Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Isbjørn vs P.o.P

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 12:46   #581
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isbjørn vs P.o.P

Jeg har sagt jeg kan sende buksen til de,så får vi se hva de sier .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:29   #582
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mellomsøster blir våt også, men bare nederst, under kneet. Og jeg antar det er fordi det er et svakt punkt der, mellom dress og støvel.

Gammel 22-03-11, 13:31   #583
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tør vedde på at ingen var så våte som min som hadde regntøy på. For å si det sånn - regntøyet hang vrengt i tørkeskapet og det var fremdeles klissvått på innsiden da jeg henta han kl 16. De hadde vært ute på formiddagen. Det regntøyet konsfiskeres fra idag.

Gammel 22-03-11, 13:46   #584
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Joda Katta, det høres ut som storebror i Isbjörndressen sin i går. Til og med undertrøya og trusa kom hjem i plastpose. Dressen var våt på innsiden fra ermene og hele veien ned.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:53   #585
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg må bare få skrytt av POP jeg da. Det er fjerde sesongen Bøllen har POP-dress, andre sesongen til Bråkebøtta - og de dressene holder virkelig mål. Ungene mine er særs sjelden våte/fuktige, og er det det, har de brukt regntøy. Barnehagen skryter veldig. Bøllen er utrolig nok den eneste med POP-dress i sin barnehage, og de skryter av den og sier det er den beste dressen. Han er den som skifter færrest, de gangene han gjør det snakker vi heller om et tisseuhell enn bading i vann og våt snø ...

Har kjøpt Isbjørn skall- og vinterdress til sesongen nå og vinteren igjen, men vi skal jommen ha POP i "reserve".

Gammel 22-03-11, 13:57   #586
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg må bare få skrytt av POP jeg da. Det er fjerde sesongen Bøllen har POP-dress, andre sesongen til Bråkebøtta - og de dressene holder virkelig mål. Ungene mine er særs sjelden våte/fuktige, og er det det, har de brukt regntøy. Barnehagen skryter veldig. Bøllen er utrolig nok den eneste med POP-dress i sin barnehage, og de skryter av den og sier det er den beste dressen. Han er den som skifter færrest, de gangene han gjør det snakker vi heller om et tisseuhell enn bading i vann og våt snø ...

Har kjøpt Isbjørn skall- og vinterdress til sesongen nå og vinteren igjen, men vi skal jommen ha POP i "reserve".

Veldig enig! P.OP er bra!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:04   #587
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vi har også vært veldig fornøyd med PoP vinter-/vårdressen til storebror i fjor, så jeg har kjøpt vinterdress på salg til lillesøster fra PoP til kommende vinter. Men jeg er altså veldig åpen for at Isbjörndressen vår har en aldri så liten produksjonsfeil.

Gammel 22-03-11, 14:11   #588
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Må bare underbygge det andre sier, Isbjørn er jo fantastisk. Til og med bhagen er overrasket. Dressen bliir litt våt på utsiden, men aldri vært våt gjennom. De andre barna er kliss klass, selv med regnbukser på utsiden av dressen. Sitat fra en av de voksne.
I dag har jeg sendt med det tynne skallsettet, nyinnkjøpt, og er spent på henting idag om det er like bra som vinterdressen.
I går hadde en ansatt tatt "reservedressen" på lillemann og da var han kliss gjennom til første ullaget. Reserven er en Reimatec dress.
jeg er i allefall blitt fan av Isbjørn, så her blir det bare det framover:-)

Gammel 22-03-11, 15:50   #589
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ja, det hadde jeg. Vi har kjøpt 122/128 til Bøllen, han er like stor som jolies M, og han kan fint bruke 122 også. Til din M ville jeg ikke valgt noe mindre tror jeg, med den høyden han har nå. Tror fint 110/116 passer han, men 122/128 vil dere kunne bruke lenger.

Ja bra. Jeg sikler på den petroleumsblå..
Han har jo Bergans sin fremdeles, den er passelig men slitt

Minni: det er jo enkelt å sjekke om det kommer inn via sømmene eller via buksen. Du ser jo hvor det blir vått. Og den tapen over sømmene kan kanskje ordnes? Står det noe i vaskeanvisningen om at det ikke tåler tørkeskap?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 16:12   #590
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ja bra. Jeg sikler på den petroleumsblå..
Han har jo Bergans sin fremdeles, den er passelig men slitt

Minni: det er jo enkelt å sjekke om det kommer inn via sømmene eller via buksen. Du ser jo hvor det blir vått. Og den tapen over sømmene kan kanskje ordnes? Står det noe i vaskeanvisningen om at det ikke tåler tørkeskap?

Jeg aner ikke, får se om det står etterpå.
Tviler uansett på at det kommer inn via sømmene.

Olena: Flott for dere , men det hjelper uansett ikke meg nå poden vår er klissbløt.

Gammel 22-03-11, 16:39   #591
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Jeg var innom XXL i går for å reklamere på dressen vår, og de trodde jo at det var en opplagt reklamasjon som de skulle ordne enkeltpenkelt. Men nå fikk jeg beskjed om at Isbjörn vil ha dressen sendt inn til seg, for de har aldri hørt om at plaggene deres trekker (så mye) vann. Vi får se da, hva de kommer fram til.

Gammel 22-03-11, 17:09   #592
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg var innom XXL i går for å reklamere på dressen vår, og de trodde jo at det var en opplagt reklamasjon som de skulle ordne enkeltpenkelt. Men nå fikk jeg beskjed om at Isbjörn vil ha dressen sendt inn til seg, for de har aldri hørt om at plaggene deres trekker (så mye) vann. Vi får se da, hva de kommer fram til.

Så de mener du finner det opp da eller?
Får håpe de gir seg da nr de får inn dressen.

Gammel 22-03-11, 17:25   #593
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Så de mener du finner det opp da eller?
Får håpe de gir seg da nr de får inn dressen.

Det tror de sikkert ikke, men det finnes vel folk der ute i verden som feilbehandler plaggene, og da forringes jo kvaliteten. Skjønner godt at produsenten vil sjekke selv, og det har de vel all rett til.

Jeg skjønner at det er kjipt å ha kjøpt klær som trekker vann når de ikke skal det, men man kan vel ikke legge alt på produsentens skuldre. Sjekk sømmene nøye og kjør evt en reimpregnering. Slikt middel finnes på alle sportsbutikker.

Er det brukt skyllemiddel på buksa?

Gammel 22-03-11, 17:32   #594
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det tror de sikkert ikke, men det finnes vel folk der ute i verden som feilbehandler plaggene, og da forringes jo kvaliteten. Skjønner godt at produsenten vil sjekke selv, og det har de vel all rett til.

Jeg skjønner at det er kjipt å ha kjøpt klær som trekker vann når de ikke skal det, men man kan vel ikke legge alt på produsentens skuldre. Sjekk sømmene nøye og kjør evt en reimpregnering. Slikt middel finnes på alle sportsbutikker.

Jeg vet hvordan de skal behandles, så ingenting feil fra min side å skyllemiddel er selvsagt ikke brukt nei.
Jeg har impregnert også så feilen ligger ikke der heller.

Å jo jeg legger det da på produsentens skuldre, som sagt han har aldri vært så våt før noen gang. Hverken i Reima rec, Troll elle Ticket klærne han har hatt.

Å selvsagt har de lov å sjekke, det er vel vanlig
Men jeg synes det er rart de ikke tror på butikken da.

Sist redigert av Chablis : 22-03-11 kl 19:26.
Gammel 22-03-11, 20:24   #595
Chablis
Drømmer

Standard

Har fått den andre skalljakken i dag, for en nydelig farge.
Poden ville ikke ta den av seg engang når han skulle legge seg.

Gammel 22-03-11, 20:29   #596
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Joda Katta, det høres ut som storebror i Isbjörndressen sin i går. Til og med undertrøya og trusa kom hjem i plastpose. Dressen var våt på innsiden fra ermene og hele veien ned.

Ja da har vi erfart i dag vi og. Kliss våt i både Isbjørn og HH settet med 15000 i vannsøyle.

Gammel 22-03-11, 20:34   #597
skyfri
.

skyfri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Joda, det er helt greit at produsenten vil sjekke, men XXL mente selv at det åpenbart må være en feil når dressen oppfører seg sånn. Da synes jeg de kan stole på forhandlerne sine vurderinger. Jeg har selvsagt ikke brukt skyllemiddel, dressen er ikke engang vasket. Det er ikke sømmene som trekker vann, den er våt overalt. Jeg har gode erfaringer med Reima og Pop, og lillesøsters arvede Reima er i bruk på 4. året. Den trenger kun litt reimpregnering i stumpen i ny og ne, ellers er den vanntett og fin.
De må gjerne sjekke dressen, men om de kommer fram til at det skal være slik eller at jeg har gjort noe feil med dressen kommer jeg ikke til å kjøpe Isbjörn igjen. Da er det ikke verdt det for min del, siden jeg har bedre erfaringer med andre merker.

Gammel 22-03-11, 21:57   #598
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har atter en gang hentet en søkkvåt pode.
Har fått beskjed om å ta kontakt med Sportsagile As å har gjort det, så får vi se om de kan hjelpe.

Håper de ordner opp!

Uansett, en brukt bukse er jo ikke like vanntett som en ny, slitt eller ei. Så jeg tviler på at man kan forvente det samme som fra en ny.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:06   #599
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Jeg aner ikke, får se om det står etterpå.
Tviler uansett på at det kommer inn via sømmene.

Olena: Flott for dere , men det hjelper uansett ikke meg nå poden vår er klissbløt.

Mente ikke å hovere fordi vår fungerer. Poenget var vel egentlig å si at det ut fra min erfaring hørtes rart ut at han skulle bli så våt (ser at jeg ikke var så veldig velformulert). Tror jeg ville forsøkt å klage på den. Skal jo ikke være så dårlig kvalitet at den tar inn vann.
Nå er det jo rimelig vått ute, og småtten blir våt med en arvet reservedress jeg har her hjemme. Men så hopper og ruller han i vanndammene også da;-)

Gammel 22-03-11, 22:12   #600
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, det er helt greit at produsenten vil sjekke, men XXL mente selv at det åpenbart må være en feil når dressen oppfører seg sånn. Da synes jeg de kan stole på forhandlerne sine vurderinger. Jeg har selvsagt ikke brukt skyllemiddel, dressen er ikke engang vasket. Det er ikke sømmene som trekker vann, den er våt overalt. Jeg har gode erfaringer med Reima og Pop, og lillesøsters arvede Reima er i bruk på 4. året. Den trenger kun litt reimpregnering i stumpen i ny og ne, ellers er den vanntett og fin.
De må gjerne sjekke dressen, men om de kommer fram til at det skal være slik eller at jeg har gjort noe feil med dressen kommer jeg ikke til å kjøpe Isbjörn igjen. Da er det ikke verdt det for min del, siden jeg har bedre erfaringer med andre merker.

Men det er ikke det at det har kommet inn vann fra ermene og nederst ved buksebena ? Om de sitter/ligger i vanndammer, så renner vannet inn, og da blir det selvsagt klissvått inni. Samme om de har stått under takrenna og mye vann har rent inn ved nakken. Altså, jeg betviler absolutt ikke at det kan være en produksjonsfeil med dressen, det forekommer jo med de fleste merker, men synes det er rart at hele dressen er klissvåt inni. Og når man hører om flere her, med unger i skallklær eller regntøy, som også opplever klissvåte unger, så kan det jo tenkes at vannet kommer inn naturlige veier som ben, erm og nakke

Eneste gangen jeg har opplevd klissvåt unge (har hatt to barnehageunger) var for et par år siden, og da hadde snuppa Reflex regnsett. det var da vi gikk over til skallklær og siden har hun aldri vært klissvåt. Nå går hun jo på skolen, så da blir det ikke lekt i vannet på samme måte, i og med at de ikke er like lenge ute som de var i barnehagen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.