Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 18:07   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Ja, dere får skyte i vei. Så mater jeg de som overlever.

Gammel 08-01-10, 18:08   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Begge pusene våre er bare inne for tiden og begge hundene våre blir smurt med potesalve før vi går ut og jeg har vært med naboen i skogen med traktor en gang i uken(han er ute annenhver dag) og lagt ut høy, halm, eplebiter, hakkede nøtter til dyra i skogen, så noe har vi da gjort.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:10   #3
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor på gård og derfor er det mye "mat" tilgjengelig for kråkene. De hoppet sågar inn katteluken på låven for å forsyne seg selv med kraftfor før vi la merke til det og fikk lagt noe over.
De kom da en annen gårdbruker la ned rett i nærheten, de fikk ikke tilgang på mat der og flyttet liksågodt hit. De er mange og de er innpåslitne. Om vi sitter ute og spiser om sommeren sitter de klar for å robbe fatene om vi snur ryggen til. Det er ganske ekstremt.

Gammel 08-01-10, 18:16   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn, inspirert av denne tråden har jeg gått til innkjøp av meiseboller og peanøtter, som nå henger i tørkesnorene. Så får vi se om det blir spist. Jeg er litt redd for at måkene skal komme, de er jeg ikke interessert i å få inn i bakgården.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:20   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar meisebollene inn om natta, også henger jeg de ut igjen come daytime. For å hindre at de fryser til is. Småfuglene spiser ikke matavfallet, det er hovedsaklig kråke, måke og skjære som gjør det, og det er helt greit, de blir sultne de også. Småfuglene spiser meisebollene, solsikkefrø og nøtter. Jeg har ikke gått til innkjøp av fuglemater, mest fordi de som er igjen i butikkene koster opp mot tusen spenn nå, så jeg har helt frøa på bakken med ikke så veldig bra suksess. Jeg tror jammen jeg skal lage en av melkekartong, og henge den opp i morgen first thing.

Gammel 08-01-10, 18:47   #6
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gir fuglene vann, det kan jeg stå inne for. Frostfri drikkekar til hestene står disponibelt til fuglene også. (og alle fuglene også kråkene)

Gammel 08-01-10, 19:36   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Skriver på et 24-siders argument for hvorfor norsk skogbruk skal la det stå igjen mer dødt virke i skogen slik at det blir habitat for en bråte innsekter og fugler både vinter og sommer og at de faktisk ville tjene på det. Teller det?
Hvis ikke så la jeg et teppe over marsvinburet i natt og satte varmeovnen inntil, og har hengt opp meiseboller.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:39   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Absolutt ingenting.

:darwinistjævel:
(som så en rotte i garasjen her om dagen, grøss!, la dem fryse)

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 19:52   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har alltid mat ute til fuglene men de vil visst ikke spise hos oss.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:25   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke lov til å mate fuglene her vi bor pga rotteplage - men jeg lar pus være inne mye mer enn han vanligvis får lov til for tiden. Og takket være den katta har vi aldri hatt rotter i hagen - hah - men får vi lov å fore fuglene av den grunn?

(Og egentlig har jeg tenkt å drite glatt i forbudet og smugle noen meiseboller inn neste vinter når vi har fått høy hekk igjen og hagen er litt mer skjermet enn hva den er nå. )

Gammel 08-01-10, 20:46   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kan desverre ikke mate fuglene pga vårt rovdyr av en katt. Vi matet fugler en vinter der vi bodde før, og han tok livet av mange før vinteren var over. Skulle gjerne hatt fuglebrett hvis det ikke var for det.
Ellers får våre hester og sauer som bor ute lunka vann tre-fire ganger for dagen, og katten vår får nøye seg med en liten luftetur på morgenen og på kvelden slik at han slipper å være ute når vi er på jobb nå når det er kjempekaldt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:48   #12
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Katten vår slipper å være ute om natten, hun er inne nesten hele tiden. Alle matrester brødsmuler ol har vi ut ja, men har ingen fugle mater så jeg slenger det ned i skråningen til fritt frem for de som måtte ønske mat.

Gammel 08-01-10, 21:46   #13
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi prøvde å mate fuglene med brødrester men stoppet kjappt da vi en morgen så haugevis med sorte fjær forran huset... lille pus hadde nok kost seg skrekkelig....
Vi mater ikke fuglene lenger, men alle naboene gjør, så nabolagets fugler får mat.

Katten vår er inne stort sett hele tiden, har dokasse i kjelleren og er kun ute noen minutter om gangen.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:03   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikket "genser" til lille ovnsrøret av ekte nøstebarnsull. Fint skal det være

Gammel 09-01-10, 12:31   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Klart jeg fôrer dem, jeg fôrer alle som kommer og viser sitt sultne åsyn.

Gammel 09-01-10, 12:32   #16
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har valgt å ta kattene inn i kjelleren på vaskerommet nå i kulda. Ordnet med kattesand. Før var de i garasjen. Ellers har kaninene og marsvinene fått varmelampe i burene sine ute.

Jeg har fuglebrett, der jeg gir mat til småfuglene. Så noe gjør jeg jo.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 12:33   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg leste et sted at småfuglene er veldig trøste, men vannet fryser jo til is i løpet av minutter i denne kulden, så det er vanskelig å sette noe ut også.

Gammel 09-01-10, 12:46   #18
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg leste et sted at småfuglene er veldig trøste, men vannet fryser jo til is i løpet av minutter i denne kulden, så det er vanskelig å sette noe ut også.

Det er derfor det er så viktig at de ikke får noe som helst salt. Jeg ser at fuglene utenfor her hakker på vinduet innimellom. De liker å hakke på kittet, men de kan også være at det smelter litt is der varmen kommer ut (våre vinduer er over hodet ikke tette). Ellers vet jeg jammen ikke. Kanskje de spiser snø?

Gammel 09-01-10, 12:55   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Fant forresten disse nyttige lenkene om foring av småfugler:
http://www.klikk.no/bolig/article529409.ece
http://www.fuglevennen.no/sporsmal/?kategori=1

Gammel 09-01-10, 12:35   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det har jeg tenkt på også - hvordan finner dyrene drikke nå som det er så kaldt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.