Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-13, 00:19   #641
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har du prøvd å la være? Det kan jo hende det hadde funket fint, og at folk hadde kommet med gaver til dere så dere bare kunne levert ut døra.

Eller ikke!

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Eller ikke. Så dere sitter der på julaften med minimal gavehaug fordi slekta tenker at det er jo ikke så farlig om dere får de litt sent, sånn ut på nyåret.

Nemlig!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har skjedd hos oss, men da er det de andre som har blitt stressa og litt flaue og forhåpentligvis har lært til neste år.

Eller ikke!

Gammel 17-12-13, 00:42   #642
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I ettermiddag fikk jeg bakt cookies med Non-Stop som ungene har spurt etter en stund. De fikk ben å gå på, og det var det som var meningen. I jula blir de ikke spist av oss, og har akkurat nok til å sette fram til besøk.
Kanskje blir det en eller to sorter til, men det var bare denne som var etterspurt, så nå føler jeg meg litt lettere.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 08:46   #643
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jamen kjære dere, jeg snakker da ikke om å ikke levere ut gavene i det hele tatt, jeg mener at det ikke er nødvendig å stresse med at en selv måååå gjøre det når det faktisk er hele NI dager igjen til jul. Om en venter til lillejulaften f.eks, så kan det hende at rundturen blir mye, mye kortere.

Gammel 17-12-13, 09:18   #644
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg laget Sarah Bernhardt og Troika i går. :stoltest:

I dag blir det juletrefest med ungene i barnehagen. I helga skal jeg bake myke vannkringler.

Gammel 17-12-13, 09:33   #645
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Planen for dagen i dag er å få i hus nesten alt av julegaver, det kan bli en utfordring, men jeg har en liten plan i hodet så jeg tror det skal gå bra.

Ellers så er planen vår at trappen skal malest så om vi klarer å grunne den før jul er mye gjordt, men da må den først vaskes.

Bake litt må vel også til.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 10:01   #646
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har som mål å få malt trappen ferdig i dag....før jeg skal på jobb.
I morgen er planen å få mannen med ut på shopping for å få unna de siste julegavene.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 13:17   #647
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir forlatt på julaften i år, føler jeg.

Vi er litt sånn "Åpnet hus, kom alle sammen!" Og alle pleier å komme, og alle vil spise forskjellig og alle vil ha det sånn og slik, også koser jeg meg med å ordne det sånn og slik.

Og i år faller de fra alle i tur og orden. Vi skulle være oss fire, min mor og far, Sambos mor, bestemor og søster, en nabomann og Stesnuppas besteforeldre.

Èn etter én har de meldt frafall. Og det er gode grunner, så det er ikke det, men nå blir det bare oss fire og min mor. Jeg har aldri feiret jul med bare oss. Jeg vil at vi skal være mange!

Gammel 17-12-13, 13:28   #648
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Skjønner at det er leit Kirsebær, når man har sett for seg og gledet seg til å være mange. Men det blir nok veldig fint likevel.

Selv fortrekker jeg at vi er få på julaften, det er det jeg er vant til og jeg synes det er koseligst. Jeg har en liten familien (Pappa var enebarn, og hele Mammas familie bor i Frankrike) så vi feiret stort sett kun oss fire (med noen unntak da). Vi er jo litt flere nå som jeg har mann og barn, men det er passelig. På det meste har vi vært 11 og det var litt slitsomt.

Gammel 17-12-13, 13:33   #649
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På det meste har vi vært 22. Jeg elsket det.

Gammel 17-12-13, 13:35   #650
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Og jeg kunne ønske vi kunne være litt færre av og til.
Vi blir 14. Skulle vært 15.
Mamma har så vondt i ledd og særlig i hoftene nå så hun orker ikke å gå ned trappene hjemme, og opp igjen når hun kommer hjem. Det var veldig dumt for da blir hun sittende helt alene. Liker ikke det men hun vil det sånn i år.

Vi er ikke ferdig med gaver men vet hva vi skal kjøpe så det er bare å få kjøpt.

Gammel 17-12-13, 13:35   #651
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hehe, ja vi er forskjellige. Jeg hadde grøsset om jeg måtte feiret jul med så mange.

Gammel 17-12-13, 18:06   #652
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal være bare oss 5, og det gleder jeg meg til. Deilig, rolig og avslappende julaften. Første juledag og de neste dagene reiser vi bort på besøk (med overnatting), og det blir nok kaos da, kjenner jeg den flokken rett.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 18:35   #653
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri feiret jul med bare oss. Jeg vil at vi skal være mange!

Kan det være en idé å invitere noen som ikke har noen å feire jul sammen med?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:29   #654
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg HÅPER mannen tok julekortbildet i morges.

(i alle fall fotograferte han to unger kledd for nissefest i et utall varianter i en ryddig sofa. den elddste ivrig, den andre så egentlig ut som om hun hadde feber, men det hadde hun ikke, baer trøtt antakeig....)

Vi har sendt sendegavene. Jeg må fortsatt kjøpt og lage de andre.
Gavebyttingen skjer på fredag, så den er grei, vi møtes hos ei tante, alle sammen, bytter gaveposer i ordnet form, leverer julekort (så ja, mannen BØR ha tatt julekortbildet. Og skaffe flere sånne små fotopapir. I DAG!) og spiser julekaker. Koselig.

Jeg har altså igjen... tre "tantegaver" som jeg tror skal bli noe spiselig.
Mine foreldre.
Min nevø og niese (ønskeliste snart??? Får vel bare finne på noe)
Mann og barn. Mannen har jeg visse tanker om (eller, han har komemt med veldig klare ønsker) Ungene.... "noe stort og dyrt?" sier mannen. Jahh...
Og ei lita jente som jeg sikkert lett finner en gave til når jeg jakter på disse andre.

Jeg har SÅÅÅ lite lyst på shopping lørdag/søndag. Da har jeg planer om å pynte huset og treet, nemlig.
Det blir vel til at "du rydder mens jeg drar på shopping, for jeg bakte sist uke mens du var på shopping" på lørdag, så får vi pynte på søndag. Det må FJERNES en del før vi kan sette opp pynt. Pakke vekk en del annet, tenker jeg. Det får mannen ta mens jeg shopper da. Utenom våre egne unger som vel må anses some t felles ansvar er han ferdig med "sine" gaver, det er min familie som gjenstår.

Gammel 18-12-13, 14:55   #655
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ingen snø i sikte så dette blir første grønne jul på veldig lenge. Jeg liker egentlig ikke snø og kulde, men akkurat desember vil jeg helst ha et pent hvitt teppe over det hele. Hos oss er det stort sett godt med snø til jul, men altså ikke i år. Jaja.

På mandag hadde guttene hjemmedag siden det blåste og regnet så fælt. De bakte førjulspepperkaker av Ikeadeig (jeg skal lage gode hjemmebakte pepperkaker i løpet av uka) mens jeg laget pepperkakemummihus til guttenes store glede. Jeg gikk tom for melis så det står fremdeles udekorert fram til jeg får handlet i dag, så da får de pynte det i morgen. Jeg tipper det blir nedlesset i blå glasur (mummihuset er jo blått) og nonstop, men sånn skal det være.

Gammel 18-12-13, 15:46   #656
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har visst kjøpt de siste gavene.
Vi er ferdige. Seks dager før jul! (Og begynte for to uker siden.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 16:13   #657
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med gaver. Nesten. Jentene vil kjøpe Star Wars lego til mannen, så vi må nok en tur til et legosted.

Vi kom hjem fra ferie i går og huset er i kaos. Jeg har bakt tre kakeslag og skrevet halvparten av kortene. Og jeg skal fremdeles strikke en vott av et par som skal sendes.

Jeg føler meg veldig sent ute.

I kveld skal jeg drikke rødvin, se Love Actually og skrive julekort. Da ordner nok alt seg. :miwcaber:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 17:02   #658
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har bare badet igjen å vaske og litt smårydding.

Gammel 18-12-13, 20:51   #659
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg har igjen alt mulig enda, men jeg koser meg og stresser ikke. Maaaange timer til julaften enda.

Gammel 18-12-13, 20:57   #660
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Åh, jeg nærmer meg dag for dag, i dag har jeg vært på andre siden av fjorden å fått kjøpt pinnekjøtt og ribbe hos den beste kjøttbutikken i byen, jeg har fått kjøpt gaver til ungene, fått følgt mor i sentrum så hun kunne få unna det hun mangler og jeg har fått vasket halve trappen slik at den kanskje kan grunnes hvit før jul.

I morgen skal jeg kjøre bestemor(eller egentlig så er det mannens bestemor) til frisøren før jeg rett og slett skal forsøke å bake litt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.