Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 14:04   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Gårsdagens inntak:
Frokost: 2 lavkarboskiver med ost, skinke og agurk
Lunsj: 2 lavkarboskiver med ost, skinke og agurk (det vart servert pannekaker på jobben, men jeg spiste bare matpakken min )
Middag: Kalkunfilet med appelsinsaus, dampet brokoli og blomkål, med salat til og rømmedressing (resten av familien hadde ris til)
Mellom/snacks: Litt mango
Kvelds: Salat med rømmedressing

Gammel 22-04-10, 18:57   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Divine: Når jeg blir sulten eller fysen på lavkarbo så kommer det av at jeg har spist for magert hvertfall. Ut fra det du skriver om gårsdagen så er det ganske lite fett du har fått i deg totalt. Selv om det er bra med nøtter med fett og proteiner sammen med frukt så blir det nok litt lite. Jeg kan forresten ikke spise frukt, da sitter suget der med en gang!

Gammel 22-04-10, 20:49   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Divine: Når jeg blir sulten eller fysen på lavkarbo så kommer det av at jeg har spist for magert hvertfall. Ut fra det du skriver om gårsdagen så er det ganske lite fett du har fått i deg totalt.

Jeg spiste en god del saus laget på matfløte + at de karbonadene jeg spiste til lunsj hadde mye fett i seg, så jeg tror jeg fikk i meg mer enn nok.

Jeg kan for øvrig ikke fungere uten frukt. Jeg bare MÅ ha litt frukt hver dag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 22-04-10, 19:09   #4
Left
Passiv

Standard

Frokost: Nannahs knekkebrød x 3, med ost og majones

Lunsj: Kjøttdeig og kinakål brunet i pannen sammen med løk, litt fløte og krydder.

Middag: Samme, men med blomkålmos ved siden av.

Kvelds: Hjemmelaget is, med 6 ruter mørk lavkarbosjokolade med 35 karber pr. plate.

Sist redigert av Left : 22-04-10 kl 23:04.

Gammel 22-04-10, 22:31   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Benzo: Så trasig!

Frokost: 2 Nannahknekkebrød m/makrell
Lunsj: Standardsalaten min
Mellom: Halv Atkinsbar
Middag: Oopsi-pizzabunn m/ost, salami, sukkerfri ketchup
Kvelds: Liten bit Grandiosa (ca 1/16 pizza), Halv Cloetta Mjølkchocklad utan socker.

[utbrudd når dagen ellers har gått meg i mot]F%%&"#, F@£$%€, F#!"€%[/utbrudd]

Gammel 22-04-10, 22:39   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, nei Benzo!

Frokost: Cottage cheese, vaniljekesam, jordbærsyltetøy u/ tilsatt sukker, nøtteblanding
Lunsj: Pizza m/kjøttdeig
Middag: Fløtepannekaker m/bacon og litt jordbærsyltetøy
Kvelds: Må tenke på saken.

Gammel 23-04-10, 11:50   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gårsdagens mat:

Frokost: 1/2 beger cc, et par skjeer mager vaniljekesam, 20 hasselnøtter, 2 dl bringebær
Snacks: 2 babygulrøtter, 2 druer
Lunsj: 2 karbonader, hjertesalat, sennep/ketchup
Snacks: 1 kaffe latte (lettmelk)
Mellommåltid 1: 1 klementin, 1 liten pære, 10 hasselnøtter
Mellommåltid 2: 1 skyr, 1 neve mandler
Middag: 1 laksefilet, 1 kyllingfilet, salat av issalat, selleri og gulrot + appelsin/cashewnøtt/fløte-saus
Kvelds: 1 Delicatesse sesam-knekkebrød med Bremykt, vellagret Norvegia, 2 epleskiver

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 16:09   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: To Nannahknekkebrød med ost og smør.

Lunsj :Russel Stover bar i farta

Middag: Hjemmelaget fiskesuppe og to fedonbrødskiver med hvitløkssmør og hvitost

Kvelds: 4 oopsieroll (tynne) To med hvitløkssmør og ost i mellom, og to med hjemmelaget vaniljekrem i mellom

Kvelds2: 3 muffins av Ingis-37 sin bolle/rundstykkeoppskrift. Jeg brukte soyamel i stedet for det andre melet som skulle være, pluss at jeg erstattet smøreost med cottage cheese. Ble riktig så gode

Sist redigert av gnuri : 24-04-10 kl 00:43.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 18:46   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: et knekkebrød med smør og Gullsalami, noen paprikastrimler
Lunsj: lavkarbopizza fra fryseren, 2 små stykker, smakte litt ... kjedelig.
Mellom: mandler, 4 jordbær
Middag: egg, bacon og smørstekt purre. Purre stekt i smør passer utrolig godt til bacon altså!
Kvelds: jeg og mannen skal kose oss med noe til Fringe. Han vil ha ostechips (ost stekt i mikroen, til chips) med hjemmelaget guacamole så det blir vel det.

Gammel 23-04-10, 19:45   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Kaffe med fløte
Lunsj: kylling salat på Friday's
Middag: Pizzaen Irma linket til står i ovnen

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 23-04-10, 22:59   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Pizza'n var virkelig den beste lavkarbovarianten jeg har smakt. Bunnden smakte i grunn svært lite, ingen eggesmak.
Nå har jeg Ingis-37 sin bolle/rundstykkeoppskrift i ovnen. Byttet ut bakemix og soyaprotein med kokosmel og mandelmel. Spent på resultatet.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 24-04-10, 00:17   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spent på å høre resultatet, Benzo. Og den pizzaen skal jeg prøve!

Gammel 24-04-10, 00:22   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

De ble ganske gode, ingen eggesmak. Smakte litt som kakevafler egentlig.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 24-04-10, 23:16   #14
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 2 nannahknekkebrød m/pålegg (husker ikke hva)
Lunsj: Pizza (1/4 av den oppskriften jeg har lagt ut, lager opp for flere dager av gangen og lagrer i kjøleskapet) m/kalkunskinke, sorte og grønne oliven, jalapenos, soltørket tomat og gulost
Middag: 1 grillet kyllinglår m/tomat + rømme
Mellom: 2 rykende varme sjokolademuffins m/vaniljekrem
Kvelds: 2 nutty cheese m/blåmuggoster + 5 druer

Noen her som har Fedon sin bok "Barn i balanse"? Jeg lånte den på biblioteket, og mener å huske at det var en oppskrift på Thousand Island der. Hvis noen har lyst til å dele oppskriften blir jeg veldig glad!

Apropos det med sukrin og kald følelse (en smeltende følelse etter min opplevelse) som flere har snakket om. Jeg har oppdaget at dette er borte når muffinsene er nystekt, og at det bedrer seg om jeg varmer opp muffinsene etter at de er fryst. Har hørt at splenda er bedre, men av en eller annen grunn har jeg ikke lyst til å prøve splenda. Føler at sukrin er tryggere, noen som vet om det stemmer?

Gammel 24-04-10, 23:57   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sukrin er mer naturlig enn Splenda, tror jeg. Sukrin har i hvert fall endel gode egenskaper, bla. er det bra for tennene. Splenda er visst kloret sukker eller noe sånt, jeg har ikke helt peiling, men det er i hvert fall noe kjemiske greier som jeg sammenligner med Aspartam, og som ikke er særlig bra for miljøet heller. Det har vært endel bekymringsverdige artikler rundt dette med at Splenda forgifter sjøer rundt i verden, det er ikke bra. Jeg bruker det IKKE.

Dagen i dag har vært litt preget av lørdag ja, men hva gjør vel det, jeg prøver jo å leve "normalt" og skal jo ikke ned i vekt så jeg slipper å tenke så mye på DEN biten. Må si jeg synes mannen min er veldig flink nå, han er i ketose og holder seg til ganske strikt skikkelig lav-lav-lavkarbo. Men herregud for en ånde, jeg kreperer! Ketoseånde har jeg aldri hatt selv faktisk, men HAN har den til DE grader, jeg brekker meg faktisk. Har bedt ham kjøpe inn halspastiller for noen måneder fremover.

Frokost: 1 bløtkokt egg med smør og salt
Lunsj: 1 pølse i brød på Metro Lekeland, noen slurker Cola Zero
Mellom: 5 jordbær, 2 konfektbiter, 1 glass vanlig Cola (var hos svigers)
Middag: taco lavkarbostyle, 1 sånn mini-Stratos en stund etter middag
Kvelds: har ikke spist noe etter tacoen men nå er jeg skikkelig fysen ... Har faktisk utrolig lyst på stekt bacon og purre, det er så godt. Tror jeg lager noe sånt til Doctor Who som skal lastes ned straks, jeg skal sove leeenge i morgen så jeg kan sitte oppe en stund.

Gammel 25-04-10, 00:08   #16
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Gårsdagen ble bare tull i grunn, men jeg tar den nå med allikevel:

Frokost: 2 ostechips
Lunsj: 2 ostechips (var hjemme med sykt barn, og vi sov mesteparten av dagen)
Middag: 3 speilegg, bacon og littegrann spaghetti m/sukkerfri ketchup
Kvelds...En god del rødvin, noe nøtter, og etterhvert ganske mye potetgull og cheez doodles. Takk gud for at de ikke hadde satt fram sjokolade!

Dagens:
Frokost: Eggerøre og bacon
Lunsj: hmm...det ble noen få biter Pops og lakris fra barnas godteposer gitt
Middag: 1 Nordfjord Hot Link-pølse fra Rema (0,5 karber/100g), 1 Cheese-thrill-burger med ekstra ost fra Rema, smørdampet nykål.
Kvelds: Grevens Skogsbærcider uten tilsatt sukker (3.6 pr 100g), bacongull og jordbær dyppet i 3 striper smeltet Mjølkchocklad utan tilsatt socker og en fløteskvett. MMMM!

Jeg koser meg om dagen nemlig! Men så jobber jeg for tiden med å rydde i skap og skuffer og alle rom også, så jeg forbruker da heldigvis litt av det jeg får i meg!

Gammel 25-04-10, 00:15   #17
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Glemte forresten at jeg spiste en mini-slider også til middag i dag...Miniburger, m/ost, rå løk og et mini-brød fra Rema.

Gammel 25-04-10, 00:17   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

De der Remavarene du har spist i dag, har gått meg helt hus forbi! De må definitivt testes etterhvert.

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Glemte forresten at jeg spiste en mini-slider også til middag i dag...Miniburger, m/ost, rå løk og et mini-brød fra Rema.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 25-04-10, 00:13   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

I dag har det vært litt så som så matmessig pga at vi har hatt barnebursdag for Mini.

Frokost: Isets frokostsmootie

Lunsj : 2 lavkarbomuffins og to oopsie roll med smør og ost

Middag: 2 fruktspyd og 3 wienerpølser

Kvelds1: To wienerpølser med rekesalat

Kvelds2: To oopsierull med ost og smør, etpar striper sukkerfri melkesjokolade og en neve peanøtter.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 25-04-10, 00:18   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Minibrød, hva er det? Lavkarbobrød?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.