Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-10, 21:08   #41
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)

Jeg er nok ganske lik i begge kontekster. Da tenker jeg RL som meg ute i det offentlige, i nye situasjoner med fremmede som tilskuere. Når jeg er med mennesker jeg kjenner er jeg mer utadvendt. Siden nettlivet er såpass offentlig blir jeg veldig var på hva jeg sier og ikke så veldig spontan. Kan kanskje si at jeg er litt sjenert på nett og fungerer på mange vis bedre i RL.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:09   #42
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er meg selv på alle foraer, men jeg tror egentlig jeg er litt skarpere rl.
På nett må man ta høyde for et mye bredere spekter av motagere, i rl vet du hvem du snakker til, til enhver tid. Man vet heller ikke om det er familie eller kjente som plutselig leser at man skriver masse drit om dem. Det er altså liten eller ingen forskjell på hvem jeg er , men kansje og forhåpentligvis moderere jeg meg litt på nett.

Gammel 07-05-10, 21:15   #43
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Hvordan opplever du ulike nettfora? Jeg har vært på nett siden irc og den tiden der, som mange andre her (1995). Hvordan jeg opplever nettfora har absolutt endret seg og modnet med meg selv.

Hva gjør at du deltar på ulike forum? For å delta/lese spennende diskusjoner, finne informasjon og erfaringer etc. Jeg er nå kun her og på et lukket forum som jeg driver selv, sammen med en gammel barselgruppe. Har vært på SM, NM og diverse, men det er evig mange år siden.

Hvordan forholder du deg til personer i VL kontra personer i RL?
Det er veldig vanskelig å sammenligne skriftlig og muntlig kommunikasjon syns jeg. Se neste punkt.

Hvordan ønsker du at et nettsamfunn skal være? Anonymt og muligheter for å leve ut en annen person enn det du er i virkeligheten? Eller er du "deg" begge steder?

Jeg er den samme på nett som jeg er ellers, det er jeg helt sikker på. Om andre oppfatter meg annerledes kan jo hende. Jeg ser ikke noe grunn til å være anonym eller mene ting som jeg egentlig ikke mener.

Gammel 07-05-10, 21:23   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skjønner hvorfor Skilpadda alltid oppfører seg så diplomatisk og skikkelig her inne.

Det er det verste! Skal hun få kred for det, altså?

Gammel 07-05-10, 21:32   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er det verste! Skal hun få kred for det, altså?

Dere kan dele den.

Når jeg tenker meg om, er du jo diplomatisk og grei i M2 også, og der er vel neppe din mor, eller?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 21:36   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Når jeg tenker meg om, er du jo diplomatisk og grei i M2 også, og der er vel neppe din mor, eller?

Nope. Hun er ikke aktiv poster, så hun er ikke i medlemsområdet i det hele tatt. (Men det er jo selvsagt mye lettere å huske å holde en fasade når man er konsekvent, såklart. )

Gammel 07-05-10, 22:17   #47
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er meg, både her og der. Jeg tror da i alle fall det. Når jeg tenker meg om har jeg aldri sjekket ut med andre om jeg oppleves likt på nett som ansikt til ansikt.
Jeg er nok mindre taletrengt på nett enn ellers, men det er nok mest fordi jeg snakker fort og skriver sakte.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 00:01   #48
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg er meg på nett, jeg husker ikke hva jeg skrev forrige uke, derfor er jeg alltid ærlig, selv om jeg ikke forteller "alt".
Jeg er på to steder, her og på et privat forum, jeg er mer personlig og deler mer der. Ellers er jeg nok "krassere" og mer direkte RL enn på nett.
Jeg liker ikke helt anonyme fora, det blir for upersonlig.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 08:55   #49
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok meg selv, men jeg tror kanskje at de som kjenner meg irl nok ville syns at jeg er mer beskjeden og ikke fullt så ironisk som jeg kan være irl på de forumene jeg er på. Det er vel et litt mindre forum jeg nok er veldig til å kjenne igjen. Jeg utgir meg dog ikke for noen andre enn den jeg er. Det er vel heller det at jeg er bedre muntlig enn skriftlig.

Gammel 14-05-10, 09:57   #50
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg er lik meg selv RL og på nett. Ærlig og slett ikke anonym. Jeg er ikke den mest aktive i diskusjonsforum, fordi jeg ikke liker å levere så mye av meg selv. Jeg ser ikke det store pointet med å diskutere opp og ned på ting verken på nett eller RL. Jeg er vel her av ren nysgjerrighet.

Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:11   #51
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er meg selv, men jeg er absolutt ikke sikker på at jeg sender ut de samme signalene i VR som i RL. Faktisk er jeg ganske sikker på at jeg ikke gjør det. Men dette gjelder vel de aller fleste.

Gammel 14-05-10, 10:27   #52
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror kanskje jeg fremstår som penere på nett enn i virkeligheten egentlig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.