Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 15:33   #41
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nettroll

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Nettopp dette skjedde i saken jeg henviser til - det var folk som ble rett og slett forbanna på dem som outet fordi det kunne være en mulighet for at deler var sant (og selv om ingen sa det: fordi de da hadde fått seg en real nesestyver selv og da måtte innrømme det). Makan til oppstyr har jeg ikke sett verken før eller siden.

Hun-hvis-navn-ikke-kan-nevnes?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 15:37   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hun hadde vel ganske mange nick etter hvert.

Gammel 16-12-09, 15:55   #43
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det var på KG, var det ikke? Jeg var ikke der, men husker at det ble diskutert andre steder.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 16:02   #44
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Her skulle du hatt for full effekt, Skilpadda.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 16:06   #45
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hun hadde vel ganske mange nick etter hvert.

Ja, hun hadde vel det.

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Det var på KG, var det ikke? Jeg var ikke der, men husker at det ble diskutert andre steder.

Jeg var heller ikke der, men registrert bråket i ettertid. Litt fascinerende.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 16:46   #46
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

:Fjernet:

Sist redigert av Mirasol : 16-12-09 kl 18:39. Årsak: Gidder ikke å rippe opp i gammelt grums.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 16:53   #47
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Nettet er for alle, men løgn er hverken ok her eller IRL. Syns jeg.

Gammel 16-12-09, 17:14   #48
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge de skriver undeholdende leser jeg gjerne innleggene selv om det er åpenbart at vedkommende ikke snakker sant. Det gjelder også i de tilfellene hvor jeg bare mistenker løgn. Leser og morer meg uten å delta i ev. diskusjoner med/om brukeren. Kanskje folk snakker sant, kanskje ikke. Jeg tar ingenting for gitt her på verdensveven.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 17:21   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det er ikke ett år engang siden det var en episode her inne som begynte med en slik spekulasjonstråd og som endte med utestengelse av en reell person som noen mistenkte for å være et troll.

Hva tenker du på nå? Slik du skriver her, så høres det ut som om du mener at noen har blitt utestengt på grunnlag av rykter/spekulasjoner. Det har aldri skjedd. (Jeg ønsker å si dette eksplisitt så folk skal vite at det ikke er slik vi driver forumet.)

Gammel 16-12-09, 17:23   #50
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Historien var jo utrolig godt laget, fordi den gikk over så uendelig lang tid, fordi "brukeren" var såpass oppegående og hjelpsom i forhold til mange tema (ikke så rart, all den tid det stod flere bak), og fordi den ikke som så mange andre begynte med det tragiske. Det var da det tragiske begynte hele saken ble gjennomskuet...

Var det hun som hadde den babyen med akkurat samme diagnoser og problematikk som barnet til en annen på forumet?

Gammel 16-12-09, 17:25   #51
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Var det hun som hadde den babyen med akkurat samme diagnoser og problematikk som barnet til en annen på forumet?

Tror det siktes til Milla på KG her.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 17:27   #52
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Tror det siktes til Milla på KG her.

Ok. Det var ikke henne jeg mente.

Gammel 16-12-09, 17:27   #53
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fullstendig , har gullfiskhukommelse og hadde aldri oppdaget et troll som diktet på seg et liv. Jeg har null styr på hvem som er hvem her inne i særlig grad, og hadde garantert gått fem på om noen begynte å dikte opp et tragisk liv. Men troll som bare skriver provoserende innlegg for å starte en krangel, er rimelig lette å spotte. Men de er det vel langt mellom her på FP. I motsetning til hvor jeg vanket før.

Forresten, det har hendt et par ganger at jeg har tenkt at det det der var litt over the top. Men jeg husker alldeles ikke hvem og hvor og når.

:gullfisk:

Men etter å ha lest denne tråden ble jeg selvfølgelig og kommer til å se skjevt på alle her inne.

Gammel 16-12-09, 17:32   #54
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva tenker du på nå? Slik du skriver her, så høres det ut som om du mener at noen har blitt utestengt på grunnlag av rykter/spekulasjoner. Det har aldri skjedd. (Jeg ønsker å si dette eksplisitt så folk skal vite at det ikke er slik vi driver forumet.)

Jeg beklager at jeg ordla meg feil og skal rette opp innlegget. Hun ble vel ikke utestengt, men ba selv om å få slettet brukeren etter grove spekulasjoner og anklagelser og ble stående som sperret/banned.

Gammel 16-12-09, 17:33   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig et troll, men jeg liker å bruke lang tid på å opparbeide tillitt først.

Gammel 16-12-09, 17:38   #56
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Åh, husker Milla ja. Og hun med hjertesykt barn på NM. For ikke å glemme Jordbærpiken på SG for ørten år siden. Mange nettroll ute og går...

Gammel 16-12-09, 17:59   #57
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ut frå det eg les her dannar eg meg eit slag inntrykk av ein diagnose på desse "nettrolla" de fortel om: "Mytomani med virtuell münchausen"

Gammel 16-12-09, 18:02   #58
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg liker ikke slike tråder som dette i det hele tatt!

Som denne her?

Jeg mente det som en utlufting av hva som er god skikk dersom, hvis at, man mistenkte noe.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 18:02   #59
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Netroll

Historien var jo utrolig godt laget, fordi den gikk over så uendelig lang tid, fordi "brukeren" var såpass oppegående og hjelpsom i forhold til mange tema (ikke så rart, all den tid det stod flere bak), og fordi den ikke som så mange andre begynte med det tragiske. Det var da det tragiske begynte hele saken ble gjennomskuet...

Jeg husker så godt den historien det hintes til. Plutselig en dag da jeg logget meg på etter å ha vært utenlands, var hele brukeren forduftet, men jeg skjønte at det hadde vært noe helt hårreisende som hadde skjedd. :roll:

Jeg er nok ellers også blant de blåøyde som tror godt om folk, for jeg har erfart at det finnes så mange ville meninger der ute i verden.

Gammel 16-12-09, 18:04   #60
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Jeg mente det som en utlufting av hva som er god skikk dersom, hvis at, man mistenkte noe.

Og jeg vet flere brukere her inne som vil føle seg utrygg og mistenkt og ille til mote når de hører at det er mistanke om trolleri, og når det nevnes en del eksemler på trolleri i en slik tråd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.