|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Jeg husker enda, eller har i hvert fall kraftig bildeinduserte minner om, den gangen vi skulle ut i skogen og hogge juletre selv. Byfrøkenen sutret etter 15 minutter på ujevnt underlag og protesterte høylytt absolutt hele veien. Da var jeg vel 4-5, og det ble siste gang ever.
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Vi har brukt å plukke oss ut et tre på en juletreplantasje tvers over dalen her. Vi kommer noen uker før jul, finner et pent tre og merker det med navnet vårt. Noen dager før jul kommer vi så tilbake og sager ned treet og betaler for det. Vi velger alltid edelgran - noe dyrere, men de drysser ikke så ille.
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Det høres veldig hyggelig og julete ut å hente juletreet sitt i skogen med slede. Det høres også veldig hyggelig ut å synge heihå-sang på vei hjem. Vår "tradisjon" går ut på at jeg kjører til juletreutsalget ved en bensinstasjon i nærheten, velger ut et tre som jeg tviler på at Langøre vil ha, ringer ham og overtaler ham, putter treet inn i bilen (legger ned baksetet), og kjører hjem. Vanligvis hører jeg på P3 i bilen. Men kanskje det blir litt mer julete om jeg synger heihå? Evt bjelleklang?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Eg bærer det inn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Svigerfar og mannen bringer. De har en runde siste helgen før Jul. Tærne er lokalt dyrket. Kortreiste trær. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan kommer juletreet i hus?Her hogges det på lillejulaften. Bestefar, mannen, jeg og ungene er ute og hogger. Så er det hjem for å pynte!
|
|
![]() |
|
|