Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil ikke kjøre i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 10:05   #21
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ikke kjøre i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ring 3. Ikke 2. Stor forskjell.

Pokker, skrivefeil. Ring 3 skal det selvsagt være. Skylder på barnedistraksjon

Gammel 25-04-10, 10:17   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers støtter jeg torsk sitt googlemaps-forslag. Jeg bruker det mye, og slår på satelittfoto så jeg kan de hvordan rundkjøringene ser ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:25   #23
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ruta du skal kjøre kan knapt nok kalles å kjøre i Oslo i det hele tatt. Du trenger ikke forholde deg til uoversiktlige kryss og manglende skilting. Som sagt over: bare ta av når du ser skilt til Ring 3 og Sinsen, kjør ring tre helt til du ser skilt til Gjøvik/rv 4 (da er du ved Sinsenkrysset), du skal til venstre i Sinsenkrysset, og så er du nesten ved Tonsenhagen. Det kommer til å gå kjempefint.

Gammel 26-04-10, 11:06   #24
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ellers støtter jeg torsk sitt googlemaps-forslag. Jeg bruker det mye, og slår på satelittfoto så jeg kan de hvordan rundkjøringene ser ut.

Det var ikke meningen at det skulle komme ut helt enda, men ok: Ja, det er jeg som står bak brorparten av Esmes postinger. De gode postene, selvsagt. Skrotpostene kommer når hun opptrer på egenhånd.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:07   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det var ikke meningen at det skulle komme ut helt enda, men ok: Ja, det er jeg som står bak brorparten av Esmes postinger. De gode postene, selvsagt. Skrotpostene kommer når hun opptrer på egenhånd.

Beklager at jeg avslørte dere.

(og hvorfor i all verden tenkte jeg det var deg når du ikke engang har vært i tråden?)

Gammel 26-04-10, 11:23   #26
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg forstår deg godt...Jeg kjører aldri lenger enn Oslo S. Kjører ikke inne i byen f.eks.

Da er du vel midt inne i byen?

@ amo: dersom du skal til Groruddalen så er det ikke noe problem. Da kjører du på ringveiene utenfor sentrum og trenger ikke å få panikk av bykjøringen. Det er som andre motorveier. Ring 3 til Sinsenkrysset og så oppover Riksvei 4/Trondheimsveien. Enkelt det!

Uansett: lykke til og velkommen til Oslo!

Jenna er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:59   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører mye i Oslo og har ingen problemer med det. Det har dog blitt VELDIG mye lettere etter at vi skaffet oss GPS. Den forteller meg hvor jeg skal svinge, og tar veivalgene for meg. Kjører jeg feil, så får den meg på rett spor igjen.

Hvis du vil at noen skal møte deg og kjøre bilen inn til byen for deg, synes jeg Asker er et passende møtested.

Gammel 29-04-10, 16:03   #28
Kine
_Kine på nybaktmamma

Kine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg forstår deg godt...Jeg kjører aldri lenger enn Oslo S. Kjører ikke inne i byen f.eks.

Vi er fryktelig mange damer som kun har billappen inn til Oslo S

Kan til nød kjøre på maj.stua siden jeg er født og oppvokst der.
Men majstua, ullevål og Oslo S... Thats it

Gammel 29-04-10, 16:08   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kine, her.

Men: Majorstua, Ullevål og Oslo S er vel de desidert verste stedene i Oslo? Også Carl Berner, da. Enda de har laget sånn en fin firkanta rundkjøring. Med en trikketrassé tvers gjennom som man plutselig har vikeplikt for.
Jeg bor og kjører bil i Oslo, men Oslo S og områdene rundt er fullstendig forvirrende for meg. Har havna i trikketrassèen sånn før jeg visste ordet av det.

Men poenget mitt var at hvis man synes det er helt greit å kjøre til Oslo S, så er resten av byen piece of cake!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:10   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fryktelig mange damer, altså? Hm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:13   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hva er det egentlig dere syns er skummelt med å kjøre i Oslo?

Gammel 29-04-10, 16:15   #32
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger så blir jeg så forbaska flau over å være kvinne.

[ektefølt frust]
Det går ikke an å slutte å gjøre ting som er bittelittskummel selv om man har blitt voksen, da blir man en liten lort! Jeesus, hva feiler det dere?

Gammel 29-04-10, 16:18   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

på Esme og aC.
Jeg har jo nettopp tatt lappen, og det har jeg virkelig ikke gjort for å la være å kjøre helt normale steder. Jeg syns landeveier er utrolig ekkelt, man kjører fort og det er uoversiktlig og trangt, men jeg lar jo ikke være av den grunn. Samme med en ufattelig kjipe, lange tunellen ved Tusenfryd, jeg kjører selv om jeg syns det er ekkelt. Hvis ikke går det jo ikke over!

Kom igjen damer, eneste måten å slutte å være redd, er å hoppe i det, godt forberedt.

Gammel 29-04-10, 16:27   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er det egentlig dere syns er skummelt med å kjøre i Oslo?

Å ikke finne UT igjen.

Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av å ikke være kjent, mye biler og høyt tempo.

Jeg kjører i Oslo, men jeg liker det ikke. Jeg er svett både her og der, og uhyre lettet når jeg er tilbake på E18 hjemmover igjen.

Gammel 29-04-10, 16:29   #35
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

på Esme og aC.
Jeg har jo nettopp tatt lappen, og det har jeg virkelig ikke gjort for å la være å kjøre helt normale steder. Jeg syns landeveier er utrolig ekkelt, man kjører fort og det er uoversiktlig og trangt, men jeg lar jo ikke være av den grunn.

Mens vi som bor på bøgda synes det er trygt og godt å kjøre på trange, mørke landeveier. Det har noe med vanen å gjøre. Trur eg.

Gammel 29-04-10, 16:29   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

høyt tempo.

Inne i byen går det jo som regel ikke fortere enn 30-50?

Jeg synes i likhet med Glitter, at det er skumlere å kjøre ute på landet. Svingete landeveier i 80.

Gammel 29-04-10, 16:29   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle de enveiskjørte veiene. Det er så mange av dem, det føles som om de formerer seg. Og så står det alltid parkert 5000 biler langs veiene overalt i Oslo jo, og det går aldri an å finne parkeringsplass uten at man må ty til Lukeparkering Fra Helvete. *pessimist*

Gammel 29-04-10, 16:30   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Å ikke finne UT igjen.

Jeg tror kanskje det er en kombinasjon av å ikke være kjent, mye biler og høyt tempo.

Jeg kjører i Oslo, men jeg liker det ikke. Jeg er svett både her og der, og uhyre lettet når jeg er tilbake på E18 hjemmover igjen.

Men det er jo ikke høyt tempo? I bykjernen går jo alt kjempesakte og det er relativt godt skiltet. Selvsagt har jeg forståelse for at man syns at det er stress, men ikke at man bare slutter med det av den grunn. Jeg forbereder meg alltid godt når jeg skal ut og kjøre, slik at jeg har ruta nogenlunde på plass i hodet, det hjelper meg veldig.

Gammel 29-04-10, 16:32   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Å ikke finne UT igjen.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alle de enveiskjørte veiene. Det er så mange av dem, det føles som om de formerer seg.

Det kan være noe i det.

Det er nok dette som er den egentlige grunnen til fraflytting fra distriktene.

Gammel 29-04-10, 16:32   #40
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Standard

Det var ikke nødvendigvis høy fart jeg tenkte på Kanina. Bare at alt skal skje så fort. Er du ikke på hugget i rundkjøringer eller feltbytte får du en rasende tut eller fingern.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.