Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

iPhone - fordeler og ulemper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-10, 00:00   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPhone - fordeler og ulemper

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den er kanskje det? Jeg synker den opp mot googlekalenderne våre, og det er ganske greit. Jeg vet ikke om de andre kan det?

Jeg synker mot Outlook, via MobileMe. Synkroniseringen fungerer greit, tror jeg, men brukergrensesnittet på kalenderen er grusomt, og jeg sliter med behandlingen av gjentakende avtaler. (De lar seg ikke avslutte til ønsket dato, dukker opp igjen flere måneder etter at jeg slettet dem, lar seg ikke slette i det hele tatt og hva har du.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:00   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

"Den er helt håpløs om man vil skrive sms mens man kjører bil."

/

Gammel 02-03-10, 00:02   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synker mot Outlook, via MobileMe. Synkroniseringen fungerer greit, tror jeg, men brukergrensesnittet på kalenderen er grusomt, og jeg sliter med behandlingen av gjentakende avtaler. (De lar seg ikke avslutte til ønsket dato, dukker opp igjen flere måneder etter at jeg slettet dem, lar seg ikke slette i det hele tatt og hva har du.)

Åja, vi bruker ikke Outlookkalenderen, bare googlekalenderen. Dvs. Glittermannen synker den igjen mot Outlook. Jeg er enig i at brukergrensesnittet er forferdelig. Flere ganger har avtaler bare forsvunnet for meg, og det har kostet meg endel penger. Kjøretimer som flytter seg eller forsvinner fra kalenderen blir dyrt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:10   #44
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

"Den er helt håpløs om man vil skrive sms mens man kjører bil."

Enda en grunn til å gå for en slik type telefon!

Gammel 02-03-10, 00:11   #45
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg elsker min iPhone, men det er først og fremst på grunn av funksjonene som ikke er tradisjonelle mobiltelefonfunksjoner: internett/epost, iPod, video, GPS osv. Jeg synes telefonfunksjonen er middels god, men ikke direkte dårlig. Kalenderfunksjonen derimot, er nesten katastrofalt dårlig for en som har vært avhengig av kalender-på-telefon siden den gang det var nytt og revolusjonerende.

Jeg synker kalenderen min mot Outlook uten å ha lastet ned noe spes og det fungerer bra. Hva er det som ikke funker?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:12   #46
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg synker kalenderen min mot Outlook uten å ha lastet ned noe spes og det fungerer bra. Hva er det som ikke funker?

Som jeg skrev over, har jeg store problemer med gjentakende avtaler. Det hadde jeg også før jeg begynte med MobileMe.

Sitat:

jeg sliter med behandlingen av gjentakende avtaler. (De lar seg ikke avslutte til ønsket dato, dukker opp igjen flere måneder etter at jeg slettet dem, lar seg ikke slette i det hele tatt og hva har du.)

Gammel 02-03-10, 00:13   #47
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jo, men du kan ikke svare i handsfree. Det er det jeg vil ha, godt headsett som funker til alt. Batteritiden plager meg ikke nevneverdig, jeg plugger den bare i om natta og på jobb.

Åh, sånn ja... skjønte ikke at det var det du mente

Gammel 02-03-10, 00:15   #48
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overraskende å høre, Teo, jeg har egentlig motsatt erfaringer. (Jeg synker mot en Exchange-server med push over nett på min, og jeg er storfornøyd med å endelig ha en kalender på mobil som faktisk synker skikkelig over nett.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:16   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Overraskende å høre, Teo, jeg har egentlig motsatt erfaringer. (Jeg synker mot en Exchange-server med push over nett på min, og jeg er storfornøyd med å endelig ha en kalender på mobil som faktisk synker skikkelig over nett.)

Synkroniseringen er det ingen ting å si på. Jeg får akkurat de samme feilinnslagene i Outlook.

Gammel 02-03-10, 00:20   #50
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha! Så du har lagt dem inn helt selv!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:22   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Aha! Så du har lagt dem inn helt selv!

Neppe. Nå skal jeg ikke si 100 % at det ikke er Outlook som tøyser og ikke iPhone, men Outlook fungerte fint da jeg synkroniserte mot Nokiaen, og problemene begynte ad jeg fikk iPhonen.

Gammel 02-03-10, 00:30   #52
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også veeeldig lyhyyyst på en iPhone.

Jeg har dog hørt flere som sier at de har blitt overrasket av skyhøye mobilregninger da det ligger defaulte nedlastninger inne som koster rimelig mye penger.
Noen som har erfaring med det?

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:45   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg har dog hørt flere som sier at de har blitt overrasket av skyhøye mobilregninger da det ligger defaulte nedlastninger inne som koster rimelig mye penger.
Noen som har erfaring med det?

Det har jeg aldri vært borti, men jeg har det enkleste Telenor-abonnementet, og det koster ca. 200 ekstra i måneden på grunn av mobilnett +tillegget for mobiltelefonsponsingen det første året.

Vær også obs på at det koster en formue å bruke mobilnettet utenlands hvis man ikke har egne avtaler om dette.

Gammel 02-03-10, 00:47   #54
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:49   #55
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med rare nedlastinger. Jeg har et fastprisabonnement fra Netcom, og passer ganske akkurat til mitt bruk. Da har jeg push på både epost og facebook.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:13   #56
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jepp!

Dobbel Jepp.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:27   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje en iPhone blir for avansert for meg, siden jeg ikke engang vet hva push er for noe?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:19   #58
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kanskje en iPhone blir for avansert for meg, siden jeg ikke engang vet hva push er for noe?

Det betyr rett og slett at programmer du har installert på iPhonen henter data selv, istedet for at du må starte opp programmet og be det hente data. F.eks så får jeg opp på min iPhone hvor mange uleste mail jeg har i innboksen min og nye meldinger fra Facebook. Push kan alltid slås av dersom du ønsker det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:19   #59
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, ikke verre.

Gammel 02-03-10, 21:17   #60
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Nå har telefonen min begynt å virke igjen. / Mannen sa "Du må slå den av og på og så blåse på den". Og det gjorde han. Og da virket den.

Så da må nok iPhone-planene legges på is. Men takk for innspill. Da har jeg det i bakhodet hvis/når telefonen svikter igjen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.