|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Begge pusene våre er bare inne for tiden og begge hundene våre blir smurt med potesalve før vi går ut og jeg har vært med naboen i skogen med traktor en gang i uken(han er ute annenhver dag) og lagt ut høy, halm, eplebiter, hakkede nøtter til dyra i skogen, så noe har vi da gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi bor på gård og derfor er det mye "mat" tilgjengelig for kråkene. De hoppet sågar inn katteluken på låven for å forsyne seg selv med kraftfor før vi la merke til det og fikk lagt noe over.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Sånn, inspirert av denne tråden har jeg gått til innkjøp av meiseboller og peanøtter, som nå henger i tørkesnorene. Så får vi se om det blir spist. Jeg er litt redd for at måkene skal komme, de er jeg ikke interessert i å få inn i bakgården.
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Jeg tar meisebollene inn om natta, også henger jeg de ut igjen come daytime. For å hindre at de fryser til is. Småfuglene spiser ikke matavfallet, det er hovedsaklig kråke, måke og skjære som gjør det, og det er helt greit, de blir sultne de også. Småfuglene spiser meisebollene, solsikkefrø og nøtter. Jeg har ikke gått til innkjøp av fuglemater, mest fordi de som er igjen i butikkene koster opp mot tusen spenn nå, så jeg har helt frøa på bakken med ikke så veldig bra suksess. Jeg tror jammen jeg skal lage en av melkekartong, og henge den opp i morgen first thing.
![]() |
#7 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Skriver på et 24-siders argument for hvorfor norsk skogbruk skal la det stå igjen mer dødt virke i skogen slik at det blir habitat for en bråte innsekter og fugler både vinter og sommer og at de faktisk ville tjene på det. Teller det?
![]() |
![]() |
#8 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Absolutt ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi har ikke lov til å mate fuglene her vi bor pga rotteplage
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi kan desverre ikke mate fuglene pga vårt rovdyr av en katt. Vi matet fugler en vinter der vi bodde før, og han tok livet av mange før vinteren var over |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er her
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Katten vår slipper å være ute om natten, hun er inne nesten hele tiden. Alle matrester brødsmuler ol har vi ut ja, men har ingen fugle mater så jeg slenger det ned i skråningen til fritt frem for de som måtte ønske mat.
![]() |
#13 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Vi prøvde å mate fuglene med brødrester men stoppet kjappt da vi en morgen så haugevis med sorte fjær forran huset... lille pus hadde nok kost seg skrekkelig....
![]() |
#16 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Jeg har valgt å ta kattene inn i kjelleren på vaskerommet nå i kulda. Ordnet med kattesand. Før var de i garasjen. Ellers har kaninene og marsvinene fått varmelampe i burene sine ute.
![]() |
#17 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Jeg leste et sted at småfuglene er veldig trøste, men vannet fryser jo til is i løpet av minutter i denne kulden, så det er vanskelig å sette noe ut også.
![]() |
#18 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?
Det er derfor det er så viktig at de ikke får noe som helst salt. Jeg ser at fuglene utenfor her hakker på vinduet innimellom. De liker å hakke på kittet, men de kan også være at det smelter litt is der varmen kommer ut (våre vinduer er over hodet ikke tette). Ellers vet jeg jammen ikke. Kanskje de spiser snø?
![]() |
#19 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?Fant forresten disse nyttige lenkene om foring av småfugler:
![]() |
|
|