|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg tror ketoseopplegg er svært uklokt hvis man har et problematisk forhold til mat. På ketosepapirene til 4M-klinikken står det at den type kosthold frarådes folk med spiseforstyrrelser.
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
Jeg prøver å ikke unnskylde meg.
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 brødskiver med ost, skinke og majones Sist redigert av Left : 22-04-10 kl 17:00. |
|
|
#4 |
|
er her
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg har heller ingen planer om å leve/være i ketose, men jeg håper å oppnå en del av de positive effektene ved å redusere kraftig på karbene. Jeg levde fint på lavkarbo en periode og hadde det utrolig bra, men så sklei det helt ut og jeg har i det siste levd på høykarbo. Jeg har følt meg litt på grensen til deprimert, lite tiltakslyst og generelt giddalaus, overhode ikke lik meg selv, så nå tar jeg et grep og håper det skal virke. For meg er det viktig å finne mat jeg liker og som også er enkel å lage med tanke på resten av familien som skal fores (de kan også ha godt av å redusere på karbene uten at jeg har tenkt å sette de på "en diett"). Mannen fikk foresten med seg lavkarbobrød i dag siden det var det eneste vi hadde, så jeg er spent på hans reaksjon. Nå vart dette en voldsom avsporing og jeg får pensle den inn på riktig spor igjen.
|
|
|
#5 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Dagen før dagen. Jepp, jeg reiser til NY i morgen! |
|
|
|
|
#6 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Benzo- good tur |
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1 banan (tida fløy visst fra meg, så jeg måtte hive i meg noe på vei ut døra)
|
|
#8 |
|
En Som Trener
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 Nannahknekkebrød m/makrell i tomat
|
|
#9 |
|
både her og der
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: Havregryn og melk
|
|
#11 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Ble ikke noe tur. Flyet ble kansellert pga oljelekkasje i motoren. Ny avgang i morgen kveld kl. 19.00, men det blir for sent for oss, vi skulle jo hjem igjen søndag kveld. Møkkadag. |
|
|
|
|
#12 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ååå så trasig
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?I går var jeg så utrolig SULTEN. Ikke fysen, men rett og slett sulten. Jeg klarte meg, men det ble mye mat, da.
|
|
#14 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?frokost: to Nannahknekkebrød med ost, en ostechips og en kopp kaffe med fløte Sist redigert av gnuri : 22-04-10 kl 21:15. |
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Divine: jeg syntes ikke det var så mye mat, det er jo ikke større mengder enn hva jeg som vektoperert hadde klart å spise uten problemer.
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Altså, det var jo ikke meeeengder med mat, og jeg har ikke dårlig samvittighet. Men jeg får jo alltid høre at lavkarbomat sitter bedre i magen og man blir mindre sulten og mindre fysen, men jeg vet nå ikke jeg.
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ja det gjør ofte det men helst når man er i ketose, synes jeg. For det skal så lite til før jeg får sug, bare et eple så er jeg igang. Så om jeg skal få den "harmoniske" følelsen (mangel på sug, aaldri sulten) må jeg i ketose, men det orker jeg bare ikke. Men jeg craver jo generelt mindre (de fleste dagene) på generell lavkarbo enn på høykarbo.
|
|
#18 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg fyser masse jeg også for tida...(og legger på meg på tross av lavkarbo |
|
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Selv om jeg ikke merker så mye til denne vidunderlige følelsen så mange snakker om når det gjelder lavkarbo, så merker jeg at søtsuget, som til vanlig er helt grufullt og umulig å motstå, dempes litt, slik at jeg ofte kan leve med det. Selv om det fortsatt gnager i meg nesten hele tiden.
|
|
#20 |
|
er her
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?I går ble det:
|
![]() |
|
|