Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-21, 10:32   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Pakker og brev tar laaang tid med posten. I forrige uke så handlet jeg i helgen på to ulike nettbutikker rett etter hverandre. Den ene pakken ankom på onsdag med postnord. Den andre pakken fikk jeg melding om ville bli levert på torsdag. Den fikk jeg melding om at kan hentes i går ettermiddag. I smsen fra posten stod det tilog med at det var viktig at jeg var rask med å hente den fra utleveringsted og helst ikke i rushtiden ( når er det tro ?). De har virkelig skjært tjenesten sin så inntil beinet at det virkelig merkes på tiden ting tar. Jeg tror det er på selve terminalen i Oslo at ting tar så lang tid.

Jeg sendte et rekommandert brev fra et postkontor på fredag. Og i dag, tadda, tredje virkedag etter er brevet nå levert for henting på, tadda, samme postkontor.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 30-06-21, 12:33   #2
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Pakker og brev tar laaang tid med posten. I forrige uke så handlet jeg i helgen på to ulike nettbutikker rett etter hverandre. Den ene pakken ankom på onsdag med postnord. Den andre pakken fikk jeg melding om ville bli levert på torsdag. Den fikk jeg melding om at kan hentes i går ettermiddag. I smsen fra posten stod det tilog med at det var viktig at jeg var rask med å hente den fra utleveringsted og helst ikke i rushtiden ( når er det tro ?). De har virkelig skjært tjenesten sin så inntil beinet at det virkelig merkes på tiden ting tar. Jeg tror det er på selve terminalen i Oslo at ting tar så lang tid.

Det er ikke Posten som har skjært tjeneste sin inn til beinet, det er Regjeringen og Stortinget.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 30-06-21, 10:30   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, den er stuck i Oslo. Skulle bli levert på fredag, men ingenting har skjedd siden den kom dit fredag morgen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 30-06-21, 14:40   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skatteetaten!

Gammel 30-06-21, 14:42   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går det AN i 2021 å lage et telefonsystem uten køordning, og som heller ikke har mulighet for å velge å bli ringt opp? Eller, de HAR mulighet til det, men de har skrudd av funksjonen.

Jeg har fått et brev om at jeg skal oppdatere informasjon, og at jeg skal ha fått et nytt skjema for å gjøre dette. Men det har jeg jo ikke fått. HATER sånt mikk!

Gammel 30-06-21, 15:35   #6
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Går det AN i 2021 å lage et telefonsystem uten køordning, og som heller ikke har mulighet for å velge å bli ringt opp? Eller, de HAR mulighet til det, men de har skrudd av funksjonen.

At de ikke har køordning høres veldig rart ut. Man kan skru av/på call back-funksjonen, og der jeg jobber skrus den normalt av når det er dårlig kapasitet pga lav bemanning eller lang kø.

Gammel 30-06-21, 14:45   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sjekket du i Altinn eller på Skatteetaten.no?

Gammel 30-06-21, 15:15   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Sjekket du i Altinn eller på Skatteetaten.no?

Skatteetaten router meg til Altinn.

Gammel 02-07-21, 14:17   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skatteetaten router meg til Altinn.

Det viser seg at det ikke var min feil. De bruker to systemer, og de hadde overført skattemeldingen min fra det ene systemet til det andre, og dermed kan jeg ikke gjøre endringer i meldingen, for da vil den rykke tilbake til den gamle-gamle skattemeldingen, og ignorere alle skatteendringene jeg har gjort. Hvilket ville gjort meg til en MASSIV skattesnylter, fordi endringene gjorde at jeg gikk fra 25 000 tilbake på skatten, til 10 000. Så det ville vært en dårlig deal for staten, kun for å få inn 160 kroner i formueskatt.

Så damen skulle ta det videre og se hva hun kunne gjøre for å få det ut av verden. Jeg tilbød meg å heller gi noen hundrelapper til et godt formål, hvis det krever enormt mye arbeid for dem å få inn de 160 kronene.

Gammel 30-06-21, 14:52   #10
Blånn

Blånn sin avatar

Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Posten kan være kjapp også. Bestilte noe i nettbutikk på mandag ved lunsjtider. Pakken ligger i postkassa mi nå.

-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 30-06-21, 15:08   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

De ringte meg tilbake nå, de har visst mistet pakken. Den veier bare 30 kg og er 1.20 lang. Klart sånt er lett å miste.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 02-07-21, 12:28   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bjørn i beiteområdet mitt. Veldig nære. Heldigvis kom fellingstillatelsen nå, og SNO skal stå for uttaket. Så får vi håpe radiomerkinga ikke «slutter i virke» i dét fellingstillatelse er gitt, slik det pleier å være……

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-07-21, 13:21   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Bjørn i beiteområdet mitt. Veldig nære. Heldigvis kom fellingstillatelsen nå, og SNO skal stå for uttaket. Så får vi håpe radiomerkinga ikke «slutter i virke» i dét fellingstillatelse er gitt, slik det pleier å være……

Felt i går kveld, 1 km fra det kua mi og jeg holder til. Og alle sauene mine beiter. Vi sto å så helikopteret men trodde ikke den var SÅ nære….

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-07-21, 13:27   #14
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Felt i går kveld, 1 km fra det kua mi og jeg holder til. Og alle sauene mine beiter. Vi sto å så helikopteret men trodde ikke den var SÅ nære….

Unnskyld meg, men dere kan faktisk gjøre som før i tiden og ha gjetere 24/7.

Mvh kommentarfeltet til en eller annen nyhetsformidler i sona di.

Gammel 03-07-21, 13:30   #15
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Vi ofrer glatt Floksa for bjørnen.

-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 03-07-21, 14:18   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ja. Men de små barna mine som vi brukte før er dessverre spist av bjørnen så jeg har ikke flere barn igjen å sende ut til å gjete sau. Men jeg kan kanskje få bruke noen av barna til kommentarfeltforståsegpåer’ne

Egentlig gikk hele greia forbilledlig for seg. Relativt få tap, rask fellingstillatelse og effektivt uttak. Skoleeksempel på hvordan det bør løses.
Har nettopp hentet litt gress med bjørneblod til underholdning for hundene.
De var helt ville i går. Noe som er litt komisk all den tid vi har 10kgs små pyntehunder. Men lukten av bjørn var nok spennende også for dem.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 02-07-21, 13:05   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Standard

Arbeidsmiljøloven og arbeidstakers rettigheter. Hvor langt skal arbeidsgiver måtte strekke seg? Av og til alt for langt etter min mening.

-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 02-07-21, 13:24   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Arbeidsmiljøloven og arbeidstakers rettigheter. Hvor langt skal arbeidsgiver måtte strekke seg? Av og til alt for langt etter min mening.

Arbeidsgiver har faktisk styringsrett. Det skal fungere for alle parter, og ikke bare arbeidstaker.

Les: jeg har full forståelse for frustrasjonen din.

Gammel 02-07-21, 13:29   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Arbeidsgiver har faktisk styringsrett. Det skal fungere for alle parter, og ikke bare arbeidstaker.

Les: jeg har full forståelse for frustrasjonen din.

Enig med Tjorven.

Jeg gruffer over vondt kne.

Gammel 02-07-21, 13:52   #20
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Av og til tror jeg at man glemmer litt at man har solgt tiden sin for lønn i henhold til avtale, tariff og regelverk. Det skal funke for alle. Arbeidsgiver, arbeidstaker OG ikke minst kollegiet.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.