|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg har sittet på møte med overgriper. Uggen følelse i magen og null respekt. Allikevel ble han behandlet som andre mennesker jeg møter gjennom jobb. Det mener jeg at han har krav på.
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Enig i denne.
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2013
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)*** Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:13. |
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)*** Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:13. |
|
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg kan også få medfølelse med overgripere som har hatt en fæl barndom og vært utsatt for de grusomste overgrep selv. Nå er jo ikke akkurat han som denne tråden handler om i denne kategorien. Han har såvidt jeg husker holdt er langt innlegg i tingretten om den trygge og kjærlige oppveksten sin. Så her er det nok andre mekanismer som gjør at han føler seg hevet over loven og syns det er greit å være "kjæreste" med et 14 å gammelt barn. |
|
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)*** Sist redigert av Ørnekvinnen : 04-09-14 kl 12:12. |
|
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg møter noen mennesker i min jobb som har gjort veldig gale ting. Jeg har ingen respekt for dem som mennesker, deres manglende respekt for andre har til og med ødelagt liv, og dette er noe jeg ikke kan respektere. Likevel er jeg høflig, jeg er hyggelig og jeg gjør en god jobb.
jepp, jeg mangler stor forbokstav Sist redigert av Einhyrningur : 09-06-13 kl 21:19. Årsak: skrifefeil i fleng |
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Dette ble en veldig snål diskusjon. Jeg synes absolutt ikke at jeg som privatperson må ha respekt for alle andre mennesker som finnes rundt i verden, jeg synes ikke alle må ha respekt for meg heller. Og grensen min for "fortjener ikke min respekt" går lenge før det Øygard har gjort.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Nettopp
|
|
#10 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Er det gått 14 dager siden dommen?
|
|
#11 |
|
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Nei, det er vel på torsdag?
|
|
|
#12 |
|
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Ja, kanskje det. Syns ukene flyr avgårde.
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke som jeg har fått med meg. Jeg har ett ørlite håp om at han ikke anker etter råd fra advokaten, men at riksadvokaten gjør det for å skape ny presidens. Og at det går rett vei med straffen så andre offer orker å ta kampen senere
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke sett MYL uttale seg i det hele tatt, bare den andre advokaten til RØ kom med en uttalelse like etter dommen. Det var en slik "vi vurderer anke" uttalelse. RØ hadde det famøse intervjuet dagen etter dommen, ikke mer fra han heller. |
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)For meg er det forskjell på å behandle noen med respekt og på å ha respekt for dem. Jeg tror ikke man kan "tvinges" til å repsektere alt og alle. |
|
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Man må da kunne holde ting fra hverandre, man trenger ikke å ha det minste respekt for avskyelige handlinger eller dem som utfører dem. Men man kan ha resepkt for deres universelle menneskeverd og rettigheter som borgere. Man kan forstå hvorfor en barnom med vold og overgrep kan gjøre dem til overgripere, men man trenger ikke å forstå overgrepet eller overgriperen.
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Takk, kris, der tror jeg du traff det. Den har gnuret i meg, den der. Det at hun fortsatt tenker litt sånn. Når går det over?
![]() |
|
|