|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ikke kjøre i Oslo
Det gjør som regel jeg også, synes det er så greit.
|
|
|
#42 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig har det det. Jeg kjørte på Grünerløkka i noen av de første kjøretimene mine, og syns derfor det er veldig greit å kjøre i trange bygater. Men jeg må jo ut av byen også. Jeg kan ikke bare sette meg ned og si at jeg ikke vil kjøre på landeveier og i mørke tuneller.
|
|
|
#43 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Vil ikke kjøre i OsloJeg har kjørt på bøgda og er vant til svingete landeveier i mørten. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
_Kine på nybaktmamma
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
![]() ![]() |
Sv: Vil ikke kjøre i OsloIkke rart man ikke våger seg i Oslo sentrum, der bare kjører alle uansett hvem som har vikeplikt osv og følger ikke "andre" reglene, nei da tuter man som i syden.
|
|
|
|
#46 |
|
Sviiisj!!
|
Hæ?
|
|
|
#49 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Vil ikke kjøre i OsloJeg synes det er skummelt å kjøre i England, men det er bare fordi huet mitt virkelig ikke KLARER å skru på venstrekjøring. Det er det samme når jeg går gatelangs, forøvrig. Jeg glemmer alltid å se til riktig side og sånn.
|
|
|
|
#50 |
|
_Kine på nybaktmamma
![]() ![]() |
Jeg har fååå ganger prøvd meg i sentrum....
|
|
|
|
#51 |
|
Glamorøs
|
Ja, der hadde nok ikke jeg hoppet ut i trafikken for å kjøre heller. Jeg sliter veldig med retningsansen i England, og tar til stadighet buss feil vei.
|
|
|
#52 |
|
Sviiisj!!
|
Mens jeg synes folk er gærne og hissige på landet, når jeg slakker farten rundt svingene. Folk ligger og presser bak meg, og kjører forbi på skumle steder. Akk, ja. Bymusa, og landmusa.
|
|
|
#53 |
|
_Kine på nybaktmamma
![]() ![]() |
|
|
|
|
#54 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ikke kjøre i OsloAt man blir påkjørt er selvsagt en skremmende opplevelse. Jeg har for øvrig opplevd et par tre biljakter selv, men det er jo skumlere som myk trafikant.
|
|
|
#55 |
|
_Kine på nybaktmamma
![]() ![]() |
Veldig sant.
|
|
|
|
#56 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Da jeg bodde i et land med venstrekjøring, var det bare å hoppe i det, og det ble overraskende fort en vanesak. Det vanskeligste å legge fra seg, var den innarbeidede vikeplikten fra høyre. Men jeg ble aldri skikkelig vant til å være fotgjenger der. Så konsekvent feil vei før jeg skulle krysse gaten, og sånn.
|
|
|
#57 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Vil ikke kjøre i OsloSkal man over et fotgjengerfelt i Oslo bør man sette en fot ut i veien og virkelig vise at man skal over. Noen tror visst at man bare står og henger ved fotgjengerfeltene for moro skyld.
|
|
|
#60 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Vil ikke kjøre i OsloJeg synes det aller verste er å kjøre i villaområder - da bare surrer jeg og skjønner ikke hvor jeg skal og synes bilene alltid kommer overraskende på. Men å kjøre på Løkka eller andre tette bymiljøer, har jeg aldri hatt noe problem med. Sambo har det motsatt. Det har opplagt noe å gjøre med hva slags landskap man er vant til å orientere seg i: jeg er vokst opp i Oslo sentrum, han i et villaområde på sørlandet. Det aller aller verste stedet å kjøre i Oslo er påkjørselen på Ringveien etter Sinsenkrysset mot Ryen - har svært dårlige minner fra kjøretimene der.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 29-04-10 kl 19:00. |
|
|
|
![]() |
|
|