|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du hengt opp adventsstjernen, eller venter du til i morgen?Vi jukset i år, og hengte den opp på fredag.
|
|
|
#42 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har du hengt opp adventsstjernen, eller venter du til i morgen?Jeg har adventsstaken klar 1.søndag i advendt. Men ikke stjernen. Av en eller annen grunn synes jeg det er tidlig.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du hengt opp adventsstjernen, eller venter du til i morgen?
Stjernen skal jo symbolisere Betlehemstjernen. Når er det korrekt å henge den opp? Og ikke minst, når skal man ta den ned?
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Har du hengt opp adventsstjernen, eller venter du til i morgen?Jeg har ikke adventsstjerne, men jeg skal kjøpe med det nå. Det hører liksom med til advent, og så passer det fint med solsnu som er en eller annen gang i desember. 21? Det er vel fra der skikken med å henge opp stjerne i vinduet kommer fra. |
|
|
|
#45 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du hengt opp adventsstjernen, eller venter du til i morgen?Jeg hang opp avendsstjerner i vinduene i går kveld - slik at femåringen skulle våkne til tente lys. Hun har nemlig gledet seg såå masse.
|
![]() |
|
|