Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-13, 23:33   #621
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Tja.

Har ikke julestemning. Det er vått på bakken og sju varmegrader.

Har kjøpt en del av gavene.
Har bakt pepperkaker. To ganger.
Har laget Rocky Road. Likte det ikke, og det sjokkerte meg.
Har laget litt kakemenn.
Har ikke tre.
Har ikke pyntet.
Har ikke handlet.
Har ikke lyst heller.
Det er SJU varmegrader, for pokker.
Det føles som oktober.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-13, 23:41   #622
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Gaver handlet inn, pakket inn og levert!
Julekort sendt, mangler bare å gå en tur til de som bor nærmest...
Pepperkakehus kjøpt, montert og pyntet.
Vaskinga blir det så som så med, jeg har bestemt meg for at vanlig vask er godt nok!
Kaker skal ikke bakes, får smultringer og krumkaker av min mor og ellers så blir det nok sukker og fett på andre måter i jula.
Det eneste som gjenstår er da altså vanlig helgevask neste uke og innkjøp av julemat. God tid!

Gammel 15-12-13, 23:56   #623
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Har sendt dei gåvene som skal sendast.
Har laga karameller. (Og ete dei opp sjølve.)

Mangler eit par gåver, vaske litt hus og lage meir karameller og litt anna snop. Og lage julekort, om me gidd.

Gammel 16-12-13, 00:32   #624
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I dag ble aller siste julegave kjøpt inn. De fleste er pakket inn, mangler tre stykker. Gaver som skal sendes ble sendt i går, og i dag leverte vi noen gaver til familie vi ikke skal feire med. Det jeg gidder av julevask er gjort, men det blir nok en kjapp helgevask neste uke da.
Bakingen begynner jeg på neste uke. Jeg skal lage pepperkakedeig i morgen slik at vi kan bake pepperkaker på tirsdag. Jeg tror ikke det blir mer enn 3-4 sorter i år, det blir favorittene rett og slett. Til gjengjeld har vi kjøpt ufattelige mengder snop, snacks og konfekt på en spontan Sverigetur i går.
Julekalkunen er innkjøpt og ligger i fryseren, men jeg må skrive handleliste over alt annet vi trenger av mat til julen, spesielt alt som går med til julemiddagen og koldtbordet. Og juletreet ble kjøpt i dag. Egentlig bare koseoppgaver igjen.

Gammel 16-12-13, 01:45   #625
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Alle gavene er kjøpt, og de gavene som må sendes er sendt.
Har bakt lefser, kakemenn, kokosmakroner, Sarah Bernhardt og stekte krumkaker i dag.
Treet er i boden (plasttre).
Skal bake rundtstykker (Nennes, de beste jeg noen gang har smakt ).
Pinnekjøttet er kjøpt inn.
Har fri lille julaften, så da skal det bakes rundstykker og treet skal pyntes. Og da gjør vi de siste innkjøpene. Mengder med snop, spekemat, egg, røkelaks m.m.
Ute er det -2 grader og masse snø, så julestemingen streifer meg innimellom.

Gammel 16-12-13, 09:49   #626
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå begynner det å hjelpe seg veldig. Det aller meste er på stell i grunnen. Det er noen julekort igjen å skrive, de får jeg ta litt inneimellom de neste to-tre dagene. De som skal langt vekk er klare.

- Jeg har to slag sveitsiske kaker som skal bakes i dag og evt. i morgen.
- Treet tror jeg vi kjøper i morgen.
- Julemiddag med avdelingen på torsdag.
- Storhandelen tar jeg fredag kveld, da er det rolig i butikkene.
- Juleavslutning med sanglæreren min og de andre sangelevene lørdag formiddag og etterpå skal vi lære å koke drops av noen venner av oss.
- Søndag skal ungene få lage litt juleknask og så skal vi pusse sølv og stryke duker.
- Mandag kommer vaskehjelpen, så da blir det både rent og vi får rent sengetøy på og så skal vi pynte treet og huset for øvrig når hun er ferdig.

Forholdsvis god kontroll.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 10:04   #627
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor er det alltid vi som må kjøre rundt å levere gaver?

Gammel 16-12-13, 14:35   #628
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Har du prøvd å la være? Det kan jo hende det hadde funket fint, og at folk hadde kommet med gaver til dere så dere bare kunne levert ut døra.

Gammel 16-12-13, 14:40   #629
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har du prøvd å la være? Det kan jo hende det hadde funket fint, og at folk hadde kommet med gaver til dere så dere bare kunne levert ut døra.

Den taktikken har vi også kjørt.

Gammel 16-12-13, 14:43   #630
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vurderer å lage meg en liste over ting som må ordnes til jul. Snart.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:15   #631
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Eller ikke. Så dere sitter der på julaften med minimal gavehaug fordi slekta tenker at det er jo ikke så farlig om dere får de litt sent, sånn ut på nyåret.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 15:20   #632
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Eller ikke. Så dere sitter der på julaften med minimal gavehaug fordi slekta tenker at det er jo ikke så farlig om dere får de litt sent, sånn ut på nyåret.

Det har skjedd hos oss, men da er det de andre som har blitt stressa og litt flaue og forhåpentligvis har lært til neste år.

Gammel 16-12-13, 15:25   #633
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har skjedd hos oss, men da er det de andre som har blitt stressa og litt flaue og forhåpentligvis har lært til neste år.

Hos oss er det ingen som har lært. Har stor barnløs slekt. Gavene er ikke så viktig. Det er fin vin og "god"konversasjon som gjelder.

Ingen god kombinasjon med mine fire gaveelskende, litt for livlige barn.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 19:36   #634
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Jul??!! Kaster meg rundt og putter konfekten som er halvveis laget i fryseren. Antar vi får det travelt til helgen. For i morgen reiser vi bort og blir borte til fredag kveld. Jeg har laget en del konfekt, et par slag kaker og noe julegaver (marmelade, sylte og trøfler). Skal lage kjeks og sild til helgen. Og så få sjokoladetrekt noen hundre konfektbiter, samt lage pepperkaker kanskje...
Mange av gavene er ferdige, men det kommer visst ikke papir på de selv. Og så må de leveres, for det er alltid vårt "problem" siden i bor så langt unna.
De nesten dagene skal vi kose oss med god mat, barnefri og den siste julegaveshoppingen. Kanskje julestemningen kommer også.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 20:08   #635
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle gaver er i boks, den ene som måtte sendes er sendt. Julekort kommer med gaver, et par skal sendes. Det bør vel gjøres snart.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:17   #636
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler bare to gaver.
Men har en helsikens pakkejobb foran meg. Julekort er heller ikke sendt eller skrevet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 21:25   #637
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julekort sendt, alle pakker innkjøpt. Mangler bare litt julekaffe så er vi i boks. Har kommet halvveis i pakkejobben.

Sliter i butikk for tiden, tåler virkelig ikke julestjerner.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 23:09   #638
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Alle pakkene i boks og pakket inn. Jeg planlegger å være rimelig ferdig til fredag for da skal jeg ha bursdagsfest. Bare mathandel igjen til lille julaften som jeg kan gjøre mens gutta er på jobb og bhg. Det store som står på tapeten frem til torsdag er rydding og vasking. Mest rydding.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 23:14   #639
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Mangler et par smågaver, julekortene er det orden på nå, sendes i morgen. Mathandling er mannejobb, jeg skriver liste. Juletre er ordnet, samme med pinnekjøttet. Jo, blir nok jul til slutt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-13, 23:16   #640
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Julegaver er sendt dit de skal.
Jeg har kontroll på mine,mannen sine er det nok litt verre med
Julekort er sendt, bare noen få igjen som skal gis.

Liste over meny i julen er laget,handleliste og.
Laget liste over "to do" ting med mannen,så vi kommer i mål. (jeg jobber jo helgen før,så da må han styre skuta den helgen)

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.