|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg synes at den katt som "står hvesende og glefsende (<-- faktisk) mot deg og sperrer den eneste ankosten til huset ditt" høres mannevond ut, og bør vel egentlig avlives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Hvis man ikke kan oppdra de så holder man de inne. Enkelt og greit. Vil jeg ha katt så skaffer jeg meg en egen, jeg trenger ikke din.
![]() |
#4 |
Retromum
|
Katter kan ikke oppdras på lik linje med hunder, de har en helt annen atferd og jeg syns det går på dyrevelferden løs om en katt skal måtte holdes inne utelukkende pga at den kan komme til å gjøre fra seg i naboenes blomsterbed.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg syns det er like irriterende å tråkke i kattebæsj, som å tråkke i hundebæsj. Men, jeg ville aldri forgiftet enn katt eller noe lignende. Jeg bare jager de, om de er rundt husveggen her. Nå når vi har to hunder ser jeg merkelig lite til kattene. Heldigvis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ad astra
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Er det rart det er krig i verden?
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Om du er plaget av at nabolagets barn bæsjer i sandkassa/garasjen/bedene og går inn i huset ditt så synes jeg at man har full rett til å si ifra.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Her i byggefeltet vrimler det av både hunder og utekatter, og jeg har aldri vært plaget med bæsj i bedene. Kun en gang har jeg funnet bæsj i blomsterbedet- om det var fra hund eller katt vites ikke. Så her virker det som de går i skogen og "gjør sitt". Synes det er koselig med alle kattene, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Som eier av en innekatt undres jeg om det ville vært ok for eventuelle naboer om jeg flyttet i rekkehus og bygde om hagen til kattegård, slik at katten kunne vært ute, men ikke hatt mulighet til å være andre steder enn i egen hage. Vet mange oppdrettere bygger seg kattegård. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kan ikke se hva som er galt om du gjør om hagen din til kattegård. Jo forresten, en ting, det trekker til seg andre katter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mja, men min katt er sterilisert. Nå får hun bare være på terrassen under tilsyn. Flytter jeg blir hun buret inne. Hun får ikke gå løs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sikkert mulig, men helt klart dyremidhandling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Nabokattene her kommer inn, går opp i 2.etasje, bæsjer i blomsterbed, tisser på trappa vår (i vinter med mye snø tar de det stedet det er minst av den tydeligvis) og de ligger i utemøblene. Mannen bygde ei snøhytte til minsta, der gjorde de fra seg med en gang. Katter er lure, de gjør det hos naboen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Eh...som rekkehusbeboer må jeg si at det nok ikke hadde vært særlig OK om naboen bygget en kattegård i hagen sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Må man ha en tittel?
Nå var det vel snakk om to katter her, i en innhegning i egen hage, på lik linje med luftegårder for hunder.
![]() |
#16 |
Nå også i farger
Er ikke hunder mindre fri en katter sier du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdig!
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Ja, til båndtvang på katter :kamprop: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nå også i farger
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Selv om du ikke kan melde kattene på lydighetskurs så ER det irriterende med alle de løse kattene. Jeg liker katter jeg, men jeg liker ikke at de graver i bedd, bæsjer i sandkasser, etc. Jeg vil ikke ha de rundt huset mitt, eller inn i stua når dørene står åpne på sommeren. Hvordan man skal løse det vet jeg ikke. Derfor jager jeg bare kattene fra min eiendom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
This is normal!
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg blir nesten litt glad for at det kommer slike tråder på FP innimellom slik at jeg kan få ut litt katteagresjon. Vi liker ikke katter og har ikke noe ønske om å ha katter, men er så "heldige" at vi på det meste har 4-5 stykker på tomta vår. Kattebæsj er én ting, men lukt av kattetiss på veranda, sykkelvogn (som vi av praktiske grunner må ha ute), luftekanaler, trær og hvorsomhelst ellers er verre. Vi har brukt ganske mange penger på luktremedier som skal holde katter vekk, men de varer bare en viss stund (og lukter nesten like mye som kattetiss). Jeg mener at utekatter i tettbygde boligområder er en uting.
Amen.
Dette er jo bare tull. Hadde jeg hatt 4-5 uinviterte unger løpende rundt på tomten, hadde jeg selvfølgelig pratet med foreldrene. De hadde ikke trengt å tisse på luftekanalene en gang.
![]() |
![]() |
#20 |
This is normal!
|
![]() Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Og dere med utekatter, gjør det ikke inntrykk å høre at allergikere ikke kan være ute på egen veranda pga at naboens katt har vært på uønsket besøk?
![]() |
![]() |
|
|