Sv: Nettverden kontra den virkelige verden (VL VS RL)
Jeg er meg selv på nett, jeg dikter ikke opp historier og jeg tror ikke at jeg har for vante å smøre tjukt på når jeg forteller ting heller. Men jeg synes jo det er mye lettere å si ting på nett vs RL. Ikke slemme og ufine ting, selv om det også forekommer, men ting generelt. Jeg kan nemlig være veldig klønete når jeg skal si noe viktig, bruke masse ord jeg strengt tatt ikke behøver, glemme nødvendige og snuble litt i egen tunge. Så jeg virrer litt privat, (også på nett), men her drar jeg hovedsaklig nytte av å være flinkere skriftlig. Jeg kan tenke gjennom det jeg skal si, i stedet for å bare buse ut med lite gjennomtenkte ting, noe jeg kan finne på å gjøre IRL. Visstnok. Så selv om jeg er litt konfliktsky sånn privat, liker jeg å få leve ut en mer konfronterende siden av meg på nett. For jeg har mye på hjertet, og en del ting trenger jeg å si. Jeg er ganske direkte privat også, men på et diskusjonsforum finner jeg oftere grunnene for å si noe kontra å holde kjeft, mens privat er det litt vise versa. Jeg diskuterer sjelden IRL, så jeg trer jo på en måte inn i en annen rolle på FP.