14   #690
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ååå så trasig

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ble ikke noe tur. Flyet ble kansellert pga oljelekkasje i motoren. Ny avgang i morgen kveld kl. 19.00, men det blir for sent for oss, vi skulle jo hjem igjen søndag kveld. Møkkadag.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 21:31   #691
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Benzo: Så trasig!

Frokost: 2 Nannahknekkebrød m/makrell
Lunsj: Standardsalaten min
Mellom: Halv Atkinsbar
Middag: Oopsi-pizzabunn m/ost, salami, sukkerfri ketchup
Kvelds: Liten bit Grandiosa (ca 1/16 pizza), Halv Cloetta Mjølkchocklad utan socker.

[utbrudd når dagen ellers har gått meg i mot]F%%&"#, F@£$%€, F#!"€%[/utbrudd]

Gammel 22-04-10, 21:39   #692
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nei Benzo!

Frokost: Cottage cheese, vaniljekesam, jordbærsyltetøy u/ tilsatt sukker, nøtteblanding
Lunsj: Pizza m/kjøttdeig
Middag: Fløtepannekaker m/bacon og litt jordbærsyltetøy
Kvelds: Må tenke på saken.

Gammel 23-04-10, 10:50   #693
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Gårsdagens mat:

Frokost: 1/2 beger cc, et par skjeer mager vaniljekesam, 20 hasselnøtter, 2 dl bringebær
Snacks: 2 babygulrøtter, 2 druer
Lunsj: 2 karbonader, hjertesalat, sennep/ketchup
Snacks: 1 kaffe latte (lettmelk)
Mellommåltid 1: 1 klementin, 1 liten pære, 10 hasselnøtter
Mellommåltid 2: 1 skyr, 1 neve mandler
Middag: 1 laksefilet, 1 kyllingfilet, salat av issalat, selleri og gulrot + appelsin/cashewnøtt/fløte-saus
Kvelds: 1 Delicatesse sesam-knekkebrød med Bremykt, vellagret Norvegia, 2 epleskiver

Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 13:04   #694
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Gårsdagens inntak:
Frokost: 2 lavkarboskiver med ost, skinke og agurk
Lunsj: 2 lavkarboskiver med ost, skinke og agurk (det vart servert pannekaker på jobben, men jeg spiste bare matpakken min )
Middag: Kalkunfilet med appelsinsaus, dampet brokoli og blomkål, med salat til og rømmedressing (resten av familien hadde ris til)
Mellom/snacks: Litt mango
Kvelds: Salat med rømmedressing

Gammel 23-04-10, 15:09   #695
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: To Nannahknekkebrød med ost og smør.

Lunsj :Russel Stover bar i farta

Middag: Hjemmelaget fiskesuppe og to fedonbrødskiver med hvitløkssmør og hvitost

Kvelds: 4 oopsieroll (tynne) To med hvitløkssmør og ost i mellom, og to med hjemmelaget vaniljekrem i mellom

Kvelds2: 3 muffins av Ingis-37 sin bolle/rundstykkeoppskrift. Jeg brukte soyamel i stedet for det andre melet som skulle være, pluss at jeg erstattet smøreost med cottage cheese. Ble riktig så gode

Sist redigert av gnuri : 23-04-10 kl 23:43.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 17:46   #696
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: et knekkebrød med smør og Gullsalami, noen paprikastrimler
Lunsj: lavkarbopizza fra fryseren, 2 små stykker, smakte litt ... kjedelig.
Mellom: mandler, 4 jordbær
Middag: egg, bacon og smørstekt purre. Purre stekt i smør passer utrolig godt til bacon altså!
Kvelds: jeg og mannen skal kose oss med noe til Fringe. Han vil ha ostechips (ost stekt i mikroen, til chips) med hjemmelaget guacamole så det blir vel det.

Gammel 23-04-10, 18:45   #697
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Kaffe med fløte
Lunsj: kylling salat på Friday's
Middag: Pizzaen Irma linket til står i ovnen

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 21:59   #698
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Pizza'n var virkelig den beste lavkarbovarianten jeg har smakt. Bunnden smakte i grunn svært lite, ingen eggesmak.
Nå har jeg Ingis-37 sin bolle/rundstykkeoppskrift i ovnen. Byttet ut bakemix og soyaprotein med kokosmel og mandelmel. Spent på resultatet.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 23:17   #699
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Spent på å høre resultatet, Benzo. Og den pizzaen skal jeg prøve!

Gammel 23-04-10, 23:22   #700
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

De ble ganske gode, ingen eggesmak. Smakte litt som kakevafler egentlig.

Benzo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.