Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 15:52   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du noe for dyra i den bitende kulden?

Jeg prøver å huske å ta med brødrester til endene på vei til jobb, men jeg er ikke så flink. Å henge ut mat i byen er jeg skeptisk til, jeg er så redd det tiltrekker seg rotter i stedet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 16:04   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg prøver å huske å ta med brødrester til endene på vei til jobb, men jeg er ikke så flink. Å henge ut mat i byen er jeg skeptisk til, jeg er så redd det tiltrekker seg rotter i stedet.

Jeg heller maten (middags- og brødrestene) rett på bakken i hagen vår, og mannen var bekymret for rotter han også. Men våre flygende venner er sultne, for før hælen min er innenfor døra har måker, kråker og skjærer kastet i seg all maten, og innen jeg når stua for å sjekke de, er de helt ferdige. Jeg tenker at jammen må de være sultne når mitt nærvær ikke betyr noe.

Gammel 08-01-10, 16:05   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to fuglematere og holder dem godt fyllt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 17:42   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Her har vi to fuglenek, to fuglematere, til en hver tid minst fire meiseboller og to halve kokosnøtter hengende. Kjøttmeisen pleier å komme og kakke på vinduet når frosten kommer hvis vi ikke har begynt å mate enda. Det er moro å mate fuglene - vi bor i skogen og har mengder av fugler her. I fjor hadde vi fem ekorn som også forsynte seg av fuglematen utenfor vinduet, men de er her ikke i år. Rev og grevling forsyner seg av den åpne komposten, og elg og rådyr spiser på buskene våre, så på et vis sørger vi for de også.

Gammel 08-01-10, 17:46   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at skjære og kråke stort sett lever av matavfall, så jeg er ikke så bekymret.

Gammel 08-01-10, 16:11   #6
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg heller maten (middags- og brødrestene) rett på bakken i hagen vår, og mannen var bekymret for rotter han også. Men våre flygende venner er sultne, for før hælen min er innenfor døra har måker, kråker og skjærer kastet i seg all maten, og innen jeg når stua for å sjekke de, er de helt ferdige. Jeg tenker at jammen må de være sultne når mitt nærvær ikke betyr noe.

Hvilke mat er det du kaster ut da? Tror jeg skal fortelle mamma om dette, hun bor enda mer landlig til en det vi gjør. Om jeg skulle gjort det hadde det blitt på altanen eller i hagen til naboen. Og det er nok ikke så popis.

Gammel 08-01-10, 16:17   #7
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg mater også småfuglene. Det er så kos å se dem spiser på terrassen.

Jeg prøver å gjøre det jeg kan om jeg ser det trengs.

Et tips når dere er ute i skogen og det er mye snø: Rist snøen vekk fra greinene så det er lettere for dyra (spes rådyra) å spise. Da trekker de ikke så fort ned til veier og bebodde strøk.

Gammel 10-01-10, 15:58   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke henge ut noe til fuglene, da blir fuglene mat. Kattene mine er rå på fuglefangst dessverre.

Gammel 08-01-10, 16:31   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Hvilke mat er det du kaster ut da? Tror jeg skal fortelle mamma om dette, hun bor enda mer landlig til en det vi gjør. Om jeg skulle gjort det hadde det blitt på altanen eller i hagen til naboen. Og det er nok ikke så popis.

Alt fra potetskrell og pommes frits og fiskegrateng til brødmat, frukt og grønnsaker. Jeg kaster ikke noe mat nå som det er kaldt, gir alt til fuglene. Brødmaten bryter jeg i biter.

Gammel 08-01-10, 16:56   #10
Left
Passiv

Standard

Hvordan er det med alt saltet som normalt er i maten vi spiser...? Er det så bra for fuglene?
Vel - det ga meg litt å tenke på. I morgen skal jeg kjøpe solsikkefrø, og slike meiseboller. Vi har hatt nek på verandaen i jula, men det ser ikke ut som om det har vært den store interessen.

Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 17:08   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvordan er det med alt saltet som normalt er i maten vi spiser...? Er det så bra for fuglene?
Vel - det ga meg litt å tenke på. I morgen skal jeg kjøpe solsikkefrø, og slike meiseboller. Vi har hatt nek på verandaen i jula, men det ser ikke ut som om det har vært den store interessen.

Som i bra - bedre enn å sulte ihjel? Det er veldig lite salt i maten jeg lager. Vi salter etter behov etterpå.

Gammel 08-01-10, 23:46   #12
Left
Passiv

Standard

Som i bra - bedre enn å sulte ihjel? Det er veldig lite salt i maten jeg lager. Vi salter etter behov etterpå.

Vet ikke om det er så mye bedre å dø av nyresvikt, men ok

Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 18:39   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mater fuglene, men det kommer mest skjærer. I dag var det dompaper.
Vi MÅ kjøpe meiseboller neste gang vi er på butikken, fuglene trenger fett.
Er det forresten noen som vet om småfuglene kan fordøye havregryn, eller er det farlig siden det sveller i magen?

Ellers tar vi nabokatten inn, den står og tapper på vinduet vårt, fryser og vil inn. Selv har vi kattedør. Katter skal ikke være ute hele dagen når man er på jobb, da må de ha mulighet til å komme seg inn (via kattedør eller nabohjelp) eller ha et krypinn med tak og saueskinn e.l.

Fin tråd!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 00:36   #14
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Alt fra potetskrell og pommes frits og fiskegrateng til brødmat, frukt og grønnsaker. Jeg kaster ikke noe mat nå som det er kaldt, gir alt til fuglene. Brødmaten bryter jeg i biter.

Takk, da skal jeg tipse mammaen min om det. Hun er nemlig veldig opptatt av og mate disse småfuglen, så og mate resten av fulen/dyren gjør hun nok gladlig.

Mye hjort er det der hun bor også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.