|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#641 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Ja, dette har jeg også tenkt.
|
|
|
#643 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at hun vet det. Kanskje har hun visst om det hele tiden eller så har han innrømmet det og bedt om tilgivelse og fått det. Kanskje han til og med har lagt skylda over på jenta. Kona uttrykte at man er voksen når man er konfirmert, så hun vil vel ikke ha noe problem med å tro at jenta er den som har utnyttet ham.
|
|
#644 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg har lest noen av sms med svulstige kjærlighetserklæringer idag. Det er bare kvalmt. Og han fortsetter å komme med usannsynlig dårlige forklaringer.
|
|
#645 |
|
En som trener
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg vil tro at hun har fått masse skryt for å stå ved sin manns side, i gode og onde dager, når det stormer. |
|
|
|
|
#646 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
#647 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg lurer på hvordan stemningen er rundt middagsbordet hos familien Øygard. Hadde vært artig å vært flue på veggen der. Sikkert god stemning.... "Alle andre er domme som ikke forstår dialekta vår!"
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 08-05-13 kl 02:19. |
|
|
|
|
#648 |
|
~~~~~~~
|
Det jeg heller ikke forstår er at hun kommer unna med alle de ulike forklaringene sine. Første avhør forklarte hun at hun var tilstede på hytta i gitte tidspunkt. Så blir det fremlagt bankutskrifter på at hun var i butikken og brukte kort, da var hun plutselig på shopping med jenta. Jeg trodde det vår straffbart å lyve under ed, men hun er kanskje ikke under ed?
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 08-05-13 kl 09:09. Årsak: Skrivefeil |
|
|
|
|
#650 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Hun trenger ikke avgi forsikring, nei.
|
|
|
#651 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tenkte i dag morges, dette er selvsagt rene spekulasjoner, at hun kanskje har blitt fortalt at dersom det kommer frem at hun burde ha forstått etc. så blir hun dratt med i dragsuget rent juridisk. Altså at han har hjernevasket henne til å tro at hun må si at hun tror han er uskyldig for å unngå noen form for straff selv. Jeg ser jo selv at dette er litt ugreie spekulasjoner. |
|
|
|
|
#652 |
|
fri
|
Men da kunne hun heller latt være å forklare seg, noe hun har sin fulle rett til å gjøre. |
|
|
|
|
#653 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det hadde vært utrolig fint om han bare kunne gi seg nå, og si unnskyld for alt sammen, og for at han kom med alle de idiotiske forklaringene som ingen kan tro på. Og hele den tåpelige ankesaken. Men det kommer jo ikke til å skje. |
|
|
|
|
#654 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det er ekkelt å tenke på at hvis han hadde vært lur, så hadde han innrømmet alt som kunne dokumenteres, kjæresteforhold, griseprat ++, men nektet for at de faktisk har ligget med hverandre. Da ville han fremstått som langt mer troverdig og ville kommet unna med noen kraftige riper i lakken men antageligvis frikjent for overgrep. |
|
|
|
|
#655 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg lurer på en ting, er det ikke ganske generell almenkunnskap at barn i en vanskelig omsorgssituasjon eller med spesielle behov er spesielt sårbare for overgrep,både hyppigere utsatt og med større skjevutvikling som konsevens. Spesielt fra autoritets figurer, at barn med usikker tilknyttning ofte kan ha en klengete og utprøvende adferd og at den type relasjon og overgrep Øygard er siktet for vil være skjerpende i forhold til straff siden barnet er spesielt sårbart???? Slik jeg leser rettsreferatene virker det som om man prøver å bruke barnets utsatte livssituasjon som et slags forsvar- jeg skjønner ikke helt strategien. :domsometbrød:
|
|
#657 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Nei, ikke som er forsvar. Han prøver å vise at hun er ganske loco, kanskje er utsatt for overgrep fra noen andre, at hun derfor hadde en veldig seksuelt utfordrende tone overfor ham (og at han DESSVERRE prøvde å spille med for å knytte bånd og sånn) og at når han prøvde å sette grenser for denne adferden så hevnet hun seg ved å falskt anmelde ham for overgrep.
|
|
#659 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Hun forsvareren nekter seg virkelig ingenting. Forlange å få utlevert psykologjournalene til jenta, for å lete etter andre årsaker til posttraumatisk stresslidelse?!? Det fikk hun jo heldigvis ikke, det ville vært svært rystende og et overgrep i seg selv. |
|
|
|
|
#660 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Aaah, faen ikke egentlig noe dårlig stratetgi om det ikke var for at innholdet i meldingene og sms samtalene fra ham er så pass tydelige. Får håpe på boomerangefekten.
![]() |
|
|