Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 16:23   #621
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes synd på henne fordi jeg ikke klarer å forestille seg at noen som ikke er hundset og kuet til det ekstreme, kan stille opp og forklare seg/lyve slik hun har gjort.

Men klart hun burde ha satt foten ned. Det er derfor jeg tenker at hun ikke har hatt noe å si i det Øygardske hjem.

Eller det er et spørsmål om å opprettholde fasade.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:23   #622
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det er godt de har fått fram flere sms'er.

Øygard til jenta 20. juni 2010:

"Ligger an til å bli Oslo-tur 30. juni. Skal møte kulturministeren. Har du sjanse til å flytte justeringen din?"

Jenta til Øygard:

"Jajajajajajajajaja!! Selvsagt. Gleder meg utrolig mye. Elsker deg gutten min"

Øygard til jenta:

"På ein mnd ligg du å e einslege på Vestabu, Sov godt, engel. <3"

Jenta til Øygard:

"God morgon kjære! <3 Ja, tenk på det! Gler meg kjæmpe mykjy te vestlandet! ælska de!

Sist redigert av Hondacrv : 07-05-13 kl 22:36.
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:25   #623
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig dumt av Larsen å spørre Øygard om noe nå, synes jeg. (Hun har akkurat bedt ham avklare hvor mange overnattinger de har hatt. Politiet har antydet minst 20 hvor telefonene deres har vært på samme sted om natten. Øygard antyder 4.

Hvis jeg hadde vært MYL tror jeg at jeg ville vært nøye med å IKKE la ham si noe mer. han har ikke akkurat fremstått som ærlig hittil.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:29   #624
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler meg på et vis stygg når jeg sier dette for jeg liker ikke å være hevngjerrig og å dømme, men denne saken får meg til å føle en vemmelse uten like.
Det hersker ingen tvil om at jenta snakker sant og at hun er utsatt for noe et barn ikke burde oppleve.
At han dømmes igjen er jeg ingen tvil om, og forhåpentligvis får han lang nok straff slik at det går opp et lys både for han (noe jeg tviler) og andre rundt han (noe jeg tror mere på)

Vedr hans kone så synes ikke jeg heller synd på henne lengre når jeg tenker etter. Hun burde skjønt og ikke minst støttet jenta som var og er et barn.
Håper hun bruker tiden hun nå blir alene til å innse hva som er skjedd.
Det som skjer er nok til det beste for henne (kona altså) og hun kan benytte tiden til å starte et nytt liv.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:31   #625
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville rådet ham til å tilstå, gråte og be hele verden om undsyldning og be om å få bli dømt til behandling, det tror jeg han kan tjene et år eller mer på....heldigvis ekke jeg advokaten hans. :slemogusaklig:

Gammel 07-05-13, 16:33   #626
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Enig, era, men jeg tror ikke han kommer til å innrømme noe som helst, noen gang. Håper egentlig jeg tar feil.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:33   #627
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Den godeste Rune har fint klart å hatt to utenomekteskapelige kjærlighetsforhold (ja, for de er jo ikke elskerinner ) uten at Reidun har visst en pøkk.

Det taler jo virkelig ikke til verken hennes eller Øygards fordel at hun fortalte til politiet i starten at hun ikke trodde han hadde hatt elskerinner, nei. Hvordan skal man da feste lit til forklaringen hennes?

Jeg ser at lagmannen ønsker å høre fra Morten Krohgvold og Elizabeth Hartmann, selv om forsvaret har tatt de vekk fra vitnelista. Det hadde jo vært veldig interessant å høre hva de mener om sin rolle oppi det her nå.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:34   #628
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg tror jeg ville rådet ham til å tilstå, gråte og be hele verden om undsyldning og be om å få bli dømt til behandling, det tror jeg han kan tjene et år eller mer på....heldigvis ekke jeg advokaten hans. :slemogusaklig:

Det er det for seint til. Det kunne han gjort før eller etter siste rettsak. Istedetfor anket han. Tror ikke hans advbokat hadde fått han på andre tanker.
Slike personer skjønner ikke at det de gjør er galt.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:56   #629
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God natt min kjære kjæreste <3 Elsker deg <3 Hvor er gutten min nå da? Håper du har det bra. <3 Vil ha deg her nå! Inn og ut! <3 Vil lage sugemerke på deg. <3 Alt min kjære.

...skriver hun.
Og han, nei han skjønte ikke at hun var forelsket han. Eller at dette var et ugreit forhold. Hun var tenåring, hun er "tilgitt og forstått". Men han er en VOKSEN MANN for #"$%#%&

Jeg har faktisk ikke ord.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 16:59   #630
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øygard til jenta: "Elsker deg!"

Jenta til Øygard: "Eg deg og kjæresten miiiin! <3"

Øygard til jenta: "Saknaaaar deg!"

Jenta til Øygard: "eg deg og, Er hjå bestemor henna NN. Etter det videre til X."

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 17:25   #631
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hvis Reiduns drøm var å ha Rune Øygard for seg selv, så er hun jo nærmere det nå enn noen gang.

Gammel 07-05-13, 17:34   #632
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Det er jo til å bli målløs av. Og etter hvert ganske lattermild, faktisk. Ikke for det han har gjort, men på den helt vanvittige måten å forsvare seg på. Det er litt fint også. Hadde han vært smart og slu, hadde han innrømmet griseprat og upassende kontakt pr. sms og samtidig nektet for seksuelle overgrep. Da hadde han fremstått langt mer troverdig og saken kunne, om enn urettmessig, blitt dømt i hans favør. Heldigivs er han så dum at han har sett for seg at han skal kunne forklare seg troverdig.

For meg fremstår Reidun like troverdig som Rune. Hva slags motivasjon som ligger bak kan man jo bare undre seg over. Men jeg synes ikke synd på henne, nei. Hun er jo tross alt konfirmert .

Gammel 07-05-13, 18:21   #633
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hvis Reiduns drøm var å ha Rune Øygard for seg selv, så er hun jo nærmere det nå enn noen gang.

Det har jeg også tenkt på.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 19:11   #634
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som litt nyforelska og sånt, så må jeg si at de meldingene som sendes her i huset ikke er i nærheten av det jenta og Øygard har sendt hverandre i sin "pappa/datter-relasjon".

(Og det på tross av at det HAR vært en del "inn og ut og alt sammen", og ingen legger noe skjul på det.)

Ja ja. Men man er forskjellige bare... sikkert. :right:

Joika er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 19:12   #635
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det er jo til å bli målløs av. Og etter hvert ganske lattermild, faktisk. Ikke for det han har gjort, men på den helt vanvittige måten å forsvare seg på. Det er litt fint også. Hadde han vært smart og slu, hadde han innrømmet griseprat og upassende kontakt pr. sms og samtidig nektet for seksuelle overgrep. Da hadde han fremstått langt mer troverdig og saken kunne, om enn urettmessig, blitt dømt i hans favør. Heldigivs er han så dum at han har sett for seg at han skal kunne forklare seg troverdig.

For meg fremstår Reidun like troverdig som Rune. Hva slags motivasjon som ligger bak kan man jo bare undre seg over. Men jeg synes ikke synd på henne, nei. Hun er jo tross alt konfirmert .

Forsvaret hans er like bak mål som handlingene. De bare underbygger hverandre....

Joika er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 19:28   #636
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det virkelig noen som klarer å lese disse smsene og tro Øygard når han sier at han ikke visste at jenta var forelsket og at det ikke har vært noe mellom dem?? Hvordan kan de argumentere for at dette var et faderlig forhold der han "testet grensene hennes"

Gammel 07-05-13, 19:40   #637
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de som fortsatt støtter ham ser bort i fra hans uttalelser om at de hadde et far/datterforhold, og konsentrerer seg om å si at jenta var med på det selv.

Gammel 07-05-13, 20:04   #638
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror de som fortsatt støtter ham ser bort i fra hans uttalelser om at de hadde et far/datterforhold, og konsentrerer seg om å si at jenta var med på det selv.

Jeg leste litt i en av diskusjonene på kvinneguiden, der var det noen menn som forsvarte ham med at sms'ene ikke beviser samleie.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 20:50   #639
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hva betyr <3?

banana er ikke aktiv  
Gammel 07-05-13, 20:50   #640
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjerte.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.