Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-25, 12:49   #681
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Det er jeg helt enig i, det merkes godt.

Gammel 29-11-25, 15:47   #682
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

En av hundre kjipe ting med å stå utenfor jobb er at julebord utgår. Har forsøkt å få til et med venner, men alle er for opptatt. Det er ikke det at julebord er så viktig i seg selv, men det er nok en ting «alle» gjør. Jeg er ikke opptatt i desember, men det er de fleste andre.

Det skjønner jeg.

Vi har ikke julebord i desember og mannens er uten følge.
Vi har nyttårsbord i januar, men i år passer det ikke, og det er kanskje like greit, for jeg kjenner nesten ingen på jobben lengre etter 6 år på hjemmekontor. Sommerfester har vi bare sporadisk. Mulig jeg tar en tur på julelunsjen i arbeidstiden da.

Forresten inviteres langtidssykemeldte hos oss.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 29-11-25, 15:50   #683
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Dette er så sant. Julebord og sommarfest, det er påminningar om at ein er utanfor.

Jepp, eller da jeg var sykmeldt og ikke fikk invitasjon fra arbeidsgiver engang.

Gammel 29-11-25, 15:59   #684
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jepp, eller da jeg var sykmeldt og ikke fikk invitasjon fra arbeidsgiver engang.

For ikkje snakke om den varianten, ja.

Gammel 29-11-25, 17:50   #685
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det får ikke jeg heller. Ganske tydelig signal.

Gammel 29-11-25, 18:58   #686
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det får ikke jeg heller. Ganske tydelig signal.

Ja.

Gammel 03-12-25, 07:29   #687
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Den er sår. Hos oss inviteres langtidssykemeldte alltid til julebord og julelunsj og sommerfest og påskelunsj. De ble inkludert, ja. (Nå har vi ingen for øyeblikket)

Gammel 03-12-25, 07:42   #688
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør de hos oss også. De andre.
Jeg hadde ikke gått uansett, men det er kjipt.

Gammel 03-12-25, 08:30   #689
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da gikk kneet til helvete.
Var allerede møkkelei og trengte ikke dette

Gammel 03-12-25, 11:44   #690
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sukk....
Eg har hatt smerter og ubehag på høgre side under ribbeinet og bakover i ryggen i fleire veker og klarte endelig å somle meg til å gå til legen forrige veke. Ho sendte henvisning til MR av galleveier og bukspyttkjertel og meinte at eg skulle få time raskt hos Unilab. Kanskje innan ei veke. Trudde derfor kanskje ho hadde fått med i henvisninga at det hasta litt. Men no har eg fått time 26.januar.....Dvs at eg må gå heile jula og vere urolig for at det skal vere noko alvorlig. Eg har ringt Unilab og spurt om å få time tidligere, men det var visst heilt fullt. Men eg er satt opp på ei ringeliste slik at dei kan ringe meg dersom det kjem avbestillinger. Mest sannsynlig er dette berre gallestein og muligens ein betennelse i galleblæra, men eg tenker jo sjølvsagt også på k-ordet. Det stressar meg! Eg klarar å gå på jobb kvar dag og fungerer greit nok, så eg kan liksom ikkje påstå at det er akutte smerter og at eg derfor bør få nokon andre sin plass i køen. Men det er konstant murring og dårlig søvn og eg orkar ikkje noko særlig meir enn å sitte i sofaen etter at eg kjem heim frå jobb. Julegaveshopping og vasking/pynting til jul virkar fullstendig uoverkommelig i år....
Så no lurar eg på om eg skal kontakte fastlegen igjen og høyre på om det er ein mulighet for at ho kan prøve å få framskynda timen min eller skaffe meg MR ein anna plass. Men eg føler meg litt teit og hypokonder-aktig ut og.

Gammel 03-12-25, 11:56   #691
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Uffda, Simone! Jeg kan skyte inn at gallestein/betennelse bør tas på alvor det også (jeg fikk kjeft for å vente for lenge) og at det forverres ved inntak av fet mat. Hos meg ble det oppdaget på ultralyd, kan det gå fortere?
Stor klem!

Gammel 03-12-25, 12:02   #692
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Du har ingenting å tape på å be fastlegen framskynde, Simone. Det verste som kan skje er jo at du beholder den timen du har. Det er ikke noe godt å gå med sånn grubling.

Gammel 03-12-25, 13:11   #693
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Be fastlegen om å fremskynde. Du kan jo be hen bruke k-ordet også.

Gammel 03-12-25, 17:07   #694
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Den er sår. Hos oss inviteres langtidssykemeldte alltid til julebord og julelunsj og sommerfest og påskelunsj. De ble inkludert, ja. (Nå har vi ingen for øyeblikket)

Noe slikt sto det om i IA-avtalen vår der jeg jobbet tidligere, mener jeg. Vet jeg sa fra da kollega nesten ble glemt en gang. Veldig ugreit og ikke nærværfokusert å utelate sykmeldte fra invitasjoner til det sosiale. Da får det heller være opp til den som er sykmeldt å kunne takke nei.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 03-12-25, 18:15   #695
Bonzai
Superaktiv

Bonzai sin avatar

Medlem siden: May 2008
Bonzai er litt kulBonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Simone, jeg gikk sånn i 10 år, fikk beskjed av lege å bevege meg mer og at det nok var muskulært. En ung lege på legevakten sendte meg endelig til CT undersøkelse og da fant de en nyrestein på 2,5 cm i diameter. En av de største på avd det året. Måtte operere den ut via flanken. De knuste den først også i all massen greide de legge igjen en 6mm bit som har satt seg i nyreveggen og som gir symptomer når jeg ikke drikker nok. Så det trenger ikke alltid være k-ordet. Men jeg ville nok ha pushet legen litt uansett. ❤️

Bonzai er ikke aktiv  
Gammel 03-12-25, 18:31   #696
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Hunden har kanskje fått i seg glassbit etter et glass slm knuste her om dagen..Fått veterinær time om 1times tid.

Gammel 03-12-25, 18:49   #697
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hunden har kanskje fått i seg glassbit etter et glass slm knuste her om dagen..Fått veterinær time om 1times tid.

Ojsann, lykke til.. Blir vel røntgen da?

Gammel 03-12-25, 18:59   #698
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Nå lurer jeg på om sjefen leser her, for i dag fikk jeg blomster på døra.
(eller så har noen som kjenner meg bedre minnet han på retningslinjene og at det burde gjelde alle).

Gammel 03-12-25, 19:21   #699
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Lykke til!

løve70 er aktiv nå  
Gammel 03-12-25, 21:28   #700
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Oppdatering: Veterinæren fant ikke noe glassbit eller skader på hunden. Så nå sitter jeg her em slækk hund på fanget. De tok røntgen og ultralyd blant annet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.